![]() |
auto rijden
hoeveel kost het om een auto te rijden per maand. exclusief benzine want dat is anders voor iedereen.
dus de belasting en verzekering van mij pa voor een kleine auto zoals een mini cooper |
ik denk 250 euro ofzo :S als je veel rijdt tenminste
|
250?? beetje veel. ik ben dacht ik 17 euro per maand aan wegebelasting kwijt en 12 euro aan verzekering( verzekering staat wel aan mijn pa ze naam) dus zeg ma iets van 30 euro per maand o ja heb een peugoot 205 zo'n koekblik op wielen
|
Als je pa hem verzekert dan zal het wel niet zo duur zijn. Ik denk dat, als je als 18 jarige een mini cooper wilt verzekeren, dat dat aardig in de papieren gaat lopen.
Ik heb er btw niet veel verstand van, maar die mini cooper gaat toch behoorlijk hard? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het maandbedrag is afhankelijk van een aantal factoren:
Verzekering - afhankelijk van bouwjaar, no claim enz. Afschrijving - afhankelijk van merk, leeftijd, enz, aanschafwaarde Wegenbelasting - afhankelijk van gewicht APK - tussen de € 200 en € 1000 Onderhoud - afhankelijk van de leeftijd. Ter illustratie mijn auto, suziki swift dit jaar: Verzekering = 300 euro Belasting = 132 euro Afschrijving = 750 euro APK = 400 euro Onderhoud = 0 euro = 1582/12 = 131 euro per maand Benzine moet je wel degelijk metellen. Je hebt zo maar 5000 km weg. 1 op 12 = 416 * 1,2 = 500 euro / 12 = 40 euro per maand. Ik heb geluk dat mijn onderhoud dit jaar 0 is, maar dat is ook wel is anders geweest. Remmen = €250,- Achteruit €150, knipper, €128. [iamcj] |
wat is afschrijving. ik dacht dat dat betekende dat de auto minder waard werd?? daar hoef je toch niet te betalen
|
weet ook iemand een site waar je kunt opzoeken hoeveel belasting je er voor moet betalen?
|
Citaat:
|
Je kan ook financiering nemen als je een nieuwe auto koopt.
|
autorijden is een duur hobby
|
Citaat:
|
Citaat:
|
koop een oldtimer!
ik ben 200 euro per jaar kwijt aan onderhoud en verzekering en belasting betalen we niet. Natuurlijk komt daar wel benzine bij. |
Even puur voor de weet.
Wat kost het per maand, om een BMW Z3 1.8 uit '97 te rijden? Nieuwprijs ca. 35.000,- euro, 1200 kilo. |
420 euro per jaar
en een rijdende winkel van 50.000 kilo hoef je maar 840 euro kweet niet hoe ze daar opkomen hoor |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook voor een privépersoon die een auto rijdt, lijkt het me logisch dat-ie elk jaar alvast wat geld achteruit legt omdat z'n auto minder waard wordt. Ik heb ook geen zin om een bedrag van duizenden euro's ineens ergens vandaan te toveren, daar kun je het beste vantevoren al rekening mee houden. Er zullen alleen niet zoveel mensen zijn die een thuisboekhouding voeren volgens de algemene regels van boekhouding volgens de permanence :D |
Hmm, zoiets kan ik me nog wel vaag herinneren van een economieles, ja. :D
Had dat niet te maken met dat je de kosten van het productiemiddel verdeelt over de jaren waarin je het gebruikt? :bloos: Maar ik bedoelde alleen dat de afschrijving op een auto iets anders is. Dat je eens in de zoveel tijd geld opzij legt lijkt me sowieso logisch :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34. |