![]() |
zijn jullie wel eens op excursie gegaan met latijn of grieks?
ik ga aanstaande dinsdag naar Duitsland naar een Romeinse villa kijken en lopen door een Middeleeuws stadje.....
|
Ik ga in 4 vwo naar Rome.
|
jaah in de derde naar Xanten (moest eigenlijk 2e klas zijn maar dat ging toen niet)
woensdag gaan we naar Rome:D |
Ik ben in 2 Gymnasium een dagje naar Leiden geweest (Rijksmuseum van Oudheden, en voor de rest de stad in :) )
In 3 Gymnasium gingen we naar Amsterdam, naar het Allard Pierson museum, en (heel toepasselijk?) naar Artis. Sinsdien ben ik niet meer op exursie geweest. Een Rome-reisje zal er voor mij helaas nooit inzitten, omdat daarvoor de afdeling Gymnasium bij ons op school te klein is.... |
klas1: dat museum in leiden: oud historisch ofzo?
klas2: weer naar leiden klas3: Xanten klas3:antwerpen; rubenshuis, allard piersson en amsterdam; allard piersson en nog een paar; binnenkort naar rome heel erg boeiend allemaal :( |
IK WEET HET WEER!!!!!!
oudheidkundig museum te leiden :) |
Citaat:
Idem dito. Maarja, dat was eigenlijk wel te verwachten he:). |
In de 2e of derde zijn we naar het Archeon geweest (in Alphen a/d Rijn geloof ik...). Daar hadden we een nacht geslapen óf in een 'Romeinse villa' óf in een 'Germaans huis' (lees: stal..;).
Maar het was niet echt in het kader van Latijn of Grieks. Gewoon een keer per jaar is het 'Gymnasiumdag' bij ons op school en dan hebben we een (educatief...?) uitje. We zijn dit jaar naar Duitsland geweest... Ik weet niet meer hoe het heette. In ieder geval was een deel van een Romeinse tempel daar voor een deel gereconstrueerd. |
kga in de 5de naar rome :) (das bij ons het ene jaar griekenland.. het andere jaar rome ofsow..)
verder niks.. |
ik ga ook naar Xanten
|
WIj zijn alleen naar Xanten geweest. Onlangs heb ik gehoord dat er nu (het jaar nadat ik het gymnasium voltooid heb) een Romereis is ingevoerd... :(
|
Citaat:
|
helaas niet, wel met KCV btw, naar 't Paleis op de Dam..
|
1e: Archeon
2e: Allard Pierson A'dam 3e: RMO Leiden 4e: theater voor KCV 5e: Rome 6e: theater www.hetcalandlyceum.nl |
3e: Trier, Xanten, Elst
4e: Xanten (mocht met de 3e klassers mee :D), Dordrecht 5e: Paleis op de Dam, Allard Pierson 6e: as september gaan we naar Rome!!!! We hebben vast wel meer gedaan, maar dat weet ik even niet meer. Het staat wel ergens nog in een oud topic. |
Citaat:
|
Altijd :)
Paleis op de dam, verschillende musea, Rome... Drie maal raden wat het leukste was :D |
1e: -
2e: allard pierson museum 3e: theater 4e: theater + paleis op de dam + rome 5e: theater 6e: rome |
Naar 't Allard Pierson museum, dat was wel 't saaist.
Ook naar Bonn, voor een tentoonstelling van Troje en ook onze school gaat naar Rome. : |
jeps..
1e: toen had ik geen latijn/grieks 2e: een of ander theateriets (dido en aeneas verteld) 3e: klassieke week: toneelstuk opvoeren, en daarna nog naar Xanten, en ook nog een keer naar amsterdam: allard pierson museum 4e: naar een een of ander museum in haarlem 5e: rome, Dat was zo cool 6e: waarschijnlijk nix |
Ik doe nu 3 jaar Latijn en 'k heb vorig jaar ook nog Grieks gedaan en wij zijn nog nergens naartoe gegaan. Ah jawel, naar Spanje voor een week, naar Disneyland, naar Parijs en naar Movieworld. Maar ik zie niet in wat dit met Latijn te maken heeft :s
|
ben naar Xanten geweest, en naar Amsterdam (paleis op de dam en allard pierson)
|
Trier
Keulen Barcelona mocht mee als je klassieke taal had of tekenen Lyon mocht mee als je klassieke taal had of tekenen |
1e naar Xanten
2e naar oudheidkundigmuseum van Leiden nu : (3e) ga ik aanstaande vrijdag met school 10 dagen naar de Provence!! 5e Rome |
In het eerste zijn we een keer naar Gent geweest om de Romeinse(Latijnse)invloeden in onze stad te gaan bekijken.
|
Naar Xanten en Tunesië ;)
|
Waarom doen we nu anders gymnasium he? Bij ons op school heb je dan ongeveer 2 keer zoveel excursies!!
We zijn twee keer naar Amsterdam geweest, één keer naar het Allard Pierson en een keer naar het Paleis op de Dam. En naar Rome natuurlijk!!! En dan nog de 'gewone' excursies, zoals naa de Tweede Kamer in Den Haag. Maarre... interesseert iemand dit eigenlijk?? |
Citaat:
|
Rome en Florence! Een prachttijd gehad, door al die gezellige kroegavontuur...ik bedoel, die schitterende klassieke gebouwen! :D
|
Citaat:
|
Citaat:
De laatstejaars op onze school gaan ook elk jaar naar Italië, kijk er al naar uit -x- GS |
Ik ben in de 3e naar Rhodos geweest. Ondanks dat het een uitwisseling was leek het op vakantie, echt super!
En in de 5e naar Rome, Wat dat betreft ben ik blij dat ik latijn heb!! |
Citaat:
|
ikke al naar XANTEN en hehe naar een wei in mijn straat (hip hoi, met de hele klas up to the straat van Dorien:D ) want tussen de koeien in staat ergens een soort rioolputteke da ooit een nervische nederzetting moest zijn geweest. Naahja, twas goe weer en daarna moest ik nie meer zover fietsen, hihi...
|
ik ben ook nog naar het theater gewist, antigoné, best leuk
|
we zijn 9 dagen naar Rome en Napels geweest, maar dat was met KCV. geweldige tijd gehad. Verder zijn we twee keer naar een musical/schouwburgachtig spektakel geweest, waaronder een 'moderne interpretatie van Elektra'. boring dus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |