![]() |
Natuurkunde PO: wat kunnen we onderzoeken?
Hoi!
Samen met een vriendin moet ik een PO maken voor natuurkunde. Het onderwerp moet met energie te maken hebben (voor zover mij duidelijk is geworden :o). Nou lijkt het ons leuk een transistorradio te bouwen (we hebben al een schakelschema e.d.), probleem: we hebben eigenlijk niks om eraan te onderzoeken/meten etc.. En dat moet wel. Weten jullie misschien nog iets?? (y) Andere onderzoeksopdrachten die met energie te maken hebben zijn trouwens ook welkom!! |
Laser...
|
ga alle componenten van die radio doormeten en de schakeling narekenen
|
wat de idiale hoogte is om een kat te laten vallen zodat hij op zijn pootjhes terecht komt :)
|
ow.... energie :s nm
|
Citaat:
:) Misschien kun je uitzoeken hoe je het beste energie kunt overbrengen? Bv door met een bepaalde hoeveelheid energie een autotje zover mogelijk te laten rijden (of iets dergelijks). |
Citaat:
|
Citaat:
hebben ze het ook op jou uitgeprobeerd? :P |
Citaat:
|
Bedankt allemaal! :)
Citaat:
@jensk. Elektrische energie mag wel, daar gaat op 't moment ook ons hoofdstuk over (ik zit in de 5e) . Maar of hij dit 'experiment' gaat goedkeuren is idd nog maar de vraag.. want het is vooral theorie. |
De hart-long machine. :)
|
Citaat:
(Daar staat de 4e). |
Citaat:
Inmiddels heb 'k geen tips meer nodig overigens (geen onderwerpen iig). Het is alsnog iets totaal anders geworden dan hierboven staat :o want de leraar vond 't wat te simpel e.d. en we hadden toch al weer een nieuw extra plan bedacht :o wat al is goedgekeurd :D Voor de nieuwsgierigen ;): We gaan onderzoeken of/hoeveel energie er vrijkomt bij het verotten van een citroen (evt. meerder soorten fruit) en of/hoeveel de ph waarde verandert, en of/hoeveel de weerstand/spanning verandert (dus alles in grafiekjes uitzetten) en kijken of en wat de verbanden ertussen zijn. |
hmm.. lijkt me haast meer scheikunde.. maargoed
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11. |