![]() |
vitaminen: welke merken zijn goed?
Ik wil misschien maar weer eens extra vitaminen en mineralen gaan slikken (o.a kalk en ijzer). Vroeger had ik wel eens van die multivitamine-dingen, dat merk zeg maar.
Maar welk vitamine merk is nu echt goed? En welke kan ik beter niet kopen omdat het ongezond of prut is? Want ik meen me te herinneren dat zoiets ooit jaren terug bij Kassa! o.i.d was, over wat nu slechte en goede vitamine-preparaten waren. |
Centrum, maar ook gewoon het huismerk van de Etos, Kruidvat, enz. Volgens mijn dietiste maakt het behalve de prijs allemaal niet zo veel uit. (De Plus-variant van de Etos is onzin, in de gewone zit ook genoeg.)
|
Citaat:
in ieder geval wel met dingen als medicijnen en vitaminen. |
Total 30
|
ik heb centrum omdat er alles in zit en ik merkte na een dag die vitaminen te slikken al meteen dat ik geen blaartjes meer in mijn mond had die ik daarvoor weken wel had...
|
Ik zou als ik jou was wel even kijken of er aspartaam zit in vitaminedingen. Dat zit er namelijk regelmatig in, las ik ergens. En als je dat niet hoeft te nemen, zou ik het ook niet doen, gezien heel veel mensen daar overgevoelig voor zijn.
|
nou als ik jou was zou ik gewoon fruit en groente gaan eten ipv vitaminesuplementen
het is gewoon bewezen dat je met inname van fruit ed. dat je dan meer vitamine opneemt dan uit zo'n pil |
Citaat:
|
Slikte vroeger ook wel eens wat, at te weinig groenten.
Maaruhm, ik heb ook wel eens gehoort dat ze meer kwaad dan goed doen enzo.. |
Omnibio Integral.
Ik eet weinig groenten, wel veel fruit, maar allemaal niet genoeg om alles binnen te krijgen. Ben een tijd nogal ziekelijk geweest maar toen ik deze nam is dat sterk verminderd, ook niet zo snel vermoeid enzo (normaal ben ik na 3 dagen werchter een week uitgeput, nu 4 dagen werchter en ik voelde me goed :D). Nu heb ik ze alweer 2 maanden niet genomen en ben alweer 2 keer verkouden geweest, weer vermoeid enzo... En ja gezond eten is beter... maar ja, als dat gewoon niet lukt vanwege niet lusten, en helaas ook luiheid... tja... zullen we naar iets anders moeten zoeken :D. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Soft-Multiple.
'k Ben vegetariër en gebruik dat om m'n vitamine-B binnen te krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00. |