Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Eenzaam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=607980)

DaFrostyOne 23-09-2003 16:26

Eenzaam

Wat ben je eenzaam,
als je naar iemand verlangt en je
kunt haar niet bereiken.

Wat ben je eenzaam,
als je over je gevoelens wil praten
maar niet tot haar kunt doordingen.

Wat ben je eenzaam,
als je droomt en fantaseert
zo ver van de werkelijkheid

Wat ben je eenzaam,
als je je gevoelens
alleen op papier durft te zetten

Wat blijf je eenzaam,
als je je hart niet durft te volgen

Dreamerfly 23-09-2003 16:43

Citaat:

DaFrostyOne schreef op 23-09-2003 @ 17:26:
Wat ben je eenzaam,
als je naar iemand verlangt en je
kunt haar niet bereiken.

Wat ben je eenzaam,
als je over je gevoelens wil praten
maar niet tot haar kunt doordingen.

Wat ben je eenzaam,
als je droomt en fantaseert
zo ver van de werkelijkheid

Wat ben je eenzaam,
als je je gevoelens
alleen op papier durft te zetten

Wat blijf je eenzaam,
als je je hart niet durft te volgen

Het is i.g. niet te gerijmd;), +nr1
Het is dit x gevoelig geschreven, +nr2

spellingsfoutje: doordingen>doordringen.

De gedachte er achter is mooi, het is goed duidelijk, maar probeer in je volgende gedicht meer beeldspraak te gebruiken, meer metaforen, wat meer orginaliteit in Taalgebruik.

Je gaat vooruit (y);)

Love,SweetLove 23-09-2003 17:01

vet mooi! En ik vind rtouwens niet dat je meer metaforen en die shit moet gebruiken want dan snapt de normale nederlander er niets meer van! Vooral omdat dit nou niet echt een gedicht is dat (denk ik) voor mensen bedoelt is die veel van gedichten afweten.
Maar eindelijk eens een gedicht dat ik begrijp. Ik vind het zeer mooi:)

Dreamerfly 23-09-2003 17:26

Citaat:

Love,SweetLove schreef op 23-09-2003 @ 18:01:
vet mooi! En ik vind rtouwens niet dat je meer metaforen en die shit moet gebruiken want dan snapt de normale nederlander er niets meer van! Vooral omdat dit nou niet echt een gedicht is dat (denk ik) voor mensen bedoelt is die veel van gedichten afweten.
Maar eindelijk eens een gedicht dat ik begrijp. Ik vind het zeer mooi:)

Tja, meningen verschillen. Ik houd meer van die gedichtjes, die je doen verwonderen en echt doen nadenken(waarbij je veel vraagtekens zet en naar de betekenis zoekt).

lovetear 23-09-2003 18:27

Je gaat inderdaad vooruit. Iets meer variatie in woordkeus(iets minder vaak het woordje eenzaam in je gedicht) en vergelijk je gevoel met iets, een beeldspraak maakt het vaak iets mysterieuzer. Zelf hou ik ook niet zo van die gedichten waar je je hoofd op breekt, maar ik houd wel van een beetje diepgang.

xineof 23-09-2003 18:39

deze is inderdaad al veel beter (y)! Ik vind de gedachte mooi, en hij loopt goed, maar zelf vind ik wat meer diepgang ook altijd leuk. de schrijfstijl / opbouw vind ik wel heel goed!

DaFrostyOne 23-09-2003 21:13

*pikt traantje weg*

dank jullie wel :(

schrijf ik eindelijk es een goede... komt er weer iemand met de opmerking: "minder eenzaam"

No offense, maar het nummer heet Eenzaam... dus daarom :P

Maar het maakt allemaal niet uit... heb al weer 2,5 uur aan een andere gewerkt die over 3 minuten op de site staat :)

tacidvs 24-09-2003 09:04

Citaat:

Love,SweetLove schreef op 23-09-2003 @ 18:01:
Als je hier nu iets zou posten wat bedoeld is voor mensen die veel van gedichten afweten, wat zou je dan zeggen? Het merendeel van de mensen hier kent alleen de meest basale aspecten van poëzie. Je hebt overal gradaties in en de meeste mensen hier waarderen metaforen wel degelijk. Het loont meestal even om je heen te kijken hoe de kamer waarin je je bevindt eruitziet voor je er doorheen schreeuwt.

tacidvs 24-09-2003 09:04

Citaat:

DaFrostyOne schreef op 23-09-2003 @ 22:13:
No offense
No offence

DaFrostyOne 24-09-2003 15:55

Citaat:

No offence,
:confused:

;)

lovetear 24-09-2003 20:42

Citaat:

schrijf ik eindelijk es een goede... komt er weer iemand met de opmerking: "minder eenzaam"

No offense, maar het nummer heet Eenzaam... dus daarom :P

Dat begreep ik wel, maar ik zou het ook begrijpen als het woordje eenzaam maar twee keer zou gebruiken ;) .

Secreet 25-09-2003 12:00

je inhoud is mooi maar wat makkelijk, op zich vind ik het allemaal een beetje te sinterklaarachtig geschreven, een beetje te simpel. Het steeds terugkomende wat ben je eenzaam vind ik ook wat vervelend, zou er een paar veranderen door woorden die hetzelfde betekenen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.