Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   dichtsel y (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=603511)

sublime 18-09-2003 22:58

dichtsel y

Achter welke traan
zoek jij een dader
welke wanhoop
wil je zien

Zie jij iets?

Ogen zijn te donker
verblind
ieder voor zich - maar

Collectief
is de behoefte
maar wie durft

Individualiteit
is een verplichting

Hoe kun je jezelf zijn
als niemand je herkent?

Phreeck 19-09-2003 09:23

Deze moest ik eerlijk gezegd 2 keer lezen, en dan nog vind ik m vaag...
Er zijn wel stukjes die ik snap maarehm het geheel vind ik nogal... onoverzichtelijk.
De laatse twee strofes (of hoe je het ook noemt wat kunnen mij al die namen schelen :s ) vind ik wel goed:
Individualiteit is een verplichting
Hoe kun je jezelf zijn als niemand je herkent.
(y) dat is erg mooi, maar dat is gelijk ook het enige wat ik snap aan dit gedicht.

aapje 19-09-2003 09:45

(y) mooi (y)

sublime 19-09-2003 12:28

Citaat:

Phreeck schreef op 19-09-2003 @ 10:23:
Deze moest ik eerlijk gezegd 2 keer lezen, en dan nog vind ik m vaag...
Er zijn wel stukjes die ik snap maarehm het geheel vind ik nogal... onoverzichtelijk.
De laatse twee strofes (of hoe je het ook noemt wat kunnen mij al die namen schelen :s ) vind ik wel goed:
Individualiteit is een verplichting
Hoe kun je jezelf zijn als niemand je herkent.
(y) dat is erg mooi, maar dat is gelijk ook het enige wat ik snap aan dit gedicht.

ik kan het wel toelichten, maar ik weet niet of dat leuk is?

Phreeck 19-09-2003 12:40

Nah... Weet ik ook niet ;) Mail het me anders maar, dan verpest je het neit voor de anderen ;) (rebornsoul85@hotmail.com)

Dreamerfly 19-09-2003 19:23

Ik ga deze nog een paar x lezen en reageer dan weer goed? :D(overigens=mijn eerste gevoel er over, goed)

sublime 19-09-2003 19:29

Citaat:

Dreamerfly schreef op 19-09-2003 @ 20:23:
Ik ga deze nog een paar x lezen en reageer dan weer goed? :D(overigens=mijn eerste gevoel er over, goed)
is goed hoor :D

vind zelf trouwens die 2de maar een beetje storend... misschien ga ik dat nog maar even aanpassen...

xineof 20-09-2003 16:09

bedoel je met 'dichtsel y' dat je nog geen titel hebt? kvind het nl. wel een hele leuke titel eigenlijk ;) (serieus). Ik zou van de tweede maar zelf een 'en' maken. verder vind ik dit een supergoed gedicht! het is erg orgineel ook! Het loopt goed en het bevat een hele krachtige boodschap!

Jamezy 20-09-2003 16:17

Juist het begin vind ik spreken... Individualiteit is een verplichting is wel heel mooi gevonden, toch vind ik het niet echt passen in je schrijfsel, en dan bedoel ik niet woordelijk, maar meer als feit dat het niet lekker leest...

Het einde is dan wel weer heel pakkend :o

Japp, zeer goed (y)

sublime 20-09-2003 17:19

Citaat:

xineof schreef op 20-09-2003 @ 17:09:
bedoel je met 'dichtsel y' dat je nog geen titel hebt? kvind het nl. wel een hele leuke titel eigenlijk ;) (serieus). Ik zou van de tweede maar zelf een 'en' maken. verder vind ik dit een supergoed gedicht! het is erg orgineel ook! Het loopt goed en het bevat een hele krachtige boodschap!
ik had ind dichtsel y omdat ik geen titel wist, maar vind het zelf toch ook wel wat hebben :)

en de betekenis van 'maar' is wel essentieel, dus ik dacht meer aan een woord als 'echter' oid. maar dat moet ik nog maar even uitzoeken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.