![]() |
Alternatieve genezing
I'm so sorry, als hier al een topic over loopt...
Een goeie vriendin van mij heeft psychische problemen. De problemen zijn begonnen toen ze ongeveer 7 was, de redenen zijn niet van belang. Nu is ze al een paar keer bij een 'alternatieve dokter' geweest. Dus eentje die je geen spuit geeft met een pleister erop, maar eentje die zijn hand boven haar buik houdt en de negatieve krachten weghaald. Dat soort dingen... Voorbeeld: Toen ze de dokter vertelde dat ze vaak last had van haar linkerslaap, probeerde die dokter zijn hand aan de rechter- en linkerkant van haar hoofd van buitenaf steeds dichterbij te brengen. Zijn linkerhand echter ging niet verder dan ongeveer 15 cm afstand van haar hoofd (dus haar linkerslaap). Dat zou dus komen door de weetikveelwatvoorkrachten in haar hoofd. Zo vertelt haar verhaal dus. Ik kan nog wel een aantal voorbeelden geven, maar ik wilde eigenlijk alleen even vragen: Wáárom zou zoiets helpen? Waarom kan deze meneer dat? Geloven jullie überhaupt iets van alternatieve genezing? |
Ik denk dat als mensen ergens in geloven, dat heel veel kan helpen (dus ook dingen die anders niet zouden werken (al zeg ik niet dat dit 100% niet zal werken, maar ik denk dat je er wel in moet geloven)), zeker bij psychische problemen. En daar is niks mis mee, integendeel. Dat anderen soms extreem proberen daar beter van te worden, daar is wel iets mis mee, vind ik.
|
Ik denk ook dat er een soort stralingen om je lijf heen hangen, die je met combinatie van andermans stralingen kun verlichten zeg maar. Ik geloof er dus wel in:)
|
Citaat:
|
Je moet er idd zelf iin geloven, daar draaien de meeste alternatieve behandelsmethodes om......die positieve invloed van jou door er in te geloven is een positieve invloed op jouw klachten.
|
Wetenschappelijk gezien helpen homeopatische middelen niet, omdat er in die middelen te weinig stof zit wat jou zou kunnen genezen. Daarom denk ik ook dat je er gewoon echt in moet geloven. Vaak lost dat al de helft van je kwaaltjes, problemen e.d. op...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat leonoor zei kun je samenvatten in 1 woord: placebo-effect.
Wat kydnavzei kan je ook als psi-ball zien. Reiki is gewoon hetzelfde, alleen reiki is wat begrensder dan psionics. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |