Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Ultimate C&C Generals topic (lan/online) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=607620)

boehoe 23-09-2003 10:13

Ultimate C&C Generals topic (lan/online)
 
Eerste dit even: een topspel


Dit topic open ik naar aanleiding van een aantal lanparty's waarbij ik ben geweest. Op een van de lanparty's speelden we generals. Dit spel is niet echt een succes geworden bij ons op de lan omdat het spel geteisterd werd door een foutmelding en dan wel bij patch 1.5. Het maakte niet uit wie er server was of hoe belast het netwerk was, hjij gaf steeds weer dezelfde melding op, wat voor mij leek, steeds het zelfde tijdstip in een gespeelde game

Nu zijn er al verscheidene patches geweest en ik wil graag van jullie weten wat voor ervaringen jullie met de pathes hebben gehad..

Ook komt dezerdagen Zero Our uit voor Generals, dus er is naar mijn zeggen genoeg gespreksstof.

Post hier verder alles wat maar met C&C generals te maken heeft

II_Duce 23-09-2003 10:26

zero hour lijkt me ook wel tof
kheb alleen nog cd 2 :( ;)

Bartje 23-09-2003 12:29

Zero Hour is idd een zeer strakke uitbreiding, ik zal eens even wat screens posten ervan :) (ff maken nu)
ff units van GLA toxic general Antrax laten poseren

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=352130



er zijn veel nieuwe missies bij gekomen, en gelukkig ook veel nieuwe units

Frondish 23-09-2003 13:43

OMG heb jij hem al gespeeld !!!???

Naz 23-09-2003 14:52

kvind RA2 beter

gameplay > gfx

en waarom moesten ze zo nodig de naval weghalen :mad:

Havock 23-09-2003 15:24

naval units pwnage.

maar ik vind de meeste rts-en teveel van hetzelfde

het is altijd: zoveel mogelijk units uitpoepen en aanvallen.
dan win je 9 van 10 de keren.
dan kan je nog zo mooie counterunits hebben: de tegenstander moet wel tijd hebben die te maken.
ik wacht op ground control 2.
ground control demo had ik gespeeld, die was al erg goed.
volle versie echter nooit gehad :(

boehoe 23-09-2003 15:27

Citaat:

en waarom moesten ze zo nodig de naval weghalen
weet iemand ook of ze die nu wel hebben met die nieuwe uitbreiding die komt??

Enlightenment 23-09-2003 15:52

Ik speel generals vaak over LAN, ik denk zonder patches, of de 1.02 patch ofzo (not sure). Werkt prima voor mij. :)

Bartje 23-09-2003 19:25

Citaat:

@rosf schreef op 23-09-2003 @ 16:27:
weet iemand ook of ze die nu wel hebben met die nieuwe uitbreiding die komt??
In zero hour? daar zitten ze (vvor zover ik gespeeld heb) niet in, ook niet bij skirmish, geen enkele kant heeft ze, dat is wel raar want als je bij het beginscherm staat zie je ze wel..

reuffneck32 23-09-2003 19:44

volgens mij zitten ze in een paar missies, maar echt stom dat je ze niet zelf kan besturen :(

Frondish 24-09-2003 16:16

ik dacht dat ie pas 2e week van oktober zou komen

Obi Wan 24-09-2003 17:05

Omg die challange mode in Zero Hour is lachwekkend :D

Met die Air Force General klaar je de klus in no time..

reuffneck32 24-09-2003 17:09

Citaat:

SynoP schreef op 24-09-2003 @ 17:16:
ik dacht dat ie pas 2e week van oktober zou komen

> Command & Conquer Generals: Zero Hour Strategy 26-Sep-2003


nup, komende vrijdag :)

Enlightenment 01-10-2003 14:52

Citaat:

Psychopath schreef op 01-10-2003 @ 14:46:
Hij is vanaf vandaag te verkrijgen. (€29,99)

Ik heb nu één leveltje gespeeld en het is een SUPER SPEL!

wat vinden jullie?

(reaktie is uit gesloten topic wat in dit topic hoorde)

Ik vind de uitbreidingen wel leuk vooral laser general is tof. Verder handig dat alle specials nu rechtsonderstaan, je hoeft niet heelmaal naar je command center toe om b.v. reveal map te doen, nu worden die dingen eindelijk bruikbaar.

Maar aan de andere kant, Zero Hour crasht wel, en ik zie ook andere bugs. En dat had ik met het origineel niet. Dus dat verdient weer een minpuntje.

Maar verder wel coole uitbreiding, kan je game weer wat uitdaging bieden. :)

Enlightenment 02-10-2003 07:35

Citaat:

domdomdom schreef op 23-09-2003 @ 20:44:
volgens mij zitten ze in een paar missies, maar echt stom dat je ze niet zelf kan besturen :(
Ja, dat vliegdekschip vind ik juist wel mooie bij USA compaign. Je kunt ze besturen in de zin van dat je kunt aanvallen, maar ze blijven gewoon op één plaats in het water. Niet echt naval units bouwen en aanvallen enzo.

Op zich was het wel leuk geweest ook naval units te hebben, maar aan de andere kant breng je daarmee het evenwicht wel weer in gevaar. I don't know.

Obi Wan 02-10-2003 12:14

Citaat:

Enlightenment schreef op 02-10-2003 @ 08:35:
Ja, dat vliegdekschip vind ik juist wel mooie bij USA compaign. Je kunt ze besturen in de zin van dat je kunt aanvallen, maar ze blijven gewoon op één plaats in het water. Niet echt naval units bouwen en aanvallen enzo.

Op zich was het wel leuk geweest ook naval units te hebben, maar aan de andere kant breng je daarmee het evenwicht wel weer in gevaar. I don't know.

Het zou aan de ene kant idd de balans van het spel verneuken, maar aan de andere kant ook veel "fans" blij maken :P

Manus J. van Alles 02-10-2003 13:26

Citaat:

Enlightenment schreef op 02-10-2003 @ 08:35:
Op zich was het wel leuk geweest ook naval units te hebben, maar aan de andere kant breng je daarmee het evenwicht wel weer in gevaar. I don't know.
Mwoah, in Red Alert 1 (alsook 2) ging dat ook prima.

Obi Wan 02-10-2003 22:48

Citaat:

Manus J. van Alles schreef op 02-10-2003 @ 14:26:
Mwoah, in Red Alert 1 (alsook 2) ging dat ook prima.
Red Alert is ook een ander verhaal, geef GLA maar sterke schepen die opkunnen tegen die van Amerika en/of China

GLA spelen is al moeielijk op de grond, laat staan als er nog naval bij kwam

Alhoewel die nieuwe camo netten ook superhandig zijn :cool:

Heb mn oom er al vele malen mee te pakken gehad :D

Manus J. van Alles 03-10-2003 09:42

Citaat:

Obi Wan schreef op 02-10-2003 @ 23:48:
Red Alert is ook een ander verhaal, geef GLA maar sterke schepen die opkunnen tegen die van Amerika en/of China
Goed, maar ik had het meer over balance dan over of het wel bij de partijen past.

Psychopath 03-10-2003 14:02

Zal dit pijn gaan doen?
http://members.lycos.nl/sugar666/Upl...creens/001.jpg

Dat deed pijn.
Een basis in één aanval vernitigd en maar twee wagentjes naar de klote:D

Enlightenment 03-10-2003 14:11

Citaat:

Psychopath schreef op 03-10-2003 @ 15:02:
Zal dit pijn gaan doen?
[afbeelding]

Dat deed pijn.
Een basis in één aanval vernitigd en maar twee wagentjes naar de klote:D

Ja. :p

Maar moet je wel wat afstand houden voor je ze tegen gebouwen stuurt, want anders krijg je een kettingexplosie, en dat wil je niet. :)

Edit: ik kan het niet goed zien, maar zijn het nou battlebussen of bombbussen?

Obi Wan 03-10-2003 14:23

Dat zijn dus de Battle Bussen en niet de Bom Trucks :D

Enlightenment 03-10-2003 14:52

Citaat:

Obi Wan schreef op 03-10-2003 @ 15:23:
Dat zijn dus de Battle Bussen en niet de Bom Trucks :D
Ik heb die bussen net ff uitgetest. Wat is precies het voordeel? Gewoon mensen sneller vervoeren?

Obi Wan 03-10-2003 15:37

Citaat:

Enlightenment schreef op 03-10-2003 @ 15:52:
Ik heb die bussen net ff uitgetest. Wat is precies het voordeel? Gewoon mensen sneller vervoeren?
I Guess, er kan uit geschoten worden..
Bij USA is dat met de Hummer zo en bij China bij die heli's (en ook bij Troop Transport zag ik met Infantrie General), dus ze kunnen niet achterblijven :D

Enlightenment 04-10-2003 06:28

Dat is dan wel handig dan ja.

Trouwens, die hijacker is echt superirri van de GLA stealth general. Die gast naait gewoon een heel leger he, want hij blijft levend nadat je je eigen tank kapot schiet. Je hebt echt een stealth detector (zoals die droid) nodig om die eikel te petsen.

Zo ben ik m'n mooie laser army kwijtgeraakt. :(
12 tanks weg, even niet opletten en zoiets gebeurt gewoon.

Obi Wan 04-10-2003 11:56

Citaat:

Enlightenment schreef op 04-10-2003 @ 07:28:
Dat is dan wel handig dan ja.

Trouwens, die hijacker is echt superirri van de GLA stealth general. Die gast naait gewoon een heel leger he, want hij blijft levend nadat je je eigen tank kapot schiet. Je hebt echt een stealth detector (zoals die droid) nodig om die eikel te petsen.

Zo ben ik m'n mooie laser army kwijtgeraakt. :(
12 tanks weg, even niet opletten en zoiets gebeurt gewoon.

Hehe lol :D Als ik als USA speel heb ik sowieso al die drone special gekozen in het General menu
De "key" punten van de map volhangen met die dingen en er is geen hijacker die mn leger nog te pakken krijgt ;)


Lasergeneral heeft wel 1 groot nadeel: de tanks hebben ook power nodig

Dopelord 04-10-2003 17:28

Bij mijn C&C is iets vaags;

- bij de campaign van de Amerikanen kan ik niet verder komen dan level 1, want hij laad level 2 niet:
- In de skirmish mode onploft mijn basis na zo'n minuut

Enlightenment 04-10-2003 17:31

Vast niet braaf in de winkel gekocht. ;)

Obi Wan 04-10-2003 20:34

Word dan toch maar je zakgeld bij elkaar sparen :P

II_Duce 04-10-2003 22:46

i will die for our cause

II_Duce 04-10-2003 22:49

http://members.home.nl/paulreugers/helixjes.JPG
woei :evil:

Enlightenment 05-10-2003 04:29

Yeah, maak nog eens zo'n screenie met 3 hard enemies. ;)

II_Duce 05-10-2003 10:39

Citaat:

Enlightenment schreef op 05-10-2003 @ 05:29:
Yeah, maak nog eens zo'n screenie met 3 hard enemies. ;)
;)

Psychopath 05-10-2003 14:52

Citaat:

Enlightenment schreef op 03-10-2003 @ 15:52:
Ik heb die bussen net ff uitgetest. Wat is precies het voordeel? Gewoon mensen sneller vervoeren?
Omschrijving in de manual:
Citaat:

Battle Bus
De versterkte particuliere BATTLE BUS kan infantrie-eenheden naar de frontline vervoeren. De getransporteerde eenheden kunnen hun wapens afschieten via de ramen van de Battle Bus. Als de Battle bus wordt uitgeschakeld, biedt hij als bunker bescherming aan de resterende troepen.
trouwens hij gaat er pas echt stoer uitzien als je een pakketje onderdelen an een kapotgeschoten tank oppakt!:D

Dan krijgt hij een grote metelen plaat op de voorkant die dient als stormram. :evil:

boehoe 06-10-2003 10:13

ik heb hem dit weekend ook ff gespeelt..hij's echt vet.
ik was vooral wel blij met de versterking van de raptor, die haalt nu even net wat meer uit. en die nieuwe defense technieken van amerika zijn ook wel vet. Alleen wat ik wel jammer vond. Toen ik met amerika tegen china tank general speelde kwamen ze met die verrotte inferno cannon's aanzetten, en die schoten op men defense, natuurlijk net weer buiten het bereik van men defense :mad:
Maar wat me wel opvalt is dat amerika kwa tank-power zwaar in de minderheid is met alle soorten generals die ze hebben.. die laser-tank is nou ook niet echt iets waarop je zit te wachten, vooral als je een groep overlords tegenkomt. Die microwave tank kun je alleen tegen gebouwen gebruiken.
Ze hadden er best wel een beetje aan kunnen denken om wat fatsoenlijke tank-eenheden voor amerika te kunnen maken in combinatie met een van de generals..
Amerika mag dan wel sterk in de lucht zijn en kwa superwapens sterk staan, maar die superwapens gebruiken wij toch nooit met lanparty's omdat ze zo vreselijk irritant zijn.
Want met die spectre gunship Schiet je zo de hele vijand aan gort, en je kunt er niet zo heel veel aan doen...

Iemand anders die mijn irritaties deelt??

knuppel2001 06-10-2003 17:00

Citaat:

@rosf schreef op 06-10-2003 @ 11:13:
ik heb hem dit weekend ook ff gespeelt..hij's echt vet.
ik was vooral wel blij met de versterking van de raptor, die haalt nu even net wat meer uit. en die nieuwe defense technieken van amerika zijn ook wel vet. Alleen wat ik wel jammer vond. Toen ik met amerika tegen china tank general speelde kwamen ze met die verrotte inferno cannon's aanzetten, en die schoten op men defense, natuurlijk net weer buiten het bereik van men defense :mad:
Maar wat me wel opvalt is dat amerika kwa tank-power zwaar in de minderheid is met alle soorten generals die ze hebben.. die laser-tank is nou ook niet echt iets waarop je zit te wachten, vooral als je een groep overlords tegenkomt. Die microwave tank kun je alleen tegen gebouwen gebruiken.
Ze hadden er best wel een beetje aan kunnen denken om wat fatsoenlijke tank-eenheden voor amerika te kunnen maken in combinatie met een van de generals..
Amerika mag dan wel sterk in de lucht zijn en kwa superwapens sterk staan, maar die superwapens gebruiken wij toch nooit met lanparty's omdat ze zo vreselijk irritant zijn.
Want met die spectre gunship Schiet je zo de hele vijand aan gort, en je kunt er niet zo heel veel aan doen...

Iemand anders die mijn irritaties deelt??

Ja ik :nono:

Havock 06-10-2003 18:28

Citaat:

Obi Wan schreef op 02-10-2003 @ 23:48:
Red Alert is ook een ander verhaal, geef GLA maar sterke schepen die opkunnen tegen die van Amerika en/of China

*denkt aan terroristische aanslag op amerikaans marineschip paar jaar geleden*

kamikaze bootjes, Zodiac's met stinger ventjes erin, hell; be creative :)

Enlightenment 06-10-2003 19:36

@rosf

Overllord is een dure tank, daar heb je 2 of 3 laser tanks voor. Bovendien zijn ze erg traag. Als het er maar eentje is, issie dood voordat ie één schot heeft gelost. :evil:

Wat betreft superweapons, ja die zijn dodelijk gewoon. Maar de bedoeling is nou juist iemand te forceren iemand anders' basis aan te vallen (command center kapot te krijgen). Net zo als dat bij scud/particle/nuclear gebouwen geldt.

Sowieso denk ik dat teveel mensen te verdedigend spelen. Aanvallen is uiteindelijk leuker (je bent meer bezig met oorlog voeren, ipv maar bouwen en bouwen) en nog effektiever ook. Als jij aanvalt, kan de ander dat eigenlijk niet doen.

Ik heb heel veel mensen verslagen met compleet geen verdediging, en die mensen waren echt niet slecht ofzo, maar je komt er niet aan toe gewoon als je konstant wordt aangevallen, al heel vroeg in het spel.

Het eerst wat ik doe is ook een paar infantrietroepen sturen.. beetje kutten terwijl jij verder bouwt aan je war factories en geld-shit.

boehoe 06-10-2003 21:21

@ enligthenment

het is natuurlijk wel zo dat een goede verdediging een goede basis is voor een sterk leger..

Als de aanvaller niet door jouw defense komt, heb ze zelf alle tijd een een goed leger te bouwen..
Ik ben zelf heel erg defensief ingesteld en dat heeft me tot nu toe goed bevallen...
Maarja als je je verdediging niet goed plaatst ben je alsnog de lul en dat kan iedereen overkomen..zelfs mij :bloos: :D

Enlightenment 06-10-2003 22:05

Ik moet je toch tegenspreken, verdedigen kost namelijk meer moeite dan aanvallen. Vooral als je units hebt die op lange afstand je defenses kunnen aanvallen, maar ook zonder kun je er makkelijk doorheen komen.

Wat ik meestal doe ik geleidelijk een klein beetje aanvallen, om zo te verhinderen dat de tegenstander rustig een sterke basis kan bouwen. Ik zorg voor veel geld, stuur een bulldozer naar gebied vlakbij zijn basis. Bouw daar een war factory en begin met tanks te bouwen. Na een klein legertje te hebben val ik aan, aandacht bijhouden voor meer geld, is dat geregeld dan 2e warfactory en beide continue laten draaien.

Als je dat lopende hebt kan haast niets je meer stoppen. Tanks blijven maar komen en je hebt dan al toegang geforceerd tot iemands basis. Dodelijk.

Het probleem is geld, als dat ergens hapert dan kan alles omslaan, omdat jij geen goede verdediging hebt. Daar moet je voor oppassen.

Frondish 07-10-2003 11:40

Citaat:

@rosf schreef op 06-10-2003 @ 19:43:
ik heb hem dit weekend ook ff gespeelt..hij's echt vet.
ik was vooral wel blij met de versterking van de raptor, die haalt nu even net wat meer uit. en die nieuwe defense technieken van amerika zijn ook wel vet. Alleen wat ik wel jammer vond. Toen ik met amerika tegen china tank general speelde kwamen ze met die verrotte inferno cannon's aanzetten, en die schoten op men defense, natuurlijk net weer buiten het bereik van men defense :mad:
Maar wat me wel opvalt is dat amerika kwa tank-power zwaar in de minderheid is met alle soorten generals die ze hebben.. die laser-tank is nou ook niet echt iets waarop je zit te wachten, vooral als je een groep overlords tegenkomt. Die microwave tank kun je alleen tegen gebouwen gebruiken.
Ze hadden er best wel een beetje aan kunnen denken om wat fatsoenlijke tank-eenheden voor amerika te kunnen maken in combinatie met een van de generals..
Amerika mag dan wel sterk in de lucht zijn en kwa superwapens sterk staan, maar die superwapens gebruiken wij toch nooit met lanparty's omdat ze zo vreselijk irritant zijn.
Want met die spectre gunship Schiet je zo de hele vijand aan gort, en je kunt er niet zo heel veel aan doen...

Iemand anders die mijn irritaties deelt??

Ik vind je niet irritant :p , maar het is juist leuk dat USA niet zulke sterke tanks heeft, want het zit zo:

USA is een Airforce country dus je werkt daarmee vooral met vliegtuigen en China is meer op de grond dan in de lucht, e kan je dus een Tank country noemen

En GLA wat ik de sterkste vind, is een kwestie van geestdrift.. het terrorisme dus, het is snel en heeft heftige explosies als gevolgen en daarbij giftige stoffen maar daar heeft USA weer Chemcial Suits voor

maar in de normale Generals was USA echt zwak dat was inderdaad niet leuk.. nu is het Airforce wat sterker

eddie 07-10-2003 12:56

Citaat:

Enlightenment schreef op 06-10-2003 @ 23:05:
Ik moet je toch tegenspreken, verdedigen kost namelijk meer moeite dan aanvallen. Vooral als je units hebt die op lange afstand je defenses kunnen aanvallen, maar ook zonder kun je er makkelijk doorheen komen.

Wat ik meestal doe ik geleidelijk een klein beetje aanvallen, om zo te verhinderen dat de tegenstander rustig een sterke basis kan bouwen. Ik zorg voor veel geld, stuur een bulldozer naar gebied vlakbij zijn basis. Bouw daar een war factory en begin met tanks te bouwen. Na een klein legertje te hebben val ik aan, aandacht bijhouden voor meer geld, is dat geregeld dan 2e warfactory en beide continue laten draaien.

Als je dat lopende hebt kan haast niets je meer stoppen. Tanks blijven maar komen en je hebt dan al toegang geforceerd tot iemands basis. Dodelijk.

Het probleem is geld, als dat ergens hapert dan kan alles omslaan, omdat jij geen goede verdediging hebt. Daar moet je voor oppassen.

Juk, rushers...

Ik zal eens kijken of ik Zero Hour ook kan downl... euhm.. kopen :)

Enlightenment 07-10-2003 13:50

Rushers?

eddie 07-10-2003 14:08

Citaat:

Enlightenment schreef op 07-10-2003 @ 14:50:
Rushers?
Zie Multiplayer tips onderdeel THE ULTIMATE TANK RUSH
Bijvoorbeel USA:
  1. Queue a Dozer (D).
  2. Order your starting Dozer to build a Cold Fusion Reactor (R).
  3. Select the Spy Drone General power and place it over the enemy's base.
  4. Send your second Dozer to a secondary Supply Dock.
  5. Once the Cold Fusion Reactor is complete, order the Dozer to build a Supply Center (U) at your primary Supply Dock. Have your second Dozer build Supply Center at the secondary Supply Dock.
  6. When the first Supply Center is complete, queue one Chinook and order the Dozer to build a War Factory.
    Once the second Supply Center is complete, have the Dozer build a Barracks (B).
  7. Once the Barracks is complete train 2 Missile Defenders (M).
  8. When the War Factory complete, queue one Humvee (H).
  9. When the next load of money comes in, build a Crusader (C) and train one more Missile Defender.
  10. After this, queue Crusaders continuously and load the three Missile Defenders into your Humvee.
This rush works best when you attack sooner rather than later.

Enlightenment 07-10-2003 14:14

Hey thanks!

Dat ga ik eens proberen. :evil:

eddie 07-10-2003 14:22

Citaat:

Enlightenment schreef op 07-10-2003 @ 15:14:
Hey thanks!

Dat ga ik eens proberen. :evil:

Als je het maar niet doet in een multiplayer game tegen menselijke tegenstanders; die vinden zoiets niet leuk. Gevolg is dat niemand meer tegen je wil spelen.

(Met tankrush kun je iemand in minder dan 10 minuten weghebben)

Enlightenment 07-10-2003 14:27

Citaat:

eddie schreef op 07-10-2003 @ 15:22:
Als je het maar niet doet in een multiplayer game tegen menselijke tegenstanders; die vinden zoiets niet leuk. Gevolg is dat niemand meer tegen je wil spelen.
Nou wees niet bang, maar lijkt me wel leuk om uit te proberen (single player dus).

Maar ik ben erg anti defensief spelen. Niemand valt aan en zit eigenlijk alleen maar zn basis vol met verdediging te bouwen en superweapons te maken. Beetje nazi-achtig vind ik dat, en suuuuuuuuuuupersaai.

Vanaf het begin al vet aanvallen, dan blijft het een hete strijd.. een uur lang! Dat soort meester-battles heb ik meegemaakt, en dáár speel ik generals voor. My god, die battles waren echt supercool. Had zelfs beetje in mn broek geplast van de spanning. :D

eddie 07-10-2003 14:32

Citaat:

Enlightenment schreef op 07-10-2003 @ 15:27:

Vanaf het begin al vet aanvallen, dan blijft het een hete strijd.. een uur lang! Dat soort meester-battles heb ik meegemaakt, en dáár speel ik generals voor. My god, die battles waren echt supercool. Had zelfs beetje in mn broek geplast van de spanning. :D

Dat 'vet aanvallen': was dat skirmish of tegen echte tegenstanders? En hoeveel tegenstanders? Wat voor map-size?

Ik denk dat je een uur lang aanvallen niet vol kunt houden; er zijn imo andere factoren die na een half uurtje op zijn:
1. Geld
2. Jijzelf
3. De tegenstander
(ook in die volgorde)

deadlock 07-10-2003 15:19

geld is echt niet op na een half uur. je kan toch hackers, internet centers, palaces en supplypads bouwen.

Enlightenment 07-10-2003 15:21

Tegen 1 echte tegenstander. Op een 4 maps level. Natuurlijk raken resources op, dat betekent niet dat het opeens over is, alleen dat geld maken langer duurt (door de die supply dropsites). Natuurlijk heb je elkaars basis aangevreten, maar het spannende is als de een er toch weer overeenkrabbelt en een hogere hand weet te krijgen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.