![]() |
[HDD} gaat dit werken?
Ik wil een 120 GB schijf aansluiten op een Pentium III systeem 1000 MHz, gaat dat werken?
Ik wil een 40 GB schijf aansluiten op een AMD machientje met 350 MHz, gaat dat werken? ik wil die 2 schijfjes kopen voor die 2 systemen, maar het probleem is dat er geen bios updates meer zijn... |
geen bios updates? wat voor bordjes zijn dat dan? (incl. typenummer svp)
|
Kijk op de website van de fabrikant van het moederbord, en email ze desnoods. En je kunt het natuurlijk gewoon proberen, of dat werkt.
Vanaf Pentium 3 zou alles moeten werken. Alleen voor schijven boven de 137GB heb je of ATA/133 nodig of een ATA/100 controller met support voor grote schijven. |
Een ATA/133 controller ondersteunt toch niet per definitie > 137GB...? ;)
Ik weet niet of die 40GB schijf op die 350MHz Athlon gaat werken. Ik probeerde laatst een 40GB in een 500MHz PIII bak te zetten en dat wilde echt niet werken, totdat ik uiteindelijk het BIOS had geupdate :) BIOSen van voor een bepaalde datum, dacht juni 1999, herkennen nl. geen schijven van boven de 32GB. Maar nogmaals, als je een BIOS update kunt vinden moet het verder wel lukken :) |
Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij ondersteunen alle ATA/133 controllers wel grote ( > 137GB ) hardeschijven..
|
Citaat:
|
Tuurlijk werkt dat. Kom op, een AMD K6-2 is niet antiek ofzo. Ik draai hier een 40-Gb IBM Deskstar nog in een ouwe Celeron, dat werkt ook perfect.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |