![]() |
"Lifestyle en Media"
Wat hoort nou bij welke lifestyle?
En op welke manier gebruikt elke lifestyle de media? Spui al je vooroordelen en ervaringen..... Zet alles wat erover kwijt wilt hier.... Bijv.: -BrEeZzAaHhZz zitten op de tmfchat terwijl ze hun cu2 bijwerken. -Homo's kijken Will & Grace(@ Bertbart en ADHD: Is dit waar?) -Alto's luisteren naar Kink FM (disclaimer: dit is gewoon wat snel verzonnen stuff, maar als je wil kan je natuurlijk je commentaar geven. Etc. etc. |
Ik kijk ook Will & Grace! :cool:
En tuurlijk kijkt niet iedereen naar hetzelfde op tv... duh? |
Ik kijk geen tv, ik ben mezelf..
|
Will & Grace is super (y).
|
Op het gebied van tijdschriften is de hokjescultuur natuurlijk enorm. Alto's lezen de samsonic en de oor en kakkers de marie claire ofzo weet ik veel :). Ook kun je er wel vanuit gaan dat opiniebladen als de Vrij Nederland en actualiteitenprogramma's en dat soort dingen vooral gelezen/bekeken wordt door het het hoger opgeleide deel van de jongeren. Verder valt het op het gebied van comedys en films enzo denk ik zelf nog wel mee.. Will en Grace, ligt vast goed bij de homo's maar ik zou niet weten waarom er een andere humor zou zijn bij de hetero's en of je nou alto, punker, of kakker bent denk dat het op humor gebied allemaal wel hetzelfde is...
|
Ik weet eigenlijk niet onder welk hokje ik val, maar zeg maar alternatief/ netjes.
Ik kijk eigenlijk nooit tv, alleen soms het nieuws. Ik lees elke dag de krant. Ik ben geabboneerd op de fancy maar dat vind ik eigenlijk niet zo leuk. Ik koop vaak de Elle of de Cosmopolitan, de Nederlandse of de Engelse versie (afhankelijk van wat voor soort artikelen er in staan). En ik lees natuurlijk de Donald Duck (y) :o. Op internet zit ik eigenlijk nauwelijks op msn, en praten doe ik al eigenlijk helemaal nooit. Op mIRC zie je me vaker (zo'n 3 uur per dag :D) En verder hou ik me op de computer bezig met het downloaden van muziek, s.com, livejournal en onnuttige herzenloze spelletjes (bubbelgame!) |
Ik kijk ook niet zoveel TV. Wel zit ik veel op msn. :o Beetje verslaafd,ook al is er niets aan,en muziek downloaden.
Veel lezen doe ik ook. Fancy koop ik soms. De krant lees ik ook wel. En de radio. (y) |
Ik weet niet in welk hokje ik pas, ik denk ongeveer tussen klassiek, normaal en alternatief. Ik kijk naar allerlei verschillende televisie programma's en ik vind het leuk om modetijdschriften te lezen. Ook al volg ik de mode niet, ik vind het wel interessant. Of dat bij mijn hokje past? Ik weet het niet.
|
Krant - Elke dag!
Tv - Expeditie Robinson, That's 70ies Show, Lizzie Mcguire:o Internet - Scholieren.com of wieisdemol.com en Msn... |
Bij media is de doelgroep belangrijk en een lifestyle kan zo'n doelgroep zijn.
|
Oeh. Inderdaad, ik kijk wel allerlei comedy's die hoge kijkcijfers scoren bij onze roze medemens:
- Will & Grace met stip op 1. Eigenlijk alleen vanwege Karen. Wat mij betreft mogen ze zowel Grace als Will uit de serie schrappen :D - The Nanny - Friends - GTST - Patty´s Posse Magazines: - sQueeze (gay glossy, veel interessante artikelen, veel mode) - Vogue Homme - The Face (Engels blad, ook een gay glossy, maar veel hipper dan sQueeze) - Starstyle :o Dat commentaar is hilarisch! - Vanity Fair :o Ik kijk best wel veel gay TV. Op zich heb ik heel weinig met de echte bekende nichten zoals Carlo Boszhard (n) en bijvoorbeeld Gordon. Ik vind het leuker om naar series of films te kijken waarin iemand een homo speelt. Zoals Dawsons Creek bijvoorbeeld, alhoewel ik die serie tegenwoordig eerder oeverloos gezever vind dan echt leuk. Queer as Folk vind ik ook erg leuk, het is best wel een harde serie (de USA-versie sowieso), en ook vrij realistisch. |
[QUOTE]ADHD schreef op 15-09-2003 @ 21:00:
[B]Oeh. Inderdaad, ik kijk wel allerlei comedy's die hoge kijkcijfers scoren bij onze roze medemens: - Will & Grace met stip op 1. Eigenlijk alleen vanwege Karen. Wat mij betreft mogen ze zowel Grace als Will uit de serie schrappen :D nou jack is ook best leuk :D maar will en grace mogen weg ja |
Jack gooit met kooi+papageaai -> "guapo doesn't like taxi's!"
|
Ik denk dat Alto's dan nog eerder naar Southpark en Simpsons kijken..
|
Citaat:
|
Kleine voetnoot: Download de aflevering van Southpark - Simpson Already Did It eens! :cool: (y) Cartman ontdekt dat watervlooien gecombineerd met menselijk zaad Sea People oplevert :D De manieren waarop Cartman aan zaad probeert et komen! OMG! :eek: :D
|
Citaat:
En dan nog de oudere series als Roseanne (of hoe spell je dat) Freaks & Geeks en nog een aantal waar ik de naam niet van weet :D Wat dingetjes: Slechts bekeken programma's (per 1000) King of the hill 2 Roseanne 56 Will & grace 12 Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de uitzendtijd.. :/ |
Citaat:
|
Nog meer TV specs:
Kijkcijfers in % NED2 20 RTL4 20 SBS6 15 NED1 15 NED3 11 YORIN 6 NET5 5 RTL5 4 V8 4 |
Citaat:
Ik kijk heel weinig tv, maar als ik dat doe, misschien wel een beetje gay-achtige dingen zoals the nanny en the bold... Voor de rest kijk ik wel eens naar een cultureel verantwoord programma van de nps of de vpro... Ik lees gewoon een normale krant, het parool, overigens staat daar wel iedere zaterdag het gay-uitgaans-programma voor de hele week in(y) En bladen? Tja af en toe koop ik wel eens de vogue.. En de squeeze, een gayblad, heb ik ook wel eens gekocht... |
Citaat:
|
ik kijk de waynes bro's, ik ben hiphop :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is toch logisch dat elke medium in speelt op de verschillende lifestyles..
Hele markt onderzoeken enzo worden er naar gedaan.. En je leert zelfs bij het vak nederlands in te spelen om lifestyles, om bijvoorbeeld geschikte teksten voor te maken.. En jah bij surf-,snow-,skateboard cultuur is dit heel erg te merken.. Denk daar bij aan Transworld, Thrasher, Daily Bread etc.. Zelfde in NL zijn er een aantal van dat soort bladen, zoals de Reload.. |
Studenten lezen vaker het NRC Handelblad, Trouw, AD of de Volkskrant en als opinieblad Elsevier of Vrij Nederland.
Plebs leest vaker de Telegraaf en HP/de Tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:x |
*mompelt iets over dpc*
blabla |
Citaat:
<"Yes, some guy had some, I had to suck 'm out of a hose while I had my eyes closed" >"Oh okeej" >"Out of a hose hm?" <"Yep" Briljant (y). Tja, Will&Grace vanwegen Karen (y), Srubs, Off Center, The simpsons, Southpark, King of the Hill, ED, Gilmore girls (omdat d'r zo'n leuke dame rory's ma speelt :o) en natuurlijk Beffy de vampieren nogwat en Angel.. vanwege Cordi :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |