![]() |
Computer maakt lawaai
Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen dat mn computer soms opeens een best hard zoemend/suizend geluid maakt?
Op anderen momenten is het ook opeens weer weg |
Ja, dat is zijn de ventilatoren. Kun je oplossen door wat olie in de scharnieren te spuiten, dan smeert het beter zeg maar en gaat het geluid weg. Zelfde geldt voor scharnieren van deuren enzo.
|
Citaat:
|
Ik heb hetzelfde probleem met mijn HD. Als ie druk is tijdens het opstarten of met een grote bewerking ezig is dan maakt ie een trillend/rammelend geluid. Het lijkt wel of de kast trilt. Wat kan dat zijn. Hij zit overigens goed vastgeschroefd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De HD is ongeveer 5 jaar oud. Het is een moeilijk te omschrijven geluid. Het lijkt wel alsof ie over een zwaar punt heen geduwd moet worden en alsof de motor slipt. Ik had ook al het idee dat hij op z'n eind loopt, dus ben bijna elke dag backup's aan het maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pfff das niks. Mijn ma's pc klinkt als een opstijgende straaljager (heel de tijd) En mijne klinkt zo tijdens het opstarten
|
Citaat:
|
doe je raam open en gooi je pc uit het raam.. WEG geluid :P
wat een oplossing is om een silent cooler te kopen kost niet zo gek veel, rond de 20 euro heb je een leuke maar gelijk een stuk minder geluid |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |