![]() |
[TV-kaart] Hulp :)
Okay de situatie:
ik ben van plan mijn ouders om te lullen om een TV-kaart te kopen voor mij (kan ook wel op eigen kosten hoor ;)). Nu, ik wil graag TV kijken op mijn computer (en euuh.... op kunnen slaan voor "documentatie"), tevens wil ik mijn VHS op me comp aansluiten om zodoende video-banden te kunnen kijken (en ook hier geld, opslaan voor "documentatie"). Dan zit ik natuurlijk met de vraag, welke TV-kaart? Ik heb wat rondgevraagd en mij is 'Pinnacle Studio PCTV Pro' aangeraden Ik neem aan dat ik de COAX direct kan aansluiten op mijn TV-kaart, maar hoe gaat dat dan met mijn VHS? Zo'n SCART-kabeltje wat uitloopt op Tulps? (die ik al bezit) Thanks in advance (PS: bennie zo sterk in hardware, sorry alvast ;)) |
Met je Videorecorder gaat het via Composiet. Zo'n geelkleurig tulpkabeltje, wat naar mijn weten elke TV-kaart heeft, inclusief videokaarten met ViVo (Video In / Video Out) functie.
Wil je een tuner hebben, dan heb je wel een TV-kaart nodig, maar ook met alleen Video-In kun je TV kijken op je comp, door de videorecorder op je videokaart aan te sluiten. Dan moet je wel via videorecorder zappen dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |