![]() |
Schoolinspectie
Bij mij zijn deze week drie dagen lang twee mensen van de schoolinspectie op school. Ze komen zo af en toe eens bij een les zitten, en stellen wat oppervlakkige vragen. Nou hebben ze MIJ uitgekozen uit de veelleeringen om even mij apart te nemen en mij te ondervragen :|
Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Valt de inspectie bij jullie op school je sowieso wel op? Of nog nooit gezien? |
Ja, vorig jaar zo rond de herfst kwam de schoolinspectie langs bij mij op school. Ze kwamen inderdaad ook in een paar lessen zitten bij ons en ondervroegen zowel docenten als leerlingen.
Een meisje die vorig jaar bij mij in de klas zat, was ook één van de gelukkigen. Ze vragen niet echt boeiende dingen, (zei zij tenminste) een beetje wat je van school, leraren, lessen en organisatie vindt enzo. Dat is verder ook niet boeiend, maar sommige leraren zaten in die week steeds: "Ik hoop niet dat de inspectie bij mij in de les komt!" Best wel een gestress, dus. En dan komt er opeens zo'n mevrouw met nette kleding en een schrijfblok in de klas zitten... :s Stertke met je ondervraagsessie! ;) |
Ben je mooi mee... :evil:
Ik heb de inspectie nog nooit gezien. :| |
ja hebben wel is bij ons in de klas gezeten zaten te schrijfen meer niet...
|
Ben niet zelf ondervraagd, maar er zijn wel inspecteurs geweest. Vielen niet echt op, heb ze zelf zelfs niet eens gezien. Was trouwens vrij kansloos, vantevoren kregen alle leerlingen een braaf-zijn-brief mee naar huis, de leraren deden allemaal extra lief en aardig als ze geinspecteerd waren en hoppa, daar heb je een goede score.
|
Dat gesprek valt reuze mee, ze vragen hoe je het geregeld vind etc etc etc. En dan mag je best eerlijk zijn en zeggen dat je soms een koude kroket eet in de kantine :p.
Bij ons op school kwam de inspectie , alle leerlingen werden ingelicht : VOOR donderdag al je absentie briefjes in hebben geleverd anders kans op boete van 200! euro per niet opgeschreven lesuur! (moest je zien hoe snel de hele admninstratie compleet was :)) |
bij ons kwamen ze ook 1 keer per jaar langs... (vorige school)
en dan zei 1 van de leraren een paar dagen van te voren dat ze langs kwamen en dat we allemaal heel braav moesten zijn enzo :d |
d'r is bij ons wel eens een iemand van de schoolinspectie komen zitten ja. ze stelde geen vragen, althans; niet aan de leerlingen.
vast wel aan de docent, hoewel dat weinig mocht baten voor hem. hij werd namelijk ontslagen en moest terug naar één of andere opleiding, omdat ie gewoon absoluut geen orde kon houden of wat dan ook. |
Citaat:
moet die schoolinspectie toch vaker langskomen :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |