![]() |
Meerdere gedichtjes.
Lucht
We hebben niks Geen huis, geen eten, geen lust De zon die ons uitdroogd Aan de veel te blauwe lucht Alles, Dat is wat wij hebben 2 huizen, een auto, een droomvlucht De zon die achter de wolken schuilt Aan die veel te donkere lucht Zo verschillend Maar zo gelijk Want iedereen die zucht Die praat en beweegt Zoent en lacht Doet dit met dezelfde lucht The war inside There is a war inside of me Where the good fights the bad Trying to set this unstabel spirit free To unlease all te strugeling thoughts In my head There is too much suffering Too much blood Thoughts are fighting Drowning, in a puddle of mud The battle will soon be over And everything will find his place The sky won't look that sober, anymore The only thing that will rest, are sunny days Geen titel Als ik naar binnen mag En jij je angst overwint Zou het dan weer zo zijn, Als toen ik je voor het eerst zag? Die puurheid Die naar buiten kwam Alles wat jij liet zien Was zo sterk Vanweer ineens die drang? De klap die volgde Deed jou teveel pijn De deur moest dicht Iedereen naar buiten Niemand naar binnen Dat beperkte ons zicht Ja, dat beperkte ons zicht. |
Eerste is te cliché, de tweede te on-Nederlands en de laatste persoonlijk dus die zegt me niet zoveel. Vind je het moeilijk om persoonlijke dingen een structuur mee te geven?
|
Ik begin meestal met een gedachte, waarom ik het gedicht schrijf. Vaak heb ik wel dat het gedicht uiteindelijk anders word dan de gedachte erachter.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |