Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   irritant! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=607540)

bloemkool 23-09-2003 07:24

irritant!

ik kom gisteravond de huiskamer in na het maken van m'n huiswerk, de tv staat aan en me moeder en broer kijken tv. opeens zapt mn broer, dus ik vraag gewoon op een nette manier of hij de zender weer terug wil zetten, zonder bijbedoeling.
m'n broer begint meteen gigantisch te schelden, als ik zeg dat ie volwassen moet worden en normaal moet doen krijg ik een stomp in me maag van die (CENSORED)broer van mij.

:mad: dit gebeurt erg vaak en me ouders doen er nix aan......iemand ideeen of moet ik gewoon weg lopen? (ik heb geld om evt. een flatje te huren en ik kan aardig voor mezelf zorgen wat koken, de was doen e.d betreft)

Mr.Oizo 23-09-2003 08:15

Als-ie dat doet in het bijzijn van je ouders vind ik dat je ouders echt iets moeten zeggen, desnoods op jouw verzoek. Weglopen helpt denk ik niets, het is en blijft familie, hoe erg het ook is. Maar goed als er uiteindelijk geen andere uitweg is kun je dat nog altijd doen.

Thomas 23-09-2003 08:46

Zeg het gewoon eens tegen hem op een rustig moment. Misschien dat je dan wel normaal met hem kan praten. En natuurlijk eventueel tot een oplossing kunnen komen.

Oja, wat had je gechsreven bij censored? :o

dyfusica 23-09-2003 09:07

weglopen omdat je broer zich niet kan gedragen vind ik een beetje erg ver gaan.

Ik heb ongeveer dezelfde situatie gehad maar het beste wat je kan doen is er gewoon met het hele gezin over praten.

Wel vreemd dat je moeder je niet helpt hierin. Ik zou eerst proberen heel veel te praten erover met jullie als gezin en als dat niks opbrengt proberen afspraken te maken in huis, huisregels van wat wel en wat niet mag:)

Unexplained 23-09-2003 09:14

Je broertje is 12?

bloemkool 23-09-2003 09:15

me ma kan niet tegen me broer op, daarom zegt ze der nix van.
gast moet gewoon opgenomen worden, het is niet uit te houden met zo iemand in huis. ben ook bijna nooit thuis daarom

dyfusica 23-09-2003 09:35

Citaat:

Ceaunijntje schreef op 23-09-2003 @ 10:15:
gast moet gewoon opgenomen worden, het is niet uit te houden met zo iemand in huis. ben ook bijna nooit thuis daarom

en je vader?

hoort dit btw niet op psyg thuis?

Anne 23-09-2003 09:36

Citaat:

******** schreef op 23-09-2003 @ 10:35:
en je vader?

hoort dit btw niet op psyg thuis?

Volgens mij wel...

Gatara 23-09-2003 10:04

Citaat:

Ceaunijntje schreef op 23-09-2003 @ 10:15:

En jij en je ma samen dan? :)

En heb je er met je moeder al over gesproken?

dark_poetry 23-09-2003 13:20

Mosh je broer op zn kop terug ofzo,dat is geen normaal gedrag. :(

Evil creature 24-09-2003 09:57

Zulk soort dingen had ik vroeger ook altijd met mijn broer, maar we doen nu gewoon heel relaxed tegen elkaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.