![]() |
Boycot Israëlische producten
Spirit en haar jongerenorganisatie Pergo hebben gisteren een oproep gelanceerd om Israëlische producten te boycotten.Het is de eerste oproep in die zin in België.Spirit-voorzitster Annemie Van de Casteele spreekt van een symbolische actie.
"We willen druk uitoefenen op de Israëlsiche regering om een einde te maken aan het bloedvergieten.Ze moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden en onderhandelen met de Palestijnen.Niemand slaagt erin de Israëlische regering daartoe te bewegen.Wij zijn daarover gefrustreerd. Heeft uw oproep wel zin? Met uw actie wordt Israël misschien een klein beetje armer.Het conflict zal er niet door verdwijnen. "Helaas niet, maar welke andere middelen resten er nog?We steunen de oproep om het associatieverdrag tussen Europa en Israël te ontbinden, want Israël respecteert de mensenrechten niet.Maar de E.U. wil omwille van haar eigen economische belangen noet weten van de stopzetting van het verdrag.Dan moet je op een andere manier druk uitoefen." Bron : De Morgen Wat vinden jullie van deze actie? Hebben jullie al gehoord van meerdere acties die opgericht worden door kleinere groepen die iets willen beginnen tegen de toestand in het Midden Oosten? Moet het verdrag stopgezet worden volgens jullie? |
Ik begrijp het probleem niet? Israel is een westerse democratie die zichzelf verdedigt tegen terroristen!
|
Citaat:
|
belachelijk
|
Goed plan (Y)
|
zou je niet een lijstje met israelische producten kunnen neerzetten, ik kan me er niet echt een beeld bij vormen
|
Citaat:
|
Citaat:
Agrexco: landbouwprodukten Beged-or: leerproducten Bissli: snacks Carmel: wijn, avocado's, bleekselderij, kersen, dadels, meloenen, etc. Bio-top: biologische producten Elite: halva, snoep, koffie Epilady: hair remover Goten: zwemkleding Green Valley: wijn (exclusief voor de HEMA) Jaffa: fruit, fruitsappen Osem: soepen, biscuits, pudding Telma: soepen, humus, tahin Tivall: allerlei soorten vegetarische burgers Yarden: wijn |
Citaat:
Het gaat wel enkel om producten in het kader van het associatieverdrag.Het is zeker niet bedoeld om bv de Antwerpse diamantnijverheid te treffen. |
Een lijst met Zion-produkten:
The boycotting is to undermine the Zionist efforts to kill innocent Palestinians, especially Palestinian babies. http://www.inminds.com/boycott-israel.html |
Citaat:
Verder vind ik dat de Internationale Wereld wel wat verder mag gaan dan alleen de bezetting veroordelen. Ik dacht meer aan Ambassadeurs terugtrekken en een wereldewijde boycot van elk Israelisch Product, en natuurlijk Israel voorlopig schorsen uit elke organisatie(IOC,Fifa,VN etc.) |
Ik zal mijn ouders eens aansporen flink wat Israëlische wijn te kopen want dit slaat echt als een kut op een nijlpaard.
|
o dus Israelische afluisterapparatuur die de politie hier gebruikt mag dan dus ook niet?? denk eerst is na voordat je zoiets zegt er zijn hier meer producten uit Israel dan je denkt.
|
Citaat:
de propagandatrein draait weer |
Die lijst... de bedrijven ervan die ik ken, komen uit de VS, uit Finland en weet ik waar nog meer, maar niet uit Israel. :)
De uitleg is vooral dat bedrijven die Israel op wat voor manier dan ook gesteund hebben geboycot zouden worden.. maar dat zal de Israelische regering koud laten, lijkt me... |
een boycot van Israëlische producten? kdenk niet dat er veel mensen dit serieus nemen.
en mochten we dat land boycotten, mogen we ook de halve wereld boycotten (bijvoorbeeld america) |
Ik vind dat we zelfs verder moeten gaan, alle diplomatieke contacten met israel opheffen en alle handel uit israel boycotten ( wat er nu is blijft dusz) En ik vind dat wat Israel nu doet gelijk staat aan wat de duitsers deden in Wo II !:mad:
|
Citaat:
Rot toch es op met je Zionisten... ga maar fijn ruiten ingooien in amsterdam ofzow man.. |
Citaat:
|
mogen we ook de halve wereld boycotten (bijvoorbeeld america) [/B][/QUOTE]
AMERICA is geen land maar een wereld deel, de VS is een land... :( ,maakt dat achterlijke kut land niet groter dan dat het is. |
America is een stadje/dorp in Nederland. Amerika is een continent, Noord-Amerika en Zuid-Amerika zijn werelddelen.
|
ik vind jullie ongelovelijke primitieve mensen als je israel boycot boycot je ook de palestijnen want die hebben dan geen werk meen en ... ach laat maar keb niet eens zin om op zo'n dom forum (onderwerp) in te gaan
WAAR gaat de wereld heen:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: |
Bedankt voor de lijst met Israelische producten !!!!!
Nu weet ik tenminste welke producten ik vooral moet kopen!!! |
Waarom Israël boycotten en de Palestijnen niet? Ik zie niet in waarom de één fouter is dan de ander eigenlijk. Voorlopig boycot ik dus nog niets, of juist alles, zo je wil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mujahid ,je hebt het recht te zeggen wat jij vind zolang het niet in strijd is met de wet ,je doet maar ,maar ga nou niet beweren dat je objectief bent,kom op zeg !!!
|
Een israelische boycot is niet bedoeld om hun economie te raken maar om onze stem te laten horen.
Voor de mensen die niet inzien dat israel fout is, bazeer je op feiten en creëer zo je eigen ideëen. Neem niet blindelings die van je vader, vriend of hippe politieker over. |
Citaat:
|
Citaat:
go nare man you the man huh.... sorry ik moet buffy kijke mzzzls |
Citaat:
|
Nee scorpio er is iemand aanwezig die jouw mening deelt !!!
Trouwens leer zelf de feiten eens jij neemt duidelijk alles over van het o zo goede nieuws(ahum)!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt geen idee wat het nieuws achterhoudt maar voor jouw maakt het niks uit jij hebt toch al de mening gevormd dat israeli's walgelijk en minderwaardig zijn.
|
Citaat:
Ik heb niets tegen israel en niets tegen joden. |
Citaat:
ik heb al zo vaak mensen horen zeggen ik vind sharon walglijk maar waarom weten ze niet DOMBO´S |
Ik ben ook niet echt voor Sharon maar je moet hem zien als premier tijdens wanhopige tijden men grijpt zich aan elke hoop vast .
Barak hielp niet dus de volgende die ze probeerden was Sharon. |
precies
|
Citaat:
|
Ik denk dat het heel moeilijk is om een goede en een slechte partij aan te wijzen hierbij (heel anders dan bijvoorbeeld een WO II). Deze kwestie speelt al zo lang, het is bijna onmogelijk te achterhalen wie er ooit begonnen is, en of dat terecht was.
Ik denk zelf dat Isreal gewoon een Palestijnse staat moet toestaan, maar wel onder voorwaarde dat de Palestijnen eerst stoppen met zelfmoordacties. Probleem is dat de verhoudingen al zo verstoord zijn, en het wantrouwen is zo groot dat niemand de eerste stap durft te nemen naar vrede. Treurig.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |