![]() |
[PHP] Weergeven speelschema films
Ik ben momenteel bezig met een website voor een bioscoop. Ik zit nu met een klein dilemma/probleempje, hoe krijg ik mijn doel efficiënt?
Ik heb 2 tabellen, een tabel 'movies' en een tabel 'timetable'. De tabel 'movies' in verkorte vorm: PHP-code:
PHP-code:
In 'day*' zitten de speeltijden, gescheiden door '+'. Die explode ik zodat ik netjes aparte tijden heb. Dat is allemaal geen probleem. Maar nu komt mijn probleem: --------------------------------------------------- Hoe trek ik de boel efficiënt uit de database? Er moet een navigatie komen van vorige/volgende week. Rekeninghoudend met volgende week als deze in een ander jaar valt, of als vorige week in het vorige jaar valt. Help! |
Citaat:
week > 52 => jaar++; week = 1 week < 1 => jaar --; week = 52 Het wordt pas ingewikkelder als je de datum erbij moet zetten (bijvoobeeld: week 1: donderdag 1 januari 2004) |
Ook met datum vanuit week is goed te doen hoor. Overigens zou ik als eerste willen opmerken dat ik je database-model suboptimaal vind. Als ik jou was zou ik een tabel screenings maken als volgt:
Code:
CREATE TABLE `screenings` ( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |