![]() |
Probeer dit eens te lezen, best grappig!
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Ik kan het gewoon vlot lezen, wat jullie? Best cool! :eek: :D |
Ik lees het zoals ik een gewone tekst lees :cool:
|
Ja, maar kun je ook zo goed sommen maken als brave Jozef Geelman???
|
Ik kan het redelijk goed volgen, maar het staat wel storend
|
Citaat:
|
Ik had 'm al gezien in het Engels...
|
Citaat:
http://www.boneyourmother.com/random/184.jpg |
In het Engels vind ik het iets moeilijker, maar in het Nederlands is het inderdaad best normaal te volgen
|
Cool, leest gewoon supermakkelijk (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar wat een oenige fouten! |
Hehe, grappig. Dat wist ik helemaal niet.
|
Dit is al lang bekend. Het is voor het begrijpen van een woord niet (strikt) noodzakelijk dat de letters in de juiste volgorde staan, als het woordbeeld maar overeen komt met wat we verwachten. Voor dat woordbeeld is vooral van belang dat de begin- en eindletters op de juiste plaats staan. Mensen die dyslectisch zijn, herkennen zo'n woordbeeld ook niet bij normale woorden. Daarom zien zij een woord altijd als een verzameling letters. Je ziet hieraan ook dat mensen niet letter voor letter lezen, letterlijk van links naar rechts, maar eigenlijk in sprongetjes lezen en de zin 'per blok' pakken.
Maar toch leuk :) |
Ik wordt hier helemaal gek van. Kan het wel lezen, maar met veel moeite.
|
Vreemd :)
|
Het idd makkelijk te lezen :)
|
ik kan het wel gemakkelijk lezen, maar het is wel heel irritant om te volgen.
|
vet, ik ga me proefwerk voortaan zou schrijven :D
|
Cool.
|
Kan het makkelijk lezen:)
|
Kan iemand met dyslexie, dit dan juist niet, of juist wel lezen?
|
cool :D
|
Ik kan het eigenlijk totaal niet lezen...
|
Ja ik kan het ook zonder moeite lezen :D hehe leuk.
Maar bij mensen werkt dat gewoon zo, het geheugen. Heb dat bij psychologie gehad een paar jaar geleden. Als je bijvoorbeeld een lang getal hebt en je leest het een keer over en je probeert daarna het getal uit je hoofd op te zeggen, valt het vaak op dat je de eerste en laatste cijfers vaker goed hebt dan de middelste cijfers. Dit is iets soortgelijks. |
Het werkt overigens alleen goed met niet al te lange woorden. Of iemand moet direct zien wat er bedoeld wordt met een woord als "flsneeitslatnig"....
....juist ja, "fietsenstalling" dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat grappig!
kan t gewoon lezen. net zo snel |
Leest alleen irritant als je er meerdere keren naar gaat kijken.
|
Tis idd redelijk makelijk te lezen :)
|
dat leest echt heel makkelijk, maar je moet dit idd niet met woorden als fietsenstalling willen doen
|
Leest idd wel makkelijk ja.
|
Citaat:
|
ik kan het gewoon lezen hoor, is wel heel vaag eigenlijk :D vinnut wel errug grappig
|
Citaat:
*kucht* sukkel *kucht* |
maakt geen verschil, lees het net zo snel weg, eigenlijk.
|
Citaat:
|
Was makkelijk te lezen. Geen extra moeite hoeven doen, herkende vrij makkelijk de woorden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Makkelijk te lezen.
|
Citaat:
|
kan het goed lezen
|
Citaat:
|
wel lol dit, makkelijk om te lezen, maar'k zou niet graag een heel boek hebben zo :)
|
owja , kahd hem al in mail gelezen oowk , ik las het indd zoals een gewone tekst
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |