![]() |
Socket 478
misschien een hele domme vraag
maar ik had laatst een nieuwe cooler gekocht voor een socket 478 maar omdat ik nog al sterk ben ;) heb ik mijn cooler raampje (dat plastic raampje waar je je cooler op vast zet) gesloopt er is een bevestigings punt afgebroken nou is mijn vraag of ik nu een cooler raampje moet hebben voor mijn soltek mainboard of dat ik elk willekeurig socket raampje kan gaan gebruiken alvast bedankt ps. het socket raampje is met schroeven vast gemaakt, bij sommige mainboards is het erop gesoldeerd |
Kun je dat vervangen dan? :confused: Volgens mij niet nml.
Maar je zou ook een koeler kunnen kopen die 6 verbindingspunten heeft, dan kun je die koeler aan de overige haakjes vastmaken (als die er op zitten). |
Kun je geen oud, dood of onbetrouwbaar Socket 478 mobo (moederboorden die dus gewoon in een bak liggen zonder antistatisch folie e.d.) kopen op een beurs voor een paar euro waar je dat onderdeel vanaf sloopt?
|
Gesoldeerd? Tis toch van plastic :confused:
|
nah het schijnt dat er ook moederborden bestaan waar het op gesoldeerd is
maar op die van mij is het gewoon vast gemaakt met schroeven, maar mijn cooler heeft maar 4 verbindingspunten. en ik moet alleen zo'n plastic socket raampje hebben. Hoef dus geen heel nieuw moederbord maar ik vroeg me dus af, of ik dus een soltek (naam van mijn moederbord) plastic socket raampje moet hebben of kan een willekeurig socket raampje alvast bedankt |
Socket raampje? :confused:
|
Citaat:
het gaat om het plastic raampje waar je cooler ingezet wordt, die heeft 4 bevestigings punten waarvan er een afgebroken is |
Oh dat zwarte ding waarop je je koeler monteert?
Mjah niet zo handig als je dat molt. Maar zijn ook koelers die daar geen gebruik van maken hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Krijg je de koeler er echt niet meer op dan...Kheb zelf ook een gelijkaardig probleem gehad, maar op een of andere manier kreeg ik de koeler er toch nog op :) En ie koelde nog perfect...Wel niet vanaf de eerste poging :o
|
jah ik krijg de cooler er wel op, maar aan een kant zit het niet goed vast... dus de cooler koelt niet optimaal
en ik moet mijn pc nu liggend hebben dan blijft mijn cpu ongeveer rond de 40 graden al zet ik mijn pc staand neer, dan valt mijn cooler er bijna af en koelt het dus niks meer dus ik moet zo'n raam hebben om mijn cooler op vast te zetten |
Citaat:
Ga eens naar een pc dump dag ofzo en koop een ander s478 mobo met "raampje" |
ik heb het al opgelost, ik heb een nieuw "raampje" gekregen van mijn moederbord bedrijfje
heeft me wel 15 euro gekost :S:S:S |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |