Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Alfred J Kwak Series; Pure linkse indoctrinatie?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=605300)

Prea|K 21-09-2003 02:47

Alfred J Kwak Series; Pure linkse indoctrinatie?!

Wie kent de serie niet, een serie waar ik vroeger wat uren naar heb gekeken, zonder erbij stil te staan dat er wel wat meer achter zat dan eend alleen die geadopteerd werd door een mol.

Het bekendste voorbeeld is natuurlijk; Dolf, Alfreds jeugdige vriend die later de Nationale Kraaien Partij oprichten die leusden riepen zoals "Dolf is Rechtvaardig'' Dolf , had zo'n haarlok, klein snorretje op zen bek, uniform aan en was leider van de Kraaienpartij . Toen vluchten Alfred en zijn vrienden naar een buurland om van daaruit een coup te plannen.

Verder had je nog die aartsbisschop die met Dolf optrok en hem zijn goedkeuring zou geven mits Dolf hem een royaal kapitaaltje in zijn handen stopte.

In een aflevering komt Alfred terecht in een land dat erg op Zuid-Afrika lijkt. Daar onderdrukken de 'boerenganzen' de zwarte eenden. Hoe frapant. Daar leerde hij winnie kennen, een zwarte eend waarop hij later verliefd werd.

Al deze kleine dingetjes zoals Dolf (Adolf en zijn snorretje + haren = sprekend op Hitler) of de onderdrukking van de blanken tegen de zwarte doen het hem. het erge is dat men op zeer jonge leeftijd al wordt 'gebrainwashed' door linkse indoctrinatie. Het is in ieder geval duidelijk dat de Maker bepaalde boodschappen er geprobeerd heeft in te zetten. :nono:

Maargoed; Discuss about it! (y)

http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/10647.jpg

http://www.al-di-meola.de/alfred/museum/2.jpg

Nothing 21-09-2003 03:02

Kan gebeuren toch..

IloveTECHNO 21-09-2003 03:31

ik zie totaal geen verband met links :nono:

mischien als je je grijze hersencellen eens laat werken, zou je beseffen dat hier geleerd word dat mensen als adolf met kiespijn gemist kunnen worden, en dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, ongeacht huidskleur.

Qamra 21-09-2003 08:11

Je kan die kinderen ook moeilijk leren dat het goed is wat Hitler deed..

Multilot 21-09-2003 08:30

Citaat:

IloveTECHNO schreef op 21-09-2003 @ 04:31:
mischien als je je grijze hersencellen eens laat werken, zou je beseffen dat hier geleerd word dat mensen als adolf met kiespijn gemist kunnen worden, en dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, ongeacht huidskleur.
Eens!

WishfulDreaming 21-09-2003 09:37

Citaat:

Indeed (y)

Keyser Saus 21-09-2003 09:41

Citaat:

ik zie totaal geen verband met links :nono:

met de tweede post gelijk het hele topic opgelost :cool:

Nebula 21-09-2003 09:49

Ik heb geen zin om de zoveelste te zijn die hetzelfde citeert, dussuh...

Wat IloveTECHNO zei. :D

Iedereen is dolf trouwens altijd me Hitler aan het vergelijken, maar is het iemand ook ooit opgevallen dat hij veel weg heeft van Napoleon? (met die vleugel onder z'n jas enz.)

infamous 21-09-2003 09:58

Citaat:

Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 03:47:
Wie kent de serie niet, een serie waar ik vroeger wat uren naar heb gekeken, zonder erbij stil te staan dat er wel wat meer achter zat dan eend alleen die geadopteerd werd door een mol.

Het bekendste voorbeeld is natuurlijk; Dolf, Alfreds jeugdige vriend die later de Nationale Kraaien Partij oprichten die leusden riepen zoals "Dolf is Rechtvaardig'' Dolf , had zo'n haarlok, klein snorretje op zen bek, uniform aan en was leider van de Kraaienpartij . Toen vluchten Alfred en zijn vrienden naar een buurland om van daaruit een coup te plannen.

Verder had je nog die aartsbisschop die met Dolf optrok en hem zijn goedkeuring zou geven mits Dolf hem een royaal kapitaaltje in zijn handen stopte.

In een aflevering komt Alfred terecht in een land dat erg op Zuid-Afrika lijkt. Daar onderdrukken de 'boerenganzen' de zwarte eenden. Hoe frapant. Daar leerde hij winnie kennen, een zwarte eend waarop hij later verliefd werd.

Al deze kleine dingetjes zoals Dolf (Adolf en zijn snorretje + haren = sprekend op Hitler) of de onderdrukking van de blanken tegen de zwarte doen het hem. het erge is dat men op zeer jonge leeftijd al wordt 'gebrainwashed' door linkse indoctrinatie. Het is in ieder geval duidelijk dat de Maker bepaalde boodschappen er geprobeerd heeft in te zetten. :nono:

Maargoed; Discuss about it! (y)

[afbeelding]

[afbeelding]

ik zie dit niet als indoctrinatie, maar meer als een manier om op jonge leeftijd te leren wat zich heeft afgespeeld in de wereld.

herbalpower 21-09-2003 10:00

de doelgroep van het progamma de kleine kinderen hebben dit niet in de gaten maar toen ik laats het progama nog eens zag dacht ik wel dat sommige problemen in de tekenfilm ook voorkomen in onze hedendaagse maatschappij
en dan heb ik het idee dat de tekenfilm inderdaad wat naar links buigt

Thomas 21-09-2003 10:02

Hoe ver kan je gaan? Ik lach me echt de pleuris om deze topic. :D

iemand of niemand 21-09-2003 10:03

Niet alles in deze wereld is een links complot

Zaina 21-09-2003 10:23

Dolf was een neger..

schietgeweer 21-09-2003 10:25

Zal wel zo zijn, ik heb het als kleuter in ieder geval nooit meegekregen.

Ben benieuwd of er ook iets over de Sovjet Unie in gezegd is, maar dat zal wel weer niet...

M@rco 21-09-2003 10:25

Citaat:

Zaina schreef op 21-09-2003 @ 11:23:
Dolf was een neger..
Dolf was een nepneger, want hij smeerde z'n snavel in met schoensmeer. Gewoon een whigger dus... wat een vooruitstrevende serie is het toch! :cool:

P&C 21-09-2003 10:31

Citaat:

M@rco schreef op 21-09-2003 @ 11:25:
Dolf was een nepneger, want hij smeerde z'n snavel in met schoensmeer. Gewoon een whigger dus... wat een vooruitstrevende serie is het toch! :cool:
misschien zat hij bij de BBE en wilde die niet opvallen :evil:

Balance 21-09-2003 10:35

en je bent d'r nu pas achter dat Dolf als 'n soort Hitler wordt afgebeeld?

perseus 21-09-2003 10:44

*zucht*

Wat een wereldschokkende ontdekking. *gaap*

Kazanka 21-09-2003 10:53

die goeie ouwe tijd....nu de smurfen doen? of misschien de snorkels, taran en de toverketel? Die laatste vond ik overigens wel een beetje sexistisch, ook wel erg duister voor zeven-jarigen, de gehoornde koning was echter best :evil:

perseus 21-09-2003 10:59

De snorkels zijn gewoon as van het kwaad... Hetzelfde geldt voor de smurfen, ze moeten gewoon allemaal op de zwarte lijst.

iemand of niemand 21-09-2003 11:01

Citaat:

perseus schreef op 21-09-2003 @ 11:59:
De snorkels zijn gewoon as van het kwaad... Hetzelfde geldt voor de smurfen, ze moeten gewoon allemaal op de zwarte lijst.
Idd, de smurfen waren sexistisch. De smurfin werd altijd als dom afgeschilderd. Ik eis bij deze een verbod op alle enigzins aanstootgevende kinderseries :rolleyes:

FlorisvdB 21-09-2003 11:05

het is maar wat je erachter zoekt......

Prea|K 21-09-2003 11:07

Citaat:

FlorisvdB schreef op 21-09-2003 @ 12:05:
het is maar wat je erachter zoekt......
Jij wilt zeggen dat de maker geen bepaalde boodschappen erin heeft gebracht?

hi 21-09-2003 11:07

Als dat al indoctrineren is pfffff. Wordt die kinderen een bepaalde manier van denken opgelegd??? Ik zie het echt niet hoor. Tuurlijk wordt er een vergelijking getrokken met Hitler in de serie whatever als je je daar al druk om gaat maken :s

FlorisvdB 21-09-2003 11:09

Citaat:

Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 12:07:
Jij wilt zeggen dat de maker geen bepaalde boodschappen erin heeft gebracht?
ik moet zeggen dat ik dat programma niet vaak heb gezien, maar die uitzendingen dat ik het zag (toen was ik 8 ofzo) was het me niet opgevallen

Tofke_H 21-09-2003 11:12

:confused: staat die stelling ergens op het internet want dit is al de zoveelste keer dat men hier over begint..

Gatara 21-09-2003 11:14

slinks, slinks, slinks....... wordt er zo moe van.

Kom eens met nieuwe termen.
Wellicht: rechtvaardigheid, het hebben van een goede moraal jegens de medemens, respect voor de universele verklaring van de rechten van de mens.
Dat zie ik terug in die series.

kun je misschien de lay-out even aanpassen in je originele post?

Screaming Slave 21-09-2003 11:15

Citaat:

perseus schreef op 21-09-2003 @ 11:44:
*zucht*

Wat een wereldschokkende ontdekking. *gaap*

nare man 21-09-2003 11:15

Oh, please...stel dát het inderdaad de bedoeling was om die boodschappen erin te zetten. Dan is er toch niets verkeerds aan? Als ik jouw openingspost lees en de feiten die daarin staan, dan komt die serie behoorlijk overeen met de werkelijkheid...en met het bijbrengen van de loop van de geschiedenis is niets mis.

SisterOfMercy 21-09-2003 11:30

Citaat:

iemand of niemand schreef op 21-09-2003 @ 12:01:
Idd, de smurfen waren sexistisch. De smurfin werd altijd als dom afgeschilderd. Ik eis bij deze een verbod op alle enigzins aanstootgevende kinderseries :rolleyes:
Nee, dat valt wel mee..
Het is NOG erger dan dat..

De smurfen zijn een stelletje linkse rakkers, communisten namelijk!
Grote smurf natuurlijk voorop, als Karl Marx..

http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml

En dan over smurfin; Smurfin is ooit gemaakt door Gargamel, de bron van het kwaad.. Wat vertelt ons dit over vrouwen?

...

En dan nog even over Alfred.. Niet fokken met'm anders stuur ik terror koe op je af! ;)

Surjirro 21-09-2003 11:34

Boeiend, ik vond alfred geweldig, alsof de doelgroep die dat kijkt doorheeft waar het om gaat.

iemand of niemand 21-09-2003 11:39

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 21-09-2003 @ 12:30:
http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml
Dat er mensen zijn die dit serieus geloven. Ik kan Sinterklaas nu ook wel communist noemen.

Prea|K 21-09-2003 11:48

http://members.lycos.nl/xizoa/cohen.jpg :rolleyes:

Gargamel heeft duidelijk Joodse kenmerken en Azrael (die kat) is in Joodse religie de engel des doods.

En wat te denken van de Smurfin?

http://gilles.q.free.fr/Schtroumpfs/schtroumpfette.gif

De Smurfin: blondharige vrouw.

Een respectabele vrouw met blond haar ...

Er is ook totaal geen multikul in de Smurfen: iedereen heeft eenzelfde huidskleur, niet toevallig dus dat het allemaal altijd gesmeerd loopt, zolang de Jood Gargamel zich maar niet bemoeit.

Ook was er een Smurfenalbum "De Zwarte Smurfen" waarin Gargamel zwarte Smurfen maakte die de Smurfen bedreigden!

http://www.zilverendolfijn.nl/ser-ht...s/1-fr-v01.jpg

Die werd sterk aangevallen door links en ik geloof dat ze in de tekenfilmserie de kleur van die Smurfen veranderden in een andere kleur. :rolleyes:

Screaming Slave 21-09-2003 11:55

prea|k, niks nuttigs te doen?

perseus 21-09-2003 11:55

De smurfen zijn nou eenmaal allemaal blauw. Bovendien hebben smurfen ook weleens ruzie.
Gargamel is gewoon een stereotype heks, maar dan mannelijk. En een stereotype heks heeft altijd een lange neus en zwart haar, dus...
Smurfin had net zo goed zwart haar kunnen hebben, maar het westerse ideaal is nou eenmaal over het algemeen blond; gezien ze heel mooi wordt gevonden door de andere smurfen heeft ze daardoor die haarkleur.
Dat met die zwarte smurfen... Zwart, duister, is nou eenmaal over het algemeen de kleur van het kwaad in veel verhalen. Amerikanen hebben zelfs werkelijk een zwarte lijst waarop ook de boeken van Harry Potter staan (slaat nergens op, maar het heet iig 'zwarte lijst' en er staan 'slechte' boeken op).
Er zijn natuurlijk altijd mensen die politiek correct gaan roepen dat negers zo gediscrimineerd worden, daarom is het in de tekenfilm waarschijnlijk anders gedaan...

Pibbo 21-09-2003 12:04

Citaat:

Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 12:48:
[afbeelding] :rolleyes:

Gargamel heeft duidelijk Joodse kenmerken en Azrael (die kat) is in Joodse religie de engel des doods.

En wat te denken van de Smurfin?

[afbeelding]

De Smurfin: blondharige vrouw.

Een respectabele vrouw met blond haar ...

Er is ook totaal geen multikul in de Smurfen: iedereen heeft eenzelfde huidskleur, niet toevallig dus dat het allemaal altijd gesmeerd loopt, zolang de Jood Gargamel zich maar niet bemoeit.

Ook was er een Smurfenalbum "De Zwarte Smurfen" waarin Gargamel zwarte Smurfen maakte die de Smurfen bedreigden!

[afbeelding]

Die werd sterk aangevallen door links en ik geloof dat ze in de tekenfilmserie de kleur van die Smurfen veranderden in een andere kleur. :rolleyes:

Inderdaad de smurfen zijn de ubermensch (y)

Ik mag dan wel rechts en nationalistisch denken, maar ik heb niks met Jodenvervolging en buitenlander haat te maken

Trimm Trabb 21-09-2003 12:05

En Walt Disney maakte met 'dombo' mensen met flaporen belachelijk. :rolleyes:

NERD 21-09-2003 12:16

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 21-09-2003 @ 12:30:
En dan over smurfin; Smurfin is ooit gemaakt door Gargamel, de bron van het kwaad.. Wat vertelt ons dit over vrouwen?

Euh, niets nieuws? :evil:

Dory 21-09-2003 12:19

Oooohh moet dit nou :rolleyes:

nare man 21-09-2003 12:22

Preak, word jij nou niet heel erg moe van jezelf?

Qamra 21-09-2003 12:23

Citaat:

Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 12:07:
*bla*
Je hebt door dat je je eigen nick fout hebt gespeld in je sig he. Of was dat grappig bedoelt :p

SisterOfMercy 21-09-2003 12:28

Citaat:

NERD schreef op 21-09-2003 @ 13:16:
Euh, niets nieuws? :evil:
:D nee inderdaad.. huhuhu

Anne 21-09-2003 12:32

Linkse mensen zijn altijd leuker. ;)

nee... flauw... :p

NERD 21-09-2003 12:36

Prea|Kulpa

Prea|K 21-09-2003 12:41

Citaat:

Qamra schreef op 21-09-2003 @ 13:23:
Je hebt door dat je je eigen nick fout hebt gespeld in je sig he. Of was dat grappig bedoelt :p
Ik heet eigenlijk Phrea|K maar die naam was al bezet dus figure out.

Quiana 21-09-2003 12:46

Citaat:

Anneee schreef op 21-09-2003 @ 13:32:
Linkse mensen zijn altijd leuker. ;)

En knuffelen bomen. ;)

Ontopic: ik betwijfel of de doelgroep van die programma's
er op zo'n manier naar kijkt, maar goed.

SisterOfMercy 21-09-2003 12:46

Citaat:

NERD schreef op 21-09-2003 @ 13:36:
Prea|Kulpa
Confiteor Deo omnipotenti vobis fratres, quia peccavi nimis cogitatione,
verbo, opere et omissione, Prea|culpa, Prea|culpa, Prea|maxima|culpa.

teddybeer1983 21-09-2003 12:55

Citaat:

Bloo schreef op 21-09-2003 @ 11:25:
Ben benieuwd of er ook iets over de Sovjet Unie in gezegd is, maar dat zal wel weer niet...
Ik kan me niet herinneren dat er iets in zit over het vroegere Rusland.
Maar goed, ik ben voor dit soort tekenfilms. Het is uitstekend om kleine kinderen op deze manier iets bij te brengen van de geschiedenis en om foute mensen 'af te kraken'. Misschien dat je het als klein kind nog niet door hebt, maar als je ouder bent ontdek je opeens een hele boel dingen in zo'n tekenfilmpje.

Kijk zo ook maar eens naar Animal Farm, een verfilming van het gelijknamige boek van Georg Orwel. Dit gaat wel over de Sovjet Unie. En zo zijn er nog wel een aantal tekenfilms op te noemen waar een diepere betekenis in zit dan alleen een leuk verhaaltje voor kleine kinderen.

N00dles 21-09-2003 13:15

Prea|K? Uit je eerste post blijkt dat je schijnbaar moeite hebt met dit soort 'indoctrinatie'? Zelfs als de morele boodschappen aanleren om respect te hebben voor anderen e.d.?

the tourist 21-09-2003 13:25

Zo kan je wel bezig blijven.
Ik heb eigenlijk nog nooit een hele aflevering AJK gezien, dus ik weet niet precies waar je het over hebt.

Ik heb dezelfde initialen als AJK :|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.