![]() |
anw-vraagjes
hallow! ik heb twee vraagjes over anw, over straling:
1. voor welke vormen van elektromagnetische straling hebben wij een zintuig? 2. met onze handen kunnen we "zien", leg dat uit. (bedoelen ze hiermee voelen in het donker?) |
ofwelmir schreef op 16-09-2003 @ 15:48:
hallow! ik heb twee vraagjes over anw, over straling: 1. voor welke vormen van elektromagnetische straling hebben wij een zintuig? Licht, en sommige andere stralingen kunnen we wel een beetje voelen. Warmte en zo. 2. met onze handen kunnen we "zien", leg dat uit. (bedoelen ze hiermee voelen in het donker?) Hmm, nee, dat kunnen we niet. Ik weet niet wat ze bedoelen. |
dat je met je handen kunt zien bedoelen ze denk ik dat je kan voelen wat een voorwerp is, zonder er naar te kijken. bv je sleutel in je broekzak kan je onderscheiden van een munt in dezelfde broekzak (niet dat je je deur met een euro open probeert te maken ofzo)
|
Citaat:
Wat je tweede vraag betreft: wij kunnen met behulp van onze tastzin de vorm van een voorwerp bepalen zonder het te zien. Bij blinden is dit tastvermogen sterk ontwikkeld, zodat ze, door een voorwerp te betasten, toch kunnen weten om wat voor soort voorwerp het gaat. Het is zelfs zo dat er in de diverse eurobiljetten een bepaald reliëf zit, waarmee blinden dus kunnen voelen om wat voor biljet het precies gaat. |
Nieuwe vraag!
Klopt dit: Longitude=lengtegraad Latitude=breedtegraad Breedtegraden lopen van oost naar west, lengtegraden van noord naar zuid ??? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30. |