![]() |
een oudje van mij
Blijf nog even staan
Wees niet bang Als ik mijn mond hou Wees niet verdrietig Om mijn leven Ren niet weg Als ik je vasthou Blijf staan Nog heel even Wees niet bang Om mijn woorden Wees niet in de war Wanneer je me ziet Hoor mijn geschreeuw Mijn akkoorden Maar wegrennen Doe dat niet |
hee grappig! deze lijkt echt heel erg op een gedicht wat ik ooit heb geschreven :)!! het spreekt me (mede daarom) erg aan en vind ik het ook best een goed gedicht. niet heel speciaal, maar wel simpel (positief bedoeld), goed van opbouw en een simpele maar juiste woordkeus. voor mijn gevoel moet er alleen nog één lettergreep bij in de laatste regel van de eerste strofe, maar dat ligt misschien gewoon aan mijn manier van lezen (waar ik de klemtoon leg).
|
Ja, ik vind het opzich ook een mooi gedichtje, in verwoording wel sterk, alleen het metrum is zó zonde en de rijm klopt niet helemaal.
idd. die laatste regel of laatste regels van strofe 1. Ik lees er zelf automatisch bij: "Maar" blijf staan, "Voor" nog heel even. Binnen de 2e strofe struikel ik regelmatig over woorden. Daarbij klopt de rijm in de 1e strofe niet in vergelijking met strofe 2.(namelijk de regels 2 en 6) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04. |