![]() |
spreken zonder woorden
In alle talen
kan ik je zeggen hoeveel ik van je hou maar het liefste praat ik zonder woorden.. meningen graag... |
Kort, cliché, schattig, expliciet, raakt mij niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
het gedicht is te triviaal |
Citaat:
Ik bedoel het hier nu in de zin van:...Woordgebruik te duidelijk, te simpel, evenals de betekenis van. triviaal?, wat betekent dat? |
Citaat:
gebruik jij het woord expliciet wel goed dan ? bij een gedicht breng je iets tot uiting, de nadruk ligt bij een gedicht, om iets te "vertellen", daar ligt de nadruk dan toch, dus altijd expliciet |
ik vind dat het niet echt loopt: voor zo'n kort gedicht moet de laatste regel feilloos aansluiten op de rest, en ik vind dat hier niet echt het geval; het is best een mooie, zweverige toon in de eerste vier regels, en dan zo ineens 'bam' die laatste zin. ik denk dat dat komt omdat de klemtoon te veel op het woord 'ik' wordt gelegd.
|
lijkt onaf
bestaat uit tegenstellingen doet onder aan de reeds bestaande poezie van Gorter |
dezelfde bedoeling in andere woorden zou wel mooi kunnen zijn zoals:
Je kan nog zo vaak zeggen ik hou van je, maar zeg dat alleen als je het meent... je hoeft het niet eens te zeggen, voelen is genoeg. Er zijn duizenden talen waarin je het zou kunnen zeggen, maar het gaat om het gevoel dat je erbij hebt. Als dat gevoel er niet is, zullen de woorden overbodig zijn. Ik weet dat ik van je hou, laat nu ook merken dat het gevoel wederzijds is. plz wat reacties |
Ik spreek veel liever met woorden en met inhoud.
Helaas, maak je ook nog andere gedichten? :confused: |
En toch... vind ik dit erg mooi. En raakt het mij wel. :)
|
Citaat:
en wat bedoel je precies met: Ik spreek veel liever met woorden en met inhoud? |
Citaat:
Kan je beter een eigen topic van maken, wel zo aardig voor de topicstarter toch? |
Citaat:
Ik ga hier, hier niet verder op in. Dan verpesten we het hele topic. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik blijf je trouw tot ik van een ander hou :confused: :nono: |
Citaat:
ga ik ook doen :D maar ik had toen geen zin om er 1 te maken... en dit gedicht is een betere versie van de topicbeginner :p :D ;) neej hor grapje ben nie zow eigendunkerig :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |