Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   waar geniet jij van? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=602441)

miss Elise 17-09-2003 21:22

waar geniet jij van?

ok, ff een vrolijk topic :D

waar kan jij echt heel erg van genieten?

van muziek? van n mooie strandwandeling? uitgaan? je vriendje/vriendinnetje?

hoeven niet echt grote dingen te zijn ofzo, maar waar geniet je van? waardoor voel je je gelukkig?

Malice 17-09-2003 21:26

als de zon schijnt en Mano negra of placebo in mijn cdspeler/discman zit...

en tijdens concerten moet er toch ook iets heel raars gebeuren voordat ik niet meer vrolijk ben

Kazanka 17-09-2003 21:35

De moralen van disneyverhalen... :evil:

Belle 17-09-2003 21:37

mn beestjes, lekker een disneyfilm kijken, Rollercoasters en attractieparken in het algemeen

Quiana 17-09-2003 21:39

Van zo ontzettend veel dingen... Rust, het strand, kinderen,
dwarsfluit, de wind, m'n vriend, enz enz.

Ik geniet van het leven. :)

Dit klinkt wel weer supercliché bedenk ik me net. :o

In_stilte 17-09-2003 21:53

Van de wind door mijn haren.

Cytherea 18-09-2003 10:47

Ik geniet van de volle maan.. ik geniet ervan als de maan schijnt als het nog licht is.. ik geniet van de gedachten aan beter tijden.. en Ik geniet van vrolijke vooruitzichten

VG 18-09-2003 11:06

Ik geniet het meeste van rust...

Zo kan ik tijden voor me uit gaan zitten staren in een omgeving waar amper wat te horen valt, dan alleen geritsel van bomen, wind of een vogeltje wat zo nu en dan eens fluit... Genieten van rust, om de hectiek van het drukke (soms sombere) leven even te vergeten

Loontjuh 18-09-2003 11:33

Gewoon al de aanwezigheid van mijn vriend. daar kan ik van genieten. alleen al dat ie er is en ik bij m kan zijn. heeeerlijk.

en dieren en lekker een wandeling over het strand of bij mij langs de dijk.

HelpMePlease 18-09-2003 11:52

tijdens dans en theaterles op mijn school ben ik zó gelukkig. En als ik zing thuis. Gewoon omdat t mijn droom is om musicalartiest te worden en dat ik nu op dit moment daar gewoon zó intensief mee bezig ben dat maakt mij supergelukkig.

WishfulDreaming 18-09-2003 14:58

Leven opzich.

Meestal dan ;)

Luna 18-09-2003 15:18

Ik geniet van mn vriendje, samen dagelijkse dingetjes doen(boodschappen) Van vrienden om mij heen en mooi weer.
Ik geniet ook van de verstandelijk gehandicapte kindjes waar ik mee werk, ze zijn zoo leuk! :)
Ik geniet ervan als ik geen huiswerk hoef te maken. dan voel ik me altijd een stuk vrijer.:) (en vast nog een hele hoop dingen)

MissBi@tch 18-09-2003 15:18

een leuke avond stappen of gezellig knuffelen met mn vriend of een gigantische melige bui

C'est moi ici 18-09-2003 15:50

muziek, alleen maar rust, ondergaande zon wanneer ik met mn hond wandel bij het ijsselmeer..

Dashja 18-09-2003 15:54

De sterrenhemel!!! Heerlijk, zo mooi!

dubbelfris 19-09-2003 13:55

Als ik op m'n barkruk in op m'n balkon uitkijk over heel Amsterdam,en hoor m'n huisgenoot vloeken omdat er iets staat aan te koken..

Als ik s'morgens vroeg het gevoel van blote voeten op de koude tegels als prettig ervaar..

Als water plotsklap heerlijk blijft te smaken

Als er door een godswonder een keer iets te pinnen valt

Als iedereen denkt dat het goed met me gaat

Fearless 19-09-2003 14:15

Van ergens lekker in mijn eentje te zitten ( in het bos... of gewoon ergens op een bankje waar bijna geen mensen komen..) lekker rustig..... nadenkend (meestal niet aan leuke dingen maar toch voel ik me dan best lekker... )

Soezen 19-09-2003 14:50

Als ik bij mijn oma en opa ben geweest en dan weg fiets, en dat mijn opa me helemaal uit zwaait tot ik de straat uit ben..

Shade 19-09-2003 15:38

sterrenkijken :)
en nog veel meer hoor

Xia 19-09-2003 15:50

Ik geniet...

Ontelbare dingen om mij heen die me doen lachen. Dingen, die me eerst voorbij gingen, waaraan ik me onttrok door niet te kijken, niet werkelijk te zien. Ik geniet, soms zomaar van iets kleins, terwijl ik een andere keer het amper opmerk. Een stralende dag, of juist een lekkere harde wind die door mijn haren waait. De frisse ochtendlucht, of juist de helder verlichte sterrenhemel, met haar prachtig stralende maan. Ik geniet van muziek, bij het horen van die prachtige klanken die me in vervoering brengen... Ik geniet van zoveel, nu ik weer weet wat genieten is:)

kiek 19-09-2003 16:44

chocola, een heel goede film, goede muziek om me heen, 15 graden buiten met zon, niet te veel wind, me geliefd voelen, dromerig zijn, slapen, in een roes zitten, dat gevoel net na het douchen, alles zacht en schoon en ruikt lekker.

C'est moi 19-09-2003 16:52

heel simpel mn huisje mn vriend mn hondje mn huis diertje, het paardrijden. en werken gewoon de dagelijkse dingen waar ik van kan genieten

hmvreemd 19-09-2003 17:01

als het lekker weer is en ik niks hoef. of als het keihard regend, vind ik ook wel geinig. niet te lang.. van een mooi muziekje en lekker rustig. vakantie hebben. geen gezeik van school enzo. als het gezellig is met mijn vriendinnen. soms hou ik heel veel van hen. das ook fijn.

Keyser Saus 20-09-2003 21:24

- Als ik alles af heb. (komt niet vaak voor)
- Als ik merk dat iemand oprecht geïnteresseerd is in mij
- Als ik complimentjes krijg.

:)

Hoipiepeloi 20-09-2003 21:44

- als ik rust heb, niet moet denken van dit moet ik doen en dat doen --> tijd dus, maar niet dat ik me verveel natuurlijk

-als de zon schijnt en het is niet al te warm, lekker weer om te fietsen.

-als het gezellig is met vrienden enzo

-als ik merk dat mensen me aardig vinden

en nog veeeeeeeeeel meer dingen denk ik, maar daar kan ik even niet op komen nu..

Gothic 20-09-2003 21:50

- herinneringen van mijn zomervakantie
- het zien en dingen doen met vriend (cliché)
- wandelen in het bos met hond
- sporten met lekker weer
- mooie muziek
- goede film
- gezellig dag met vrienden
- heerlijk uitslapen en niet hoeven opstaan
- hard ergens aan gewerkt hebben en ontzettend blij zijn met het eindproduct als het af is...

Moeilijk die dingen echt te benoemen...

Fantôme 20-09-2003 21:55

- het gevoel hebben dat iemand, hoe dan ook, iets aan me heeft. helaas heb ik dat gevoel erg weinig de laatste tijd.

- complimentjes die ook gemeend zijn.

- een knuffel van mn vriend of een goede vriendin

- kinderen

- de sterren

- de geur buiten als het net heeft geregend. en dan vooral als je door het bos loopt.

- gezelligheid

- (voor mijn gevoel herkenbare) muziek

- wanneer het met de andere mensen om me heen goed gaat

- wanneer het met mezelf goed gaat, en ik me dat realiseer

Soron 20-09-2003 22:27

veel mensen genieten van hun vriend of vriendin..... helaas heb ik alleen de sterrenhemel die ik zie vanuit mn kamer.

miss Elise 25-09-2003 16:56

Citaat:

Soron schreef op 20-09-2003 @ 23:27:
veel mensen genieten van hun vriend of vriendin..... helaas heb ik alleen de sterrenhemel die ik zie vanuit mn kamer.
maar de sterrenhemel is dan ook erg mooi :)

Fuzzly 25-09-2003 17:17

Van me vriendin,muziek

bugge 25-09-2003 17:24

Als ik met mijn vriend samen ben geniet ik bijna overal van...gewoon het samen koken, praten, knuffelen, lol hebben etc...

Verder kan ik genieten van een mooie wandeling in de natuur of op het strand. Dat doe ik vaak als ik verdrietig ben, omdat ik dan weer doorheb wat het doel van het leven is zeg maar, enorm genieten van wat de aarde je geeft...

Verder gewoon kleine dingetjes: muziek, kaarsjes, wierook, lekker eten...en van het feit dat de zon elke dag opkomt...

pessimistje 25-09-2003 17:37

Liefde, als ik het heb dan.
Aandacht van de leuke dames.
Niet dat beide gebeurt, maar toch!

Girl87 25-09-2003 18:16

Ik kan erg genieten van kinderen. Ik heb het liefst de hele dag kinderen om me heen, daar kan ik erg van genieten!

Andora 25-09-2003 18:19

-m'n vriendje
-de zon (en daarbij regen : regenbogen :))
- een knuffel van lieve mensen :)

Trimm Trabb 25-09-2003 18:20

duim in m'n mond, lapje in m'n hand, onder de dekens en dan naar veel afleveringen van Nevermind the Buzzcocks (of iets anders komisch) kijken.

thunder110 25-09-2003 18:25

Van een goede nachtrust. En buiten iemand in de plensbui zien lopen terwijl je binnen zit.

clubje 25-09-2003 21:55

Van rust in het algemeen. Meestal betekent dat in de praktijk: alleen zijn.

Misschien wat oppervlakkig maar met je ploeg op een voetbalveld staan en winnen, en zelf goed spelen.

Maar de nummer één is voor mij: muziek.

nare man 25-09-2003 23:15

Ik geniet van bier drinken en sigaretten roken, vooral met vrienden en/of goede muziek en/of een leuke film erbij. Ik hou van gezelligheid, maar ik kan ook echt intens gelukkig zijn als ik in m'n eentje op een groot station sta, waar niemand op me let maar waar ik toch volledig onder de mensen ben. Lekker een hamburgertje halen bij de Burger King op Utrecht CS en vervolgens met een sigaretje over het perron lopen en mensen kijken. Heerlijk :)

Black Rainbow 25-09-2003 23:37

Een enorme regenbui, storm met onweer. En dan lekker binnen zitten. Vooral op m'n kamer op zolder is dat genieten. s'nachts, dan slaap ik echt vrijwel niet, in de hoop dat de storm alleen maar erger wordt.

Maar ook ergens in het gras liggen op een mooie zomerdag is relaxt.

En niet te vergeten, de eerste dikke laag sneeuw in de winter.

jah, mijn mood is erg afhankelijk van het weer :).

Bij mensen zijn waar ik me op m'n gemak voel. Waarbij je niks hoeft te zeggen om het toch naar je zin te hebben.

Alkazar 26-09-2003 05:59

Ik geniet van dansen, alleen al van dansen kan ik al in een trance raken en het meeste geniet ik van mijn vriendin.

Ik hoef haar maar te ruiken, te zien of te spreken en ik ben tevreden en gelukkig

Evatjuhhhh 26-09-2003 06:23

Ik geniet van 2 dingen altijd heel erg :
1. Het luisteren naar de muziek van het orkest waar mijn vriend in speelt.(Almeers Jeugd Symfonie Orkest) omdat die altijd van die mooie muziek spelen (film/klassiek) en daar word ik altijd vrolijk van.. en die cd kan ook wonderen doen :) (luisterd nu titanic symfonie versie :))

2. Het samen zijn mijn mijn beste vriend of gewoon hele goede vrienden die ik niet zo weinig zie.

herz 26-09-2003 07:43

terwijl ik naar de avalanches luister, in de zon liggen op een dag dat het halfbewolkt is..

elledc 26-09-2003 09:24

Als ik teken, ontwerp, mezelf volledig laat gaan.
Samen met mijn vriend zijn is uniek op zich maar alleen zijn, dat is ook iets waar ik tenvolle van kan genieten want ik hou niet van mensen om me heen.
Een eind gaan wandelen met mijn hond, hand in hand met mijn vriend, daar waar niemand anders is, dat is heerlijk!

Waldkrieger 26-09-2003 10:02

Muziek en rust, samenzijn met familie en goede vrienden, de natuur, omgang met dieren.

vixen 26-09-2003 12:35

Ik geniet van ska, concerten, aardige mensen. Ik kan kei gelukkig zijn als k op mn balkon zit met een boek en tropische vruchten thee en een sigaret en de mad caddies op de achtergrond.

aboe 26-09-2003 13:05

Ik kan erg genieten als ik bij mijn lieve vrienden ben, lekker buiten zitten en muziek maken...that`s life for me!

Sentingua 26-09-2003 13:24

Citaat:

Quiana schreef op 17-09-2003 @ 22:39:
Van zo ontzettend veel dingen... Rust, het strand, kinderen,
dwarsfluit, de wind, m'n vriend, enz enz.

Ik geniet van het leven. :)

Dit klinkt wel weer supercliché bedenk ik me net. :o

en toch heb je helemaal gelijk

kunamosity 28-09-2003 14:47

ik geniet ervan als ik lekker op mn pony rijd en de wind gaat door m'n haren...en m'n pony en ik zijn een....

12Trix 28-09-2003 14:53

Als ik even los kan komen van m'n zorgen, en als ik mee kan lachen met de humor van een ander. Of als ik een leuk meisje zie, dan kan ik me even een tijdje vrolijk voelen. Maar dan weet ik wel dat dat snel weer voorbij is.

coopergirl 28-09-2003 16:27

Citaat:

miss Elise schreef op 17-09-2003 @ 22:22:
ok, ff een vrolijk topic :D

waar kan jij echt heel erg van genieten?

van muziek? van n mooie strandwandeling? uitgaan? je vriendje/vriendinnetje?

hoeven niet echt grote dingen te zijn ofzo, maar waar geniet je van? waardoor voel je je gelukkig?

# Van muziek (Moby (oude stijl), Coldplay, Fiona Apple, WT Enz)
# Van een opgeruimende kamer (dus ook 'opgeruimd hoofd' in
mijn geval)
# Foto's van momenten toen ik het erg naar m'n zin had (BV met
vrienden naar afgelopen lowlandsfestival)
# Een complimentje over mij als persoon... :bloos:
# Actief sporten maakt ook een gelukshormoon aan (endorfine
oid).
# Op vrijdagmiddag met allemaal vrienden in onze stamkroeg
verzamelen en een boel lol maken.. (Vaste prik)
# Onweer en bliksem vind ik erg intrigerend/ interessant.

Joyce

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.