![]() |
Alfred J Kwak Series; Pure linkse indoctrinatie?!
Wie kent de serie niet, een serie waar ik vroeger wat uren naar heb gekeken, zonder erbij stil te staan dat er wel wat meer achter zat dan eend alleen die geadopteerd werd door een mol.
Het bekendste voorbeeld is natuurlijk; Dolf, Alfreds jeugdige vriend die later de Nationale Kraaien Partij oprichten die leusden riepen zoals "Dolf is Rechtvaardig'' Dolf , had zo'n haarlok, klein snorretje op zen bek, uniform aan en was leider van de Kraaienpartij . Toen vluchten Alfred en zijn vrienden naar een buurland om van daaruit een coup te plannen. Verder had je nog die aartsbisschop die met Dolf optrok en hem zijn goedkeuring zou geven mits Dolf hem een royaal kapitaaltje in zijn handen stopte. In een aflevering komt Alfred terecht in een land dat erg op Zuid-Afrika lijkt. Daar onderdrukken de 'boerenganzen' de zwarte eenden. Hoe frapant. Daar leerde hij winnie kennen, een zwarte eend waarop hij later verliefd werd. Al deze kleine dingetjes zoals Dolf (Adolf en zijn snorretje + haren = sprekend op Hitler) of de onderdrukking van de blanken tegen de zwarte doen het hem. het erge is dat men op zeer jonge leeftijd al wordt 'gebrainwashed' door linkse indoctrinatie. Het is in ieder geval duidelijk dat de Maker bepaalde boodschappen er geprobeerd heeft in te zetten. :nono: Maargoed; Discuss about it! (y) http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/10647.jpg http://www.al-di-meola.de/alfred/museum/2.jpg |
Kan gebeuren toch..
|
ik zie totaal geen verband met links :nono:
mischien als je je grijze hersencellen eens laat werken, zou je beseffen dat hier geleerd word dat mensen als adolf met kiespijn gemist kunnen worden, en dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, ongeacht huidskleur. |
Je kan die kinderen ook moeilijk leren dat het goed is wat Hitler deed..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb geen zin om de zoveelste te zijn die hetzelfde citeert, dussuh...
Wat IloveTECHNO zei. :D Iedereen is dolf trouwens altijd me Hitler aan het vergelijken, maar is het iemand ook ooit opgevallen dat hij veel weg heeft van Napoleon? (met die vleugel onder z'n jas enz.) |
Citaat:
|
de doelgroep van het progamma de kleine kinderen hebben dit niet in de gaten maar toen ik laats het progama nog eens zag dacht ik wel dat sommige problemen in de tekenfilm ook voorkomen in onze hedendaagse maatschappij
en dan heb ik het idee dat de tekenfilm inderdaad wat naar links buigt |
Hoe ver kan je gaan? Ik lach me echt de pleuris om deze topic. :D
|
Niet alles in deze wereld is een links complot
|
Dolf was een neger..
|
Zal wel zo zijn, ik heb het als kleuter in ieder geval nooit meegekregen.
Ben benieuwd of er ook iets over de Sovjet Unie in gezegd is, maar dat zal wel weer niet... |
Citaat:
|
Citaat:
|
en je bent d'r nu pas achter dat Dolf als 'n soort Hitler wordt afgebeeld?
|
*zucht*
Wat een wereldschokkende ontdekking. *gaap* |
die goeie ouwe tijd....nu de smurfen doen? of misschien de snorkels, taran en de toverketel? Die laatste vond ik overigens wel een beetje sexistisch, ook wel erg duister voor zeven-jarigen, de gehoornde koning was echter best :evil:
|
De snorkels zijn gewoon as van het kwaad... Hetzelfde geldt voor de smurfen, ze moeten gewoon allemaal op de zwarte lijst.
|
Citaat:
|
het is maar wat je erachter zoekt......
|
Citaat:
|
Als dat al indoctrineren is pfffff. Wordt die kinderen een bepaalde manier van denken opgelegd??? Ik zie het echt niet hoor. Tuurlijk wordt er een vergelijking getrokken met Hitler in de serie whatever als je je daar al druk om gaat maken :s
|
Citaat:
|
:confused: staat die stelling ergens op het internet want dit is al de zoveelste keer dat men hier over begint..
|
slinks, slinks, slinks....... wordt er zo moe van.
Kom eens met nieuwe termen. Wellicht: rechtvaardigheid, het hebben van een goede moraal jegens de medemens, respect voor de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat zie ik terug in die series. kun je misschien de lay-out even aanpassen in je originele post? |
Citaat:
|
Oh, please...stel dát het inderdaad de bedoeling was om die boodschappen erin te zetten. Dan is er toch niets verkeerds aan? Als ik jouw openingspost lees en de feiten die daarin staan, dan komt die serie behoorlijk overeen met de werkelijkheid...en met het bijbrengen van de loop van de geschiedenis is niets mis.
|
Citaat:
Het is NOG erger dan dat.. De smurfen zijn een stelletje linkse rakkers, communisten namelijk! Grote smurf natuurlijk voorop, als Karl Marx.. http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml En dan over smurfin; Smurfin is ooit gemaakt door Gargamel, de bron van het kwaad.. Wat vertelt ons dit over vrouwen? ... En dan nog even over Alfred.. Niet fokken met'm anders stuur ik terror koe op je af! ;) |
Boeiend, ik vond alfred geweldig, alsof de doelgroep die dat kijkt doorheeft waar het om gaat.
|
Citaat:
|
http://members.lycos.nl/xizoa/cohen.jpg :rolleyes:
Gargamel heeft duidelijk Joodse kenmerken en Azrael (die kat) is in Joodse religie de engel des doods. En wat te denken van de Smurfin? http://gilles.q.free.fr/Schtroumpfs/schtroumpfette.gif De Smurfin: blondharige vrouw. Een respectabele vrouw met blond haar ... Er is ook totaal geen multikul in de Smurfen: iedereen heeft eenzelfde huidskleur, niet toevallig dus dat het allemaal altijd gesmeerd loopt, zolang de Jood Gargamel zich maar niet bemoeit. Ook was er een Smurfenalbum "De Zwarte Smurfen" waarin Gargamel zwarte Smurfen maakte die de Smurfen bedreigden! http://www.zilverendolfijn.nl/ser-ht...s/1-fr-v01.jpg Die werd sterk aangevallen door links en ik geloof dat ze in de tekenfilmserie de kleur van die Smurfen veranderden in een andere kleur. :rolleyes: |
prea|k, niks nuttigs te doen?
|
De smurfen zijn nou eenmaal allemaal blauw. Bovendien hebben smurfen ook weleens ruzie.
Gargamel is gewoon een stereotype heks, maar dan mannelijk. En een stereotype heks heeft altijd een lange neus en zwart haar, dus... Smurfin had net zo goed zwart haar kunnen hebben, maar het westerse ideaal is nou eenmaal over het algemeen blond; gezien ze heel mooi wordt gevonden door de andere smurfen heeft ze daardoor die haarkleur. Dat met die zwarte smurfen... Zwart, duister, is nou eenmaal over het algemeen de kleur van het kwaad in veel verhalen. Amerikanen hebben zelfs werkelijk een zwarte lijst waarop ook de boeken van Harry Potter staan (slaat nergens op, maar het heet iig 'zwarte lijst' en er staan 'slechte' boeken op). Er zijn natuurlijk altijd mensen die politiek correct gaan roepen dat negers zo gediscrimineerd worden, daarom is het in de tekenfilm waarschijnlijk anders gedaan... |
Citaat:
Ik mag dan wel rechts en nationalistisch denken, maar ik heb niks met Jodenvervolging en buitenlander haat te maken |
En Walt Disney maakte met 'dombo' mensen met flaporen belachelijk. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Oooohh moet dit nou :rolleyes:
|
Preak, word jij nou niet heel erg moe van jezelf?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Linkse mensen zijn altijd leuker. ;)
nee... flauw... :p |
Prea|Kulpa
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: ik betwijfel of de doelgroep van die programma's er op zo'n manier naar kijkt, maar goed. |
Citaat:
verbo, opere et omissione, Prea|culpa, Prea|culpa, Prea|maxima|culpa. |
Citaat:
Maar goed, ik ben voor dit soort tekenfilms. Het is uitstekend om kleine kinderen op deze manier iets bij te brengen van de geschiedenis en om foute mensen 'af te kraken'. Misschien dat je het als klein kind nog niet door hebt, maar als je ouder bent ontdek je opeens een hele boel dingen in zo'n tekenfilmpje. Kijk zo ook maar eens naar Animal Farm, een verfilming van het gelijknamige boek van Georg Orwel. Dit gaat wel over de Sovjet Unie. En zo zijn er nog wel een aantal tekenfilms op te noemen waar een diepere betekenis in zit dan alleen een leuk verhaaltje voor kleine kinderen. |
Prea|K? Uit je eerste post blijkt dat je schijnbaar moeite hebt met dit soort 'indoctrinatie'? Zelfs als de morele boodschappen aanleren om respect te hebben voor anderen e.d.?
|
Zo kan je wel bezig blijven.
Ik heb eigenlijk nog nooit een hele aflevering AJK gezien, dus ik weet niet precies waar je het over hebt. Ik heb dezelfde initialen als AJK :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16. |