![]() |
Een acteerspel
Haar woorden geraken mij
tot in tranen word ik geroerd ik luister, ik hoor zelfs aan haar vragen, haar gedachten Indringend is haar stem het geluid dwingt mij tot praten De waarheidsvraag, of het wel klopt Mijn hoofd schudt ontkennend haar ogen zoeken de mijne ik wil ze sluiten, mijn geheim erbij Ze vraagt of het waar is, echt waar Of slechts een leugen van mijn acteertalent Mijn lichaam schokt van huilen en dan kijk ik haar aan "Het is de waarheid" zeg ik haar terwijl ik weer toneel speel |
Citaat:
mooi. moeilijk voor jou. gedicht vind ik mooi. je bouwt het op, waardoor ik begon te denken dat zij dacht dat je loog terwijl je dat niet deed. en aan het eind laat je dat idee weer helemaal afbrokkelen. goed. in de eerste strofe, in de eerste zin, heeft het woord geraken volgens mij niet de betekenis die jij denkt dat 't heeft. volgens mij moet 't gewoon raken zijn. maar dat kan ik mishebben, hoor. |
Citaat:
regels op de volgende lijn ofzo maar het maakt niet zoveel uit... De twee middenstrofe vind ik prachtig op vlak van je woordkeuze, en de zinsbouw. Jah echt opvallend en aparte stijl... Deze mindert weer in de laatste strofe, maar dat is niet zo'n groot punt want het midden maakt het geheel erg sterk. Als het zo gaat en je einde kan ook zo zijn , is het gewoon ongeloofelijk goed naar mijn mening. Het spreekt me met andere woorden echt aan :) Ook je eerste strofe , jup mooi !! :) |
een echt kippevel gedicht...hoe het precies geschreven is kan ik niet zeggen...Als iets mij zo raakt dan is het gewoon mooi, en zitten er geen verdere minpunten aan:)
|
ahhhhhhhh :cool: Je bouwt op en de laatste strofe.. hummmm Hij klinkt moeilijk voor jouw, idd. Wow. wou dat ik het zo kon. Gaaf meis... :cool:
|
geweldig gedicht... echt super
"Het is de waarheid" zeg ik haar terwijl ik weer toneel speel deze zinnen vind ik echt geniaal, heel erg goed passen in het gedicht en het maakt een heel mooi einde... |
wow!
heel goed verwoord mooi opgebouwd absoluut een goed gedicht! xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38. |