![]() |
Vinden jullie het ook jammer dat Nederland een zeikland verworden is?
Het valt me steeds meer op dat mensen in Nederland zeuren zeuren en nog eens zeuren.
Liefde komt niet in ze op. Het draait alleen nog maar om geld geld en geld. Neem nu die stakingen, ja we gaan er een beetje op achteruit, en ik wil alleen maar vooruit gaan, maar terug is geen optie. Nee we gaan staken. Ook zie ik mensen zeuren op NS dat ze vaak te laat rijden zowat je komt toch thuis. Ook blijven mensen gewoon zitten terwijl oudere mensen moeten staan in de trein. Ik sta dan gewoon op. Ook de grote bekken van 12 jarige jongentjes vallen me op. Alsof kinderen niet meer netjes opgevoed worden. Ik voel me niet thuis meer in dit land, dit is Nederland niet meer. Dit is geen liefdevol land meer. Het is alleen nog maar schelden op de politiek en egoistisch land geworden. Mensen denken alleen aanzichzelf en hebben niks voor anderen over. Vind jij ook dat Nederland verworden is tot een zeurmaatschappij? |
verhuis naar noordsiberië (y)
|
Citaat:
Ja, je hebt gelijk |
Ja, maar dat komt omdat het gewoon nogal goed ging en zo dus dan gaan mensen gelijk zeuren als het ietsje minder gaat.
En soms is het nodig, hoor:o |
*weet niets van nederland :d*
|
Mensen waren altijd al egoïstisch. Je hebt gelijk dat het erger wordt de laatste jaren.
|
Wat een gezeik!
|
Zelfs al is er niet iets in een winkel zitten mensen meteen alles aftekraken. Mensen van alle rangen en standen. Ik zeg dan gewoon als dat mij overkomt, jammer volgende keer beter.
|
Citaat:
|
de maatschappij vraagt erom om afgezeikt te worden
|
Citaat:
dat ben jij |
Citaat:
of zijn die reclames dan toch gelogen? :o |
Pibbo, Nederland is altijd al een zeikland geweest. Volgens mij zit dat in "onze cultuur" ;)
Komt vast en zeker door t weer :o |
SHOW ME THE MONEY! (jerry maguire :cool: )
Nederlanders zijn altijd zeurders geweest. Dat moet wel als je zoveel gedoogt. |
Citaat:
als we toch oer-Hollands bezig zijn.. :cool: |
Citaat:
|
Je moet ervan houden. Nederland. (y)
|
Tja... als wíj al zeuren. Een land waarmee het, wees gewoon eerlijk, zó goed gaat! (wij zijn geloof ik 't op 4 na rijkste land op de wereld!)
Hoe zouden die mensen in Afrika zich dan voelen...?:o |
*wacht op Fleet Admiral's rant over Zwitserland*
|
Nederlanders moeten altijd wel wat te zeiken hebben. Is het niet over het NL-elftal dan is het wel over het weer.
|
Mja je hebt wel een beetje gelijk, vooral op verjaardagen heb je vaak van die mannetjes, potje bier in de hand, die ALLES slecht vinden. Voor de rest, tsja.....
|
Citaat:
maar 't boeit mij helemaal niks dat Nederland een zeikland zou zijn geworden. Volgens mij was 't idd altijd al zo en ik doe d'r lekker aan mee. |
ben het totaal met pibbo eens. Al zit jij nu eigenlijk ook te zeuren. Alleen de mensen die het geen ene fuck kan schelen zeuren niet, dus zeuren hoord nou eenmaal bij de politiek (vind ik).
|
zeur niet.
|
Ja, leefde Pim nog maar, dan was alles beter geweest he :D
Ah, de romantiek van vervlogen tijden... |
|
Citaat:
dat kan niet, dus moeten hun verplicht gaan bezuinigen op hun gezondheid, daar komt t dan min of meer op neer, of ze komen in zware schulden. En met ns t zelfde, die worden ook duurder, met minder diensverlening, mensen zonder auto moeten ook ergens komen, en als ze een belangrijke afspraak hebben waar ze op tijd moeten zijn of er hangt veel van af(ja er zijn ook zeikerds bij die alles willen hebben zoals hun t willen) die kunnen niet maken om te laat te komen. Ik vind dat mensen in zulke situaties reden hebben om te zeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat me opvalt is dat je praat alsof je al 50 jaar in Nederland woont. Je lult gewoon wat. |
Citaat:
-beter onderwijs -minder administratieve regels -mee plezier in het leven |
Citaat:
|
Citaat:
-jaaah daar hebben ze wat aan, in de schulden komen en dan beter onderwijs als je bejaard bent. Onveilig voelen die oudjes zich al een tijd en meer veiligheid zeggen ze aan te werken,al jaren.... joepie, hup kabinet (y) en mensen die van een uitkering leven en veel moeten inleveren, en dus in de schulden komen, die nog vrij jong zijn, gaan zich dan juist aan crimineel gedragen. |
Ik heb niet echt het gevoel dat er de laatste jaren veel veranderd is eigenlijk.
Ga dan emigreren ofzo. |
Over de hele wereld heb je zeikerds. :|
|
Citaat:
en uit welk rapport maak jij dat dan wel niet op? |
Citaat:
|
Ik ben het eens dat er te veel gezeikt wordt en soms ook echt om de stomste dingen, maar ik weet niet of dat alleen in nederland is en of het iets van de laatste tijd is. Toen ik op de basisschool zat werd er ook al genoeg gezeken vond ik. Op uiterlijk, kleren, handelingen. Men zeikt liever iets af wat een beetje anders is, of wat iets slechter is, dan dat men complimenten geeft aan wat wel goed gaat. Deze samenleving verwacht zo erg dat alles 'perfect' moet gaan dat alles wat niet perfect is afgezeken moet worden.
En ik doe er volgens mij vaak net zo hard aan mee.... |
Ik ben het 100 % met deze topic eens.
Eerst de hele tijd dat links geouwehoer met Paars. Dacht ik eindelijk dat er verbetering in kwam met Pim Fortuyn. Wordt de enige politicus die gvd niet zeurt vermoord!!!!! Dacht ik: dan stem ik maar rechts, ben ik eindelijk van dat linkse gezeur af. Wat doet rechts dan als ze aan de macht zijn: inderdaad, chronisch zeuren. Nu haat ik politiek dus echt. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geworden?
|
blijkbaar zijn er ook veel redenen voor mensen om te zeuren, en je moet ze natuurlijk niet allemaal over 1 kam scheren ;)
|
Citaat:
Mixed up individual. :s |
Citaat:
|
aangezien nederland een goed en welvarend land is is het alleen maar logisch dat mensen om de kleine dingen gaan zeuren...maar daarbij alle gezeur heeft een punt en uiteindelijk wanneer er geluisterd word zal nederland er alleen maar op vooruit gaan...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil niet de hele discussie over Pim Fortuin weer aanzwengelen, maar je kunt niet om het feit heen dat Pim altijd dingen riep, maar zodra iemand over de (financiële) haalbaarheid ervan begon te praten, hij het liet afweten en begon te praten over 'meneer de boekhouder'. Gewoon een slap excuus om zijn onvermogen realistische plannen op te stellen te maskeren. Iedereen kan wat blaten en ineens een 'visionair' worden genoemd. Ik wil ook dat alle problemen opgelost worden en dat iedereen gelukkig is! Ben ik nu een visionair of krijg ik een optocht als ik verrot geknald word? Nee, dacht het niet. Toch is er geen verschil. Pim blaatte ook maar wat. Gelukkig hebben we van dat soort onzin nu geen last meer (we hebben nu last van een ander soort onzin, namelijk de doorgeschoten en niet-economisch wetenschappelijk onderbouwde bezuinigingswoede van J.P. c.s., wat misschien minstens zo erg is). |
wat zijn we weer lekker aan het zeiken hier :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18. |