![]() |
Netwerkkabel niet aangesloten???
Terwijl dat toch echt wel het geval is....
Ik heb windows XP...en hij doet het benden wel..maar boven niet...het ligt niet aan de kabel...want die heb ik al omgedraaid... Weet iemand een oplossing?? |
Zit de kabel van de ene PC direct in de andere?
|
Citaat:
|
Dan is denk ik het probleem dat je een gewone UTP kabel hebt gebruik IPV een crosskabel..
Als je een hub/router/ed gebruikt, gebruik je een gewone UTP kabel. Als je 2 PC's direct wilt verbinden moet je een cross-kabel ertussen doen.. |
Ik heb dat ook eens gehad, toen was m'n netwerkkaart kapot.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een crosskabel is overigens niet (meer) nodig, de meeste netwerkkaarten hebben geeneens meer een aansluiting ervoor. Maar het kan het proberen waard zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hebben wij ook gehad: bij ons lag het aan de firewall...
|
Citaat:
|
Probeer ns te pingen? Kan de NIC een gateway vinden, lukt dat niet? Vervang in één pc de NIC, dan de andere. Kun je kijken of het daar aan ligt.
|
Citaat:
Het moet toch óf aan je kabel liggen, óf aan je netwerkkaart. |
Citaat:
hallo?? een crosscable gaat gewoon in een normale UTP poort, het enigste verschil tussen een gewone UTP kabel en een cross is dat ewr wat draadjes omgedraaid.. Heeft niks met poorten ed te maken... Controleer anders eens met een andere kabel, maybe is er wat mis met je kabel.. |
Citaat:
|
Het enige is dat moderne switches auto MDI MDI-X hebben, waardoor je dus crosslink of straight (patch) kabel er gewoon in kan stoppen, en de switch zelf detecteert of het crosslink of straight is.
Dus geen aparte uplink poort meer nodig. |
ik heb het ook wel eens gehad toen ik geen twisted pair had gebruikt.. maar een platte kabel..
maar dat is waarschijnlijk nu niet het geval..? |
Citaat:
Anyway, je hebt gelijk, want ik heb nu ook een gewone UTP/Coax netwerkkaart waar een crosskabeltje naar de router loopt. |
mmm..heb ik ook. Als de com vastloop en ik start hem opnieuw op dan zegt hij dat de kabel er ook niet in zit. terwijl dat wel zo is. Wat je kan doen is het volgende. Trek eerst de kabel bij de modem er uit. Dan weer terug erin. Dan is er volgens de com weer een stekker erin [ de kabel dus]. Dan alles uitzetten. Zowel modem als computer. Dus de stekker er uit trekken [ letterlijk]. Elect..stekker dus. En dan alles weer opnieuw opstarten. misschein we een bizare oplossing, maar euh...bij mijn doet die het :cool:
|
Bij mij geeft ie dat al aan als de pc benden al uit staat :s
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |