![]() |
Voor welke mensen heb je het grootste respect?
Welke mensen waardeer je dus enorm vanwege hun daden/ideen?
(je hoeft t dus niet met ze eens te zijn) - John Lennon - Victor Jara - Dmitri Zavadski - Nelson Mandela - Mo Mowlam - Albert Einstein - Julian Barbour - Michel Foucault - Jurgen Habermas - Hobbes - Kofi Annan en nog meer, maar daar kom ik nu even niet op :) |
Geen.
|
Mijn vader.
|
Citaat:
- Che Guevara - Leon Trotski - Karl Marx - Plato - Gian Lorenzo Bernini - Michelangelo - Bob Marley - Salvador Allende - Dalai Lama - Martin Luther King - Mahatma Gandhi - Rafäel - Jezus Christus - Gaudí Edit: m'n opa en oma. |
Nelson mandela :)
Prinses Diana En de boven genoemde |
Citaat:
|
-John Lennon
-Albert Einstein -Michelangelo -Ghandi -Leonardo da Vinci -Niels Bohr |
Citaat:
Een extreem-linkse revolutionair. |
Citaat:
respect voor alle mensen en dieren maar vooral mijn nederlands leraar en Hans teeuwen |
- Mijn oma
- Nelson Mandela - Martin Luther King - Zimbardo - John (een vriend van me) - Rosa Parks - Jim Carry - M'n lerares Engels (en mentor) van de middelbare school. |
(y) mijn ouders natuurlijk! :cool:
|
Me ouders respecteer ik...
ouderen respecteer ik, zolang hun mij respecteren... Mijn leraar godsdienst, omdat hij zo vreselijk goede leraar is, veel hebben het niet door. Mijn leraar Economie, zelfde reden |
:) Mijn oude basisschoolleraar van groep 6,7 en 8. :D
En surfkennissen die een hun vader hebben en man hebben verloren. en mijn opa die aan darmkanker is gestorven :( . |
mijn oma en mama en mn vriend
|
Citaat:
|
Politici. Zij zijn mensen die werken voor een ideologie en niet voor geld.
|
Citaat:
Ontopic: ik heb bewondering voor mensen met een grote wetenschappelijke kennis. Hoogleraren en filosofen. Voor de ideeën van mensen heb ik niet zoveel waardering omdat die niet echt afhankelijk zijn van een persoon. Ideeën zijn veel meer abstract en vaak niet zo erg persoonsgebonden. |
Albert Einstein
Leonardo da Vinci Gorbatsjov En meer. |
Tsja..
mensen als Nelson Mandela, Gandi, Martin Luther King, etc. Maar het meeste respect heb ik toch voor de mensen in mijn omgeving waar ik megaveel van hou, zoals mijn vriendje, mijn vrienden en mijn familie, omdat zij mijn leven een stuk leuker maken... |
Citaat:
+ m'n vader. |
Ja, mijn pa is ook wel oké in de zin van waardering verdienend :D
|
Mijn rijtje bekijkend, zie ik nu dat t uit diplomaten, muzikanten en filosofen bestaat. :)
alleen die Dmitri Zavadski valt er een beetje buiten (journalist) |
Mijn Oma van mijn vaders kant, omdat die 20 jaar alleen op een gigantisch boerderij heeft gewerkt nadat mijn opa was overleden en haar 16 kinderen moest opvoeden (ook al waren ze dan verschillend kwa leeftijd). En zelfs op 86ste stond ze nog om 7 uur smorgens op om de kippetjes en de ganzen (enige wat ze toen nog had) eten te geven. Nee die vrouw heeft zoveel gewerkt en geleden in haar leven, die verdient mijn grootste respect. (y)
p.s Mijn opa en oma van mijn moeder ook hoor, maar die hadden geen boerderij en hadden het allemaal wat 'makkelijker', begrijpt me niet verkeerd. ;) |
Citaat:
|
Ik heb respect voor iedereen die ook respect voor een ander op kan brengen...
|
Ik heb vooral respect voor mensen die inzien dat het woord respect stom is en dat daar een normaal Nederlands woord voor bestaat, namelijk ontzag of waardering.
|
Citaat:
|
Ik heb respect voor Seedorf ;)
|
Citaat:
|
Joden en verzet tegen de duitsers in wo2 (y)
|
Citaat:
;) |
Citaat:
|
Ik mis Adam Smith. :eek:
Adam is echt een held! Zonder enige economische achtergrond de beginselen van de economie zoals die toen bekend werden overhoop gooien. Verder niet zoveel eigenlijk. Mensen die veel presteren maar dat niet iedere minuut van de daken schreeuwen. En natuurlijk mensen die aardig doen tegen Ertur! :p |
Citaat:
|
Martin Luther King
Gandhi Moeder Theresa Angelina Jolie, na het zien van Oprah vanmiddag Oh ja: mijn opa en oma |
- mijn moeder
- mijn opa en oma van mn moeders kant - opa van vaders kant - mn vrienden - mn neef (jah ech waar :o ) |
Helemaal niemand.
|
Frank Zappa
vrienden wat familie |
Mama.
euh.. Gorbatsjov misschien ook nog in het rijtjevan boven in de topic enneuh..Johan Cruijff, Hennie Stoel en John Lennon en the Pope |
Vader, moeder en mijn vrienden.
|
Mijn mama stapte met een glimlach uit het leven. ( ik mis je)
En mijn vader omdat hij zo ontzettend sterk, liefdevol enbegripvol is in deze moeilijk tijd, zowel voor zichzelf als voor mij en mijn broer. mijn broer omdat hij een goede broer is. Loes |
voor niemand:)
|
Voor soldaten die in w.oII moffen hebben afgeknald
|
Citaat:
|
Citaat:
(onze filosofieborrel op vrijdag blijkt dus bij andere faculteiten bekend te staan als de borrel waar vele mooie meisjes komen; had ik gehoord. Nouja, ik ga daar toch nooit naar toe dus mij bedoelen ze daar niet mee :o) |
I'll be the judge of that :p
Waar borrelen jullie dan altijd? Ik ben afgelopen donderdag nog in de kroeg van Culturele Antropologie van de UvA geweest, daar zaten wel veel alto's :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |