![]() |
[php] WTF is er mis met dit script?
PHP-code:
Warning: main(): Unable to access ../../connect.php in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 22 Warning: main(../../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 22 Warning: main(): Failed opening '../../connect.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 22 Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 24 Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 25 Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 33 Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/site110/fst/var/www/html/gastenboek/gastenboek.php on line 34 lijn 22 is PHP-code:
|
Zo ik het kan zien zoekt hij 2 mappen terug naar connect.php
"Unable to access ../../connect.php" Ik gebruik zelf geen PHP, dus ik zou niet weten hoe je het op moet lossen, maar volgens mij is dit de oorzaak |
je links zijn verkeerd idd.
|
btw hoef je mysql_free_result() en mysql_close() niet te gebruiken, dat doet php automatisch
|
Gebruik
require('connect.php'); ipv include. Include alleen gebruiken als het niet erg is als het includen niet lukt, dus als het optioneel is. gebruik verder _NOOIT_ relatieve dirs, maar een absoluut pad, dus: require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/connect.php'); |
En over je HTML, ik raad aan een doctype en charset goed in te stellen, en je code te validaten op http://validator.w3.org/
|
Citaat:
PHP-code:
PHP-code:
Weer veranderd in PHP-code:
raar, maar waar. Bedankt. |
Citaat:
(wat ik al 2 jaar lang zeg) |
Citaat:
|
Lees de eerste van m'n 2 messagen boven nog eens, en probeer dat eens.
|
idd. volgens mij moet je niet ../ doen maar /../connect.php
misschien dat dat uit maakt? |
Citaat:
|
Citaat:
Wat je bedoelde (hoop ik) is absolute paden gebruiken. |
Citaat:
|
Wat ik dus bedoelde is dat je te alle tijde een absoluut pad dient te gebruiken, dus: require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/init.php'); bijvoorbeeld.
Het sluiten van mysql connections gebeurt automatisch aan het eind van het script, dus dat hoeft zeker niet. Indien je script lang duurt om wat voor reden en je maakt het voor een drukke site, dan is het wel aan te raden om het handmatig eerder te doen. Verder zou het fijn zijn als de topicstarter reageert of de aangereikte tips werken. |
Citaat:
Citaat:
|
Oh, dan heb ik niets gezegd. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |