![]() |
Samenwerkingsproblemen
Oke ik zit nog maar net 2 weken op school, en we hebben ons eerste grote project al opgekregen. Nu ben ik ingedeeld in een leuk groepje, op het eerste gezicht. Alleen 3 mensen doen bitter weinig, ik doe samen met een ander meisje het meeste werk. What to do :( . Ik heb ook niet zoveel zin om nu al te klagen, want er wordt van ons geacht zelfstandig te zijn.
Iemand hier ervaring mee, of nog beter oplossingen:confused: ? |
Hebben jullie er al met die drie mensen over gepraat?
|
Rotte appels zitten er helaas altijd tussen, tot in de hoogste echelonen van de academische opleidingen. Ook ik moet soms samenwerken met mensen waarvan ik serieus betwijfel of ze wel bonafide hun laatste jaar rechten hebben gehaald omdat hun niveau anders doet vermoeden.
Ik ben daar altijd vrij rigoureus in. Als mijn cijfer afhangt van het resultaat van de groep als geheel, dan wijs ik ze er vriendelijk doch dringend op dat ze wat beter hun best moeten doen. Geven ze daar geen gevolg aan, dan sein ik onze begeleider in zodat ik of zij in een andere groep geplaatst worden, zodat dat soort 'studenten' mij in ieder geval niet in zijn val naar beneden trekt. |
Ik mail ze bijna dagelijk dat ze nog iets moeten inleveren, maar als ze het niet doen kan ik er verder ook niks aan doen. Voel me op zich wel verantwoordelijk als voorzitster van de groep. Maar we worden er wel als groep op aangekeken, dat is het probleem.
|
Je kunt er niet meer aan doen dan in jouw macht ligt. Heb je als voorzitter de mogelijkheid ze uit de groep te zetten? Zoja, doe dat dan. Zonee, licht dan iemand anders in die er wel iets aan kan doen, want je hoeft niet te pikken dat anderen jouw project verstieren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
idd naar je docent gaan en uitleggen hoe het zit. Dat je al meerdere keren een seintje hebt gegeven, maar dat er maar geen actie komt.
ook kan je in je logboek aangeven wat jij hebt gedaan en hoe veel tijd je er aan hebt besteed en je kan in de conclusie zetten hoe de samenwerking is verlopen. hoe kan het overigens dat je ze bijna niet ziet op school? je hebt toch samen les of niet.. hoe kom je anders bij ze in één groepje? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |