![]() |
Welke studie moet dan?
Hee iedereen!
Ineens weet je het... nou gisteren kwam ik op een site die over stadsrondleidingen ging. Nu studeer ik Finse taal en cultuur, en door die site ben ik eens na gaan denken. Er zijn in Finland zo veel coole steden, waar ik heel graag toergids zou willen worden. Welke studie moet ik dan nog doen, toerisme op HBO ofzo? Thanx |
Volgens mij is kennis van zaken t meest belangrijk. Als je reisleider wil worden is t n ander verhaal, maar gidsen is dacht ik niet speciaal n opleiding voor.
Ik kan t mis hebben, maar dan hoor ik t vast wel |
Citaat:
|
Ga naar die steden om daar te studeren. Snuif de cultuur op.
|
informeer bij een organisatie die zulke tours organiseert. vraag of ze iets van papieren willen zien of dat je een interne cursus kunt volgen.
|
Als je gewoon als gids wilt werken in een bepaalde stad ofzo, dan hoef je daar volgens mij geen bepaalde studie voor te doen ofzo. Je moet gewoon veel over die stad weten. Je kunt bijv. eerst een tijdje gaan wonen in de stad en de cultuur opsnuiven enz. zodat je ook weet wat je dan aan die mensen moet gaan vertellen. Later kun je volgens mij gewoon brieven gaan schrijven ofzo naar de verschillende touroperators om te kijken of ze je aan willen nemen.
|
In de meeste steden is het zo dat je er veel over moet weten, goed de weg moet kennen, dan moet je een speciale test doen en dan pas ben je gids
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |