![]() |
lenzenvloeistof dodelijk?
Ik had dus een klein bekertje op mijn bureau staan, waarvan ik dacht dat het het glaasje water was dat ik daarvoor had gepakt. Nu dronk ik het dus op en smaakte het dus helemaal niet naar water, toen zag ik dat mijn flesje lenzenvloeistof openstond. Er zat dus lenzenvloeistof in het glaasje. Ik heb slechts een zeer klein slokje op, maar is dit gevaarlijk?:confused:
|
Citaat:
Kijk anders eens op de verpakking wat voor stoffen er precies inzitten, dan is het makkelijker om aan te geven of het gevaarlijk is of niet. |
Citaat:
|
Als het gevaarlijk/giftig is staat dat wel op de verpaking. Bijvoorbeeld zo'n doodshooft. Dan is het giftig.
|
Hmm..ik weet dat er niet alleen zout in Lenzenvloeistof zit, maar ik heb er ook mee gewerkt op school, en ik mocht het titreren, dit doe je d.m.v. zuigen aan de bovenkant van een glazen "rietje", di soort dingen mogen NIET met Zoutzuur bijv., ookal is dat in die mate niet gevaarlijk. Aangezien het wel mocht met lenzenvloeistof, ga ik er van uit dat het niet gevaarlijk voor je is als je echt een klein slokje neemt.
Het kan echter geen kwaad om even langs een apotheker te gaan of even je huisarts te bellen aangezien ik het echt niet zeker weet, maar volgens mij is het niet gevaarlijk. De stoffen DIE schadelijk zijn, zitten er in zo'n kleine dosering in dat het alleen reinigend werkt, het is wel gevaarlijk als jet het langdurig in je ogen krijgt, maar dat is iets heel anders als inslikken. |
Ik ken een jongen die een keer hele slokken lenzenvloeistof nam voor de grap en hij leeft nog steeds dus maak je maar geen zorgen
|
is zeer dodelijk ;)
nej hoor je leeft nog dus het zal wel geen kwaad kunnen... lees anders ff de bijsluiter of zoek t op internet op dan weet je wat te doen bij inname |
Dodelijk? Welnee...
Ik heb net de hele tekst op m'n fles lenzenvloeistof doorgelezen, maar er staat nergens dat je dood neervalt als je een slokje neemt. Er staat zelfs helemaal niets in over wat te doen als je het per ongeluk inneemt, als dat echt zo slecht zou zijn hadden ze dat er wel bijgezet toch :) |
Sommige lenzenvloeistoffen zijn een base die je moet neutraliseren met een tabletje (de Pearle heeft dit bij halfjaars lenzen) die vloeistof is dan verdund waterstofperoxide....maar dat proef je wel...dat doet zeer...(kep et es imme oog gehad...dat doet ook wel auw)
Over het algemeen zijn die vloeistoffen schadeloos... |
als er niet zo'n doodskop op je flesje staat zou ik me geen zorgen maken :p dat ding bestaat tenslotte niet voor niets. er zit ook geen kinderslot op ofzo. kan weinig kwaad lijkt mij.
|
Citaat:
|
Zit er EDTA in :eek: waarom dát nou weer!
|
Citaat:
of was je vraag niet serieus bedoeld :P |
Anders zou je het ook niet in je oog doen, lijkt me :D :o
|
Citaat:
en het me niet logisch lijkt als er allerlei giftig spul ed inkomt. Plús dat een klein slokje sowieso niet erg veel kwaad kan, denk ik. :) |
Citaat:
Maar danku voor het opzoeken :) |
Citaat:
|
Ik heb het net uigeprobeerd en ik kan je zeggen dat het niet scha
|
Citaat:
|
Je spijsverteringsstelsel is een stuk steviger dan je ogen, dus als 't in je ogen mag...
|
:p
Citaat:
Wat zielig... :) :D |
Als het bij inwendig gebruik dodelijk zou zijn, zou het ook niet veilig zijn om in je ogen te krijgen. Er zijn niet zoveel stoffen die wel zonder gevaar in je ogen kunnen komen maar bij inwendig gebruik meteen dodelijk zijn .;)
|
Citaat:
1. up geen topics van een maand oud 2. zoek niet op mijn posts |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: oops, verdomde uppers |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57. |