![]() |
Ultimate C&C Generals topic (lan/online)
Eerste dit even: een topspel
Dit topic open ik naar aanleiding van een aantal lanparty's waarbij ik ben geweest. Op een van de lanparty's speelden we generals. Dit spel is niet echt een succes geworden bij ons op de lan omdat het spel geteisterd werd door een foutmelding en dan wel bij patch 1.5. Het maakte niet uit wie er server was of hoe belast het netwerk was, hjij gaf steeds weer dezelfde melding op, wat voor mij leek, steeds het zelfde tijdstip in een gespeelde game Nu zijn er al verscheidene patches geweest en ik wil graag van jullie weten wat voor ervaringen jullie met de pathes hebben gehad.. Ook komt dezerdagen Zero Our uit voor Generals, dus er is naar mijn zeggen genoeg gespreksstof. Post hier verder alles wat maar met C&C generals te maken heeft |
zero hour lijkt me ook wel tof
kheb alleen nog cd 2 :( ;) |
Zero Hour is idd een zeer strakke uitbreiding, ik zal eens even wat screens posten ervan :) (ff maken nu)
ff units van GLA toxic general Antrax laten poseren http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=352130 er zijn veel nieuwe missies bij gekomen, en gelukkig ook veel nieuwe units |
OMG heb jij hem al gespeeld !!!???
|
kvind RA2 beter
gameplay > gfx en waarom moesten ze zo nodig de naval weghalen :mad: |
naval units pwnage.
maar ik vind de meeste rts-en teveel van hetzelfde het is altijd: zoveel mogelijk units uitpoepen en aanvallen. dan win je 9 van 10 de keren. dan kan je nog zo mooie counterunits hebben: de tegenstander moet wel tijd hebben die te maken. ik wacht op ground control 2. ground control demo had ik gespeeld, die was al erg goed. volle versie echter nooit gehad :( |
Citaat:
|
Ik speel generals vaak over LAN, ik denk zonder patches, of de 1.02 patch ofzo (not sure). Werkt prima voor mij. :)
|
Citaat:
|
volgens mij zitten ze in een paar missies, maar echt stom dat je ze niet zelf kan besturen :(
|
ik dacht dat ie pas 2e week van oktober zou komen
|
Omg die challange mode in Zero Hour is lachwekkend :D
Met die Air Force General klaar je de klus in no time.. |
Citaat:
> Command & Conquer Generals: Zero Hour Strategy 26-Sep-2003 nup, komende vrijdag :) |
Citaat:
Ik vind de uitbreidingen wel leuk vooral laser general is tof. Verder handig dat alle specials nu rechtsonderstaan, je hoeft niet heelmaal naar je command center toe om b.v. reveal map te doen, nu worden die dingen eindelijk bruikbaar. Maar aan de andere kant, Zero Hour crasht wel, en ik zie ook andere bugs. En dat had ik met het origineel niet. Dus dat verdient weer een minpuntje. Maar verder wel coole uitbreiding, kan je game weer wat uitdaging bieden. :) |
Citaat:
Op zich was het wel leuk geweest ook naval units te hebben, maar aan de andere kant breng je daarmee het evenwicht wel weer in gevaar. I don't know. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
GLA spelen is al moeielijk op de grond, laat staan als er nog naval bij kwam Alhoewel die nieuwe camo netten ook superhandig zijn :cool: Heb mn oom er al vele malen mee te pakken gehad :D |
Citaat:
|
Zal dit pijn gaan doen?
http://members.lycos.nl/sugar666/Upl...creens/001.jpg Dat deed pijn. Een basis in één aanval vernitigd en maar twee wagentjes naar de klote:D |
Citaat:
Maar moet je wel wat afstand houden voor je ze tegen gebouwen stuurt, want anders krijg je een kettingexplosie, en dat wil je niet. :) Edit: ik kan het niet goed zien, maar zijn het nou battlebussen of bombbussen? |
Dat zijn dus de Battle Bussen en niet de Bom Trucks :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij USA is dat met de Hummer zo en bij China bij die heli's (en ook bij Troop Transport zag ik met Infantrie General), dus ze kunnen niet achterblijven :D |
Dat is dan wel handig dan ja.
Trouwens, die hijacker is echt superirri van de GLA stealth general. Die gast naait gewoon een heel leger he, want hij blijft levend nadat je je eigen tank kapot schiet. Je hebt echt een stealth detector (zoals die droid) nodig om die eikel te petsen. Zo ben ik m'n mooie laser army kwijtgeraakt. :( 12 tanks weg, even niet opletten en zoiets gebeurt gewoon. |
Citaat:
De "key" punten van de map volhangen met die dingen en er is geen hijacker die mn leger nog te pakken krijgt ;) Lasergeneral heeft wel 1 groot nadeel: de tanks hebben ook power nodig |
Bij mijn C&C is iets vaags;
- bij de campaign van de Amerikanen kan ik niet verder komen dan level 1, want hij laad level 2 niet: - In de skirmish mode onploft mijn basis na zo'n minuut |
Vast niet braaf in de winkel gekocht. ;)
|
Word dan toch maar je zakgeld bij elkaar sparen :P
|
i will die for our cause
|
http://members.home.nl/paulreugers/helixjes.JPG
woei :evil: |
Yeah, maak nog eens zo'n screenie met 3 hard enemies. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dan krijgt hij een grote metelen plaat op de voorkant die dient als stormram. :evil: |
ik heb hem dit weekend ook ff gespeelt..hij's echt vet.
ik was vooral wel blij met de versterking van de raptor, die haalt nu even net wat meer uit. en die nieuwe defense technieken van amerika zijn ook wel vet. Alleen wat ik wel jammer vond. Toen ik met amerika tegen china tank general speelde kwamen ze met die verrotte inferno cannon's aanzetten, en die schoten op men defense, natuurlijk net weer buiten het bereik van men defense :mad: Maar wat me wel opvalt is dat amerika kwa tank-power zwaar in de minderheid is met alle soorten generals die ze hebben.. die laser-tank is nou ook niet echt iets waarop je zit te wachten, vooral als je een groep overlords tegenkomt. Die microwave tank kun je alleen tegen gebouwen gebruiken. Ze hadden er best wel een beetje aan kunnen denken om wat fatsoenlijke tank-eenheden voor amerika te kunnen maken in combinatie met een van de generals.. Amerika mag dan wel sterk in de lucht zijn en kwa superwapens sterk staan, maar die superwapens gebruiken wij toch nooit met lanparty's omdat ze zo vreselijk irritant zijn. Want met die spectre gunship Schiet je zo de hele vijand aan gort, en je kunt er niet zo heel veel aan doen... Iemand anders die mijn irritaties deelt?? |
Citaat:
|
Citaat:
kamikaze bootjes, Zodiac's met stinger ventjes erin, hell; be creative :) |
@rosf
Overllord is een dure tank, daar heb je 2 of 3 laser tanks voor. Bovendien zijn ze erg traag. Als het er maar eentje is, issie dood voordat ie één schot heeft gelost. :evil: Wat betreft superweapons, ja die zijn dodelijk gewoon. Maar de bedoeling is nou juist iemand te forceren iemand anders' basis aan te vallen (command center kapot te krijgen). Net zo als dat bij scud/particle/nuclear gebouwen geldt. Sowieso denk ik dat teveel mensen te verdedigend spelen. Aanvallen is uiteindelijk leuker (je bent meer bezig met oorlog voeren, ipv maar bouwen en bouwen) en nog effektiever ook. Als jij aanvalt, kan de ander dat eigenlijk niet doen. Ik heb heel veel mensen verslagen met compleet geen verdediging, en die mensen waren echt niet slecht ofzo, maar je komt er niet aan toe gewoon als je konstant wordt aangevallen, al heel vroeg in het spel. Het eerst wat ik doe is ook een paar infantrietroepen sturen.. beetje kutten terwijl jij verder bouwt aan je war factories en geld-shit. |
@ enligthenment
het is natuurlijk wel zo dat een goede verdediging een goede basis is voor een sterk leger.. Als de aanvaller niet door jouw defense komt, heb ze zelf alle tijd een een goed leger te bouwen.. Ik ben zelf heel erg defensief ingesteld en dat heeft me tot nu toe goed bevallen... Maarja als je je verdediging niet goed plaatst ben je alsnog de lul en dat kan iedereen overkomen..zelfs mij :bloos: :D |
Ik moet je toch tegenspreken, verdedigen kost namelijk meer moeite dan aanvallen. Vooral als je units hebt die op lange afstand je defenses kunnen aanvallen, maar ook zonder kun je er makkelijk doorheen komen.
Wat ik meestal doe ik geleidelijk een klein beetje aanvallen, om zo te verhinderen dat de tegenstander rustig een sterke basis kan bouwen. Ik zorg voor veel geld, stuur een bulldozer naar gebied vlakbij zijn basis. Bouw daar een war factory en begin met tanks te bouwen. Na een klein legertje te hebben val ik aan, aandacht bijhouden voor meer geld, is dat geregeld dan 2e warfactory en beide continue laten draaien. Als je dat lopende hebt kan haast niets je meer stoppen. Tanks blijven maar komen en je hebt dan al toegang geforceerd tot iemands basis. Dodelijk. Het probleem is geld, als dat ergens hapert dan kan alles omslaan, omdat jij geen goede verdediging hebt. Daar moet je voor oppassen. |
Citaat:
USA is een Airforce country dus je werkt daarmee vooral met vliegtuigen en China is meer op de grond dan in de lucht, e kan je dus een Tank country noemen En GLA wat ik de sterkste vind, is een kwestie van geestdrift.. het terrorisme dus, het is snel en heeft heftige explosies als gevolgen en daarbij giftige stoffen maar daar heeft USA weer Chemcial Suits voor maar in de normale Generals was USA echt zwak dat was inderdaad niet leuk.. nu is het Airforce wat sterker |
Citaat:
Ik zal eens kijken of ik Zero Hour ook kan downl... euhm.. kopen :) |
Rushers?
|
Citaat:
Bijvoorbeel USA:
|
Hey thanks!
Dat ga ik eens proberen. :evil: |
Citaat:
(Met tankrush kun je iemand in minder dan 10 minuten weghebben) |
Citaat:
Maar ik ben erg anti defensief spelen. Niemand valt aan en zit eigenlijk alleen maar zn basis vol met verdediging te bouwen en superweapons te maken. Beetje nazi-achtig vind ik dat, en suuuuuuuuuuupersaai. Vanaf het begin al vet aanvallen, dan blijft het een hete strijd.. een uur lang! Dat soort meester-battles heb ik meegemaakt, en dáár speel ik generals voor. My god, die battles waren echt supercool. Had zelfs beetje in mn broek geplast van de spanning. :D |
Citaat:
Ik denk dat je een uur lang aanvallen niet vol kunt houden; er zijn imo andere factoren die na een half uurtje op zijn: 1. Geld 2. Jijzelf 3. De tegenstander (ook in die volgorde) |
geld is echt niet op na een half uur. je kan toch hackers, internet centers, palaces en supplypads bouwen.
|
Tegen 1 echte tegenstander. Op een 4 maps level. Natuurlijk raken resources op, dat betekent niet dat het opeens over is, alleen dat geld maken langer duurt (door de die supply dropsites). Natuurlijk heb je elkaars basis aangevreten, maar het spannende is als de een er toch weer overeenkrabbelt en een hogere hand weet te krijgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.