![]() |
shoa
Weet iemand waarom het in sommige landen verboden is om de shoa te ontkennen (jodenvevolging in de wo2)
|
rma
dat hoort er nog achter, en dan word het een leuk topic :) |
rma :confused: :confused: :confused:
|
Citaat:
|
Omdat het waargebeurd is (y)
|
Omdat dat een anti semitische uitlating is. Mensen die zeggen dat de jodenvervolging nooit heeft plaatsgevonden, zeggen dat de joden het verzonnen hebben.
|
Citaat:
|
Ik zou het niet weten.
|
Waarom? Omdat dit echt zo is geweest. Je moet je verleden niet ontkennen. Dat delen wij allemaal.
|
En hoe zit het dan met de vrijheid van meningsuiting.
Als je dit ontkent discrimineer je niet, je ontkent alleen een vaststaand feit maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit kunnen verbieden. En op basis waarvan kunnen ze dit verbieden Als ik ontken dat 1+1=2 ontken ik ook een feit en daar is niets mis mee. |
Moeilijke vraag...
Waarschijnlijk omdat het kwetsend en beledigend zou zijn voor de nabestaanden en overlevenden. |
Citaat:
Waarom is het niet verboden te ontkennen dat de Amerikanen op de Maan zijn geland, bijvoorbeeld? |
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon zorgen dat je geen soa's krijgt dan hoef je ze ook niet te verbergen :P
(ok dit is niet serieus) |
In sommige landen mag je het niet ontkennen omdat het niet te ontkennen valt... :nono:
|
Vrij simpel. Wetgeving is normatief, dat wil zeggen dat opvattingen over welk menselijk gedrag wenselijk is erin neergelegd zijn.
In veel landen wordt het ontkennen van de holocaust gezien als iets stouts. Je mag dat niet doen, omdat joden het niet leuk vinden. Dus is in de wet vastgelegd dat je de holocaust niet mag ontkennen. En waarom de holocaust ontkennen erger wordt gevonden dat het bestempelen van homoseksualiteit als ziekte? Tsja, beats me... Overigens is in Nederland het ontkennen van de holocaust niet een strafbaar feit. |
Citaat:
Aaahh.... |
Citaat:
|
De Shoa heeft trouwens nooit plaatsgevonden, er zijn enkel een paar miljoen Joden verplicht met vakantie gestuurd. :rolleyes:
|
shoarma! :p
:nono: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |