![]() |
[XP] Enkelklik --> dubbelklik
M'n vader heeft vandaag een laptop gekocht met Windows XP Home edition.
Op het bureaublad en in de mappen zijn alle icoontjes/bestanden allemaal onderstreept en is een enkele klik voldoende om de applicatie of het bestand te openen. Ik wil dit veranderen naar dubbelklik voordat een actie gestart wordt. Ik kan dit echter NERGENS vinden :s. Ben inmiddels een uur aan het zoeken in het configuratiescherm, bureaubladinstellingen, etc. :( Wie weet waar deze (waarschijnlijk eenvoudige) aanpassing te doen valt? :) (Zelf draai ik Professional edition, waar ik dit probleem niet tegenkom.) |
configuratiescherm>mapopties>onderaan
|
Citaat:
Bedankt :) |
Hmm dan nog een vraagje :bloos:
"Windows Verkenner" zit niet standaard in XP, maar is wel op de een of andere manier te krijgen, zowel door een sneltoets als door een shortcut met een of ander adres. Wie weet dit toevallig? (Sorry voor deze basis vragen, zou ze toch echt moeten weten :bloos: ) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan weliswaar Deze computer openen en dan de optie "Mappen" aanklikken, maar hoe krijg ik de gewone verkenner dan? |
Citaat:
|
Citaat:
- Deze computer - Verkenner (Start --> Programmas --> Windows Verkenner) Dat laatste ontbreekt in Windows XP. Hoe tover ik die naar voren? |
Citaat:
noob :P weet ik veel waar die standaard staat... mssn in Accessories? anders maak je toch een nieuwe shortcut naar 'explorer'... |
Citaat:
|
Citaat:
|
In XP en 2000 staat Windows verkenner hier:
Start>Programma's>Bureau-accessoires>Windows Verkenner En niet meer direct onder programma's maar als je iets verder had gekeken had je het misschien gezien :rolleyes: |
rechtsklik op start en verkennen selecteren gewoon :confused:
|
Windowskey + E gaat nog het snelst ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
egt moeilijk he......
dus wat doe je nu...... juist een nieuw toetsenbord halen met een snelknopje voor verkenner ! sorry maar dit was egt vaagjes |
Verkenner in XP: klik op knopje Folders. ;)
Woei! :cool: |
aargh ja, dat snap ik ook wel, maar er is dus geen snellere manier als je nog een geen-windows-toetsen-toetsenbord uit de goeie ouwe tijd hebt?
|
Is toch redelijk makkelijk? Als je ff de folderstructuur wilt weten klik je op knopje Folders. Lijkt me redelijk snel.
Ik heb een knop op mn toetsenbord dat meteen My Computer opent, kweenie of daar ook een tobo combo voor is. |
Citaat:
|
Je heb voor een 10tje een nieuw keyboard
|
dat is toch voor nix?
|
Koop een fatsoenlijk toetsenbord man..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je t online bestellen ofzo? Of is het te krijgen op beurzen? |
Citaat:
|
Citaat:
Een calc-icoontje boven je numpad, dat is pas handig. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
helaas heeft niet iedereen geld voor dat ;)
|
Citaat:
Maar dit is wel erg offtopic. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |