![]() |
Oogkleur verandering?
Ik weet niet of het kan, maar een paar jaar geleden ( 4 jaar ongeveer ) had ik blauwe ogen, en nu groene, en het word steeds zichtbaarder.. kan het eigenlijk in pricipe ? :confused: ik vind het vreemd hoor, want het is bepaald met erfelijke genen, en die kunnen toch niet veranderen .
|
Op zich zou het moeten kunnen, kleurverandering...
Bij baby's komt het ook wel voor, dus misschien dat je gewoon laat bent... :P |
Citaat:
|
mijn ogen waren eerst grijzig groenig blauwig maar zijn nu toch bes wel blauw :)
Tja... gek :) |
kan zeker wel.
voor zover ik weet worden alle (blanke) baby's met blauwe ogen geboren, ze kunnen bv wel heel donker blauw zijn, maar dan worden ze uiteindelijk bruin. en ik weet niet of je die foto kent... maar er is zo'n beroemde foto van een afghaans meisje met heel licht groene ogen. dat meisje is inmiddels een volwassen vrouw en de fotograaf heeft haar jarenlang gezocht. hij heeft haar gevonden, maar nu heeft ze heel donkere ogen. conclusie: ja, ogen kunnen van kleur veranderen :) |
kan hoor:)
ik begon ook met lichtblauwe ogen en heb nu ook flink groene |
Ik begon met donkerbruine ogen maar nu worden ze ook steeds lichter bruin. en m'n zus die begon met bruine ogen en die worden steeds meer groen. Dus het kan wel :)
|
Geez, zou je dat kunnen manipuleren? :cool:
|
Cool! Ik heb nu heel erg licht grijsgroene ogen. Ik wil heel graag bruine. Hoop dat ze ooit bruin worden of kan dat niet? Van lichtgroen naar lichtbruin?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik dacht ook dat het genetisch vastgelegd was. Je wordt met blauwe ogen geboren, maar langzaam aan veranderen ze dan in een vaste kleur. Op welke leeftijd je die vaste kleur dan ongeveer hebt weet ik niet. |
Voor blauwe en groene ogen zijn dezelfde genen 'gereserveerd'. Voor bruine ogen heb je andere genen. Dus van blauw naar groen zou 'technisch' moeten kunnen, van bruin naar blauw/groen/grijs zou ik eerlijk gezegd niet kunnen beredeneren (komt dat echt voor dan, behalve bij baby's?).
|
De ogen van David Bowie zou ik wel willen hebben... :D (y)
|
Citaat:
wil ik ook wel ;). |
Citaat:
echt apart... :eek: |
Citaat:
smiley is wel op z'n plek :p (het is tenminste de smiley met het meeste 'oog' zeg maar). lijkt me wel geinig om dat te hebben eigenlijk :). |
Peter R. de Vries heeft 1 oog bruin en het andere blauw
moet je maar is op letten ;) |
Citaat:
|
ik had eerst bruin-groene ogen, maar het meeste bruin...
nu is er byna geen bruin meer te zien, helemaal groen...! |
Mijn ogen zijn altijd al helblauw geweest, hopelijk blijft dat zo :o.
|
Mijnogen waren toen ik baby was heeel donkerblauw en nu zijn ze lichtblauw en ze worden steeds groeniger :)
maargoed, er is een gen voor bruine ogen, en een voor blauwe, groene of grijze, en bij die kunnen je ogen dus een beetje varieren. |
ja vet vaag dat had ik ook. m'n ogen waren oorspronkelijk blauw grijs en nu zijn ze vet groen en worden steeds groener.
nja kvind het wel relaxed. groen is mooi :o :D |
hmmz je hoort zo vaak engelse liedjes waar er gezongen word over iemand met 'blue eyes' of 'brown eyes' maar wrom nou nooit wat over groene ogen? wat is daar nou fout mee? :nono: *heeft groene ogen en houd stiekum zelf veel meer van bruine*
mijn broer is 24 en die heeft sinds een paar jaar zo van die leuke bruine stippeltjes in z'n ogen (groene ook) ,dus oogkleur kan ook op latere leeftijd nog veranderen , m'n zus (22) had zo'n donkerzwarte rand rond dr iris vroeger en die is nu weg (heb ik ook,hopelijk blijft die :s ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn ogen zijn van blauw grijs naar licht groen gegaan.
mjah, vind het zo wel mooier :p |
Jullie hebben gewoon met kleurlezen gesmokkeld;):P
|
mijn exvriendje had een blauw oog en een groen oog.. dat vond ik best wel eng :o
|
Citaat:
zelf ben ik van blauw naar groenig gegaan, en ze zijn perfect zo (y) En iedere baby heeft blauwe ogen ja :P |
Ik had eerst donker bruine ogen maar ze worden steeds groener. De ogen van mn vader zijn nu echt groen, terwijl ze eerst ook bruin waren....Kan dus wel :p
|
nou ik ben echt het bewijs van dat het mogelijk is :D
Het mag raar klinken maar in de zomerperiode heb ik donkerblauwe ogen terwijl ze in de winter ineens een raar groenig kleurtje krijgen. |
Ik heb het idee dat mijn (zeer donker) bruine ogen groen aan het worden zijn..al kan dat ook aan mij liggen...genen zijn rare dingen...
*wil Sharingan krijgen* |
Wow... ik heb best mooie ogen (ben ff in de spiegel gaan kijken) :)
Maar de kleur.. het was vroeger felblauw, toen grijs/blauw en nu nu gewoon heel licht blauw/licht grijs. Echt mooi :D |
Kan het er ook niet mee te maken hebben of je heterozygoot voor oogkleur ben of niet?
Ik ben zelf waarschijnlijk heterozygoot (m'n moeder heeft blauwe ogen, m'n vader donkerbruine) en vroeger had ik zelf ook behoorlijk bruine, maar tegenwoordig zitter er allerlei kleuren in. Ze zijn gedeeltelijk bruin, groen en grijs en er zit een soort donkergrijze rand omheen :confused: Ik zou zelf ook niet weten hoe ik die kleur moet noemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |