![]() |
Welke is de beste? (Wat is de droom?)
Open je ogen
kijk naar wat je ziet groen, geel, rood, alle mogelijke kleuren Hier in deze wereld waar alles anders lijkt maar toch hetzelfde is voel ik mij op mijn gemak Het weer slaat om de mensen rennen overal geweld tot ik mezelf verlies Liggend in mijn bed neemt de droom van mij bezit Wat is het leven? Wat is de droom? ********************************** Open je ogen kijk naar wat je ziet Dit is het leven Dit is de droom "Waar ben ik?" vroeg ik Wat doe ik hier? Wie bent u? en hij lachtte Ik ben je man, schat weet je dat niet? kom hier en zoen me, alles komt goed We zoenden en ik rilde Nee, niet van verlangen Opende mijn ogen en werd wakker Liggend in mijn bed neemt de droom van mij bezit Wat is het leven? Wat is de droom? ****************** Je moet er dus niet op letten dat een paar regels hetzelfde zijn en zo, maar gewoon per gedicht even kijken en dan zeggen welke het beste is:D |
Ik vind de eerste mooier :)
|
ik vind de eerste veeeeeeel mooier, maar de tweede is ook wel aardig....:)
ga zo door...:d |
:(
Iedereen zegt iets anders:D Maar bedankt voor jullie reaktie, hé, vind jullie echt tof! |
Eigenlijk vind ik ze samen wel mooi, een soort spiegeling, maar dan anders (is vast wel n term voor maar ik kan m nu niet bedenken).
Maar ik vind t mooi (y) |
Citaat:
Dus welke? |
Citaat:
de 2e, 1e vind ik te rechtstreeks met die kleuren enzo, te duidelijk. Tweede vind ik orgineler, ook met het oog geworpen op het dialoog. Wat voor een dichtwedstrijd is het? |
Citaat:
Bedankt:D |
Citaat:
|
ik vind de tweede eerlijk gezegd ook beter; vooral omdat ik die ook veel orgineler vind; het gesprekje ("waar ben ik" enz.) voegt echt iets positiefs toe aan het gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07. |