![]() |
hey wat vinden jullie van de nederlandse namendie men vroeger gebruikte zoals piet
zoals piet , klaas , henk en jan? :)
|
Jaap :rolleyes:
|
Citaat:
|
Vind het niet zo bijzondere namen, ik zou me kinderen niet zo noemen.
|
Ik heb er geen probleem mee, maar ik zou m'n kinderen zo niet noemen.
Dus? |
Ik vind dat dus geen mooie namen. Mochten jullie iemand kennen die hun kind zo wil noemen, dwing hun dan tot een andere naam. Ze hebben soms geen idee wat voor effect het op een kind heeft, om zo te heten. :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik vind het wel wat hebben maar dan meer willem ofso
|
ik vind klaas echt een leipe naam :D :cool:
|
Schande!
Dat ze hun kinderen toentertijd niet gewoon moderne namen gaven..ophangen die mensen! Tsk, zomaar je kind Jan noemen.. |
Tja ik vind dat saaie namen, maar om nou echt van die buitenlandse namen te geven aan mn kinderen of van die vreemde namen, vind ik ook lichtelijk overdreven
|
*zucht* weer zo'n zwaar niet niveau topic... *sorry, raak noga geirriteerd hierdoor*
vind het te simpele namen, zou mn kinderen noooooit zo noemen |
verouderde namen, sommige zijn wel ok maar dan moet het mens er ook bij staan
|
Citaat:
|
Ik vind het wel aardige namen.
Leuker dan de gemiddelde ingeburgerde naam uit bijvoorbeeld oorspronkelijk het Engels. |
Of nicknames aus Duitsland :)
|
niks :confused: 't is iig beter dan een naam als Hendrik-Pieter-Maximilliaan..
|
Mijn vriend heet Willem :o
|
Ik vind het wel goede namen voor 30+ers
|
Citaat:
Maar toch zou ik m'n eigen zoon (als ik die krijg) niet zo noemen. |
Robert-Josef, roepnaam Hutsi :cool:
|
Citaat:
|
Vroeger? Met die namen is niets mis. Ze zijn welluidender dan al die kansloze Engelse namen die onder bepaalde sociale klassen nogal in trek zijn:
Kimberly Charissa Jennifer Danny Kevin Jordi etc. :nono: |
Klopt.
|
Citaat:
|
Ik vind het afschuwelijk.
Maar wat ik nog afschuwelijker vind zijn van die vrije schoolachtige-namen en kermisnamen (met alle respect voor de mensen die daar vanaf komen hoor...ik heb het gewoon niet zo op die namen :)) |
cor/kor
das pas een leuke naam!! |
Piet, zo heet mn opa:D
Nee maar dr is niks mis met die namen. Het is weer eens wat anders dan al die engelse namen, of namen daarvan afgeleid:) |
TRUUS, WIL, LEEN... :s
|
Beetje ouderwets. Duh.
|
Niks mis mee. Ik heb zelf ook een 'ouderwetse' naam, een simpele boerennaam misschien, en ben er blij mee. Ik zou in geen geval Danny, Kevin of Jimmy willen heten en hoop dat, mocht ik ooit kinderen krijgen, ze dan ook gewone Nederlandse dan wel fatsoenlijke namen (van hun grootouders) krijgen.
Tuurlijk, een beetje variatie is niks mis mee, maar als ik zo de namen zie van groep 1 en 2 op de basisschool e.d... Laatst zat er zelfs een Buddy bij. Buddy! Als ik Buddy heette, zou ik mezelf van kant maken. :o |
Citaat:
|
:)
|
Citaat:
brrr |
:( :( :( :( :o
maar ik heette ook liever anders hoor :o |
Henk Vos.
|
Citaat:
Of Adolf, Heinz, Wolfgang.. allemaal namen.. je kan tegenwoordig nick changen @ gemeentehuis. |
Citaat:
ik wil de admin ff spreken :s ik wil mijn nick changen :| |
haha, laatst was ergens een gast ,die heette serieus dusty, gewoon nederlands... :confused:
|
Citaat:
|
Saai, maar daar kunnen ze zelf ook niks aan doen,
er zullen ook zat mensen zijn die mijn naam saai vinden ed. Zal iig mijn kinderen (als ik die krijg) niet zo'n naam geven. ;) |
Schitterende namen: keep it simple! Klaas is de mooiste en Hans de goeiste!
|
Citaat:
btw.. soms verzinnen ouders de vreselijkste namen hoor. ik noem geen voorbeeld omdat er vast wel iemand is die zo heet :D :) |
nou 'vroeger'.. ik loop nu stage op een boerenschooltje en daar zitten een neel (leuk!) pien (prachtig!) en pleun (ook leuk) naast vito (:confused: ) demi (pff) en melanie (vre-se-lijk)
(dus wel duidelijk waar mijn voorkeur naar uit gaat) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Natuurlijk heb ik er ook geen problemen mee als iemand Charissa, Kimberly of Destiny heet, maar het zegt vaak wel iets over de ouders en het milieu waar ze in verkeren.
|
Citaat:
|
Alleen Willem (maar vind het Duitse Wilhelm mooier) en Jan vind ik wel oké namen.
De ouderwetse meisjesnamen, zoals Truus, vind ik absoluut niet kunnen. Ik heb medelijden met het kind dat vandaag de dag nog zo wordt genoemd door haar ouders. Ripper |
"Harry" is fantastisch :D, toen de kippen (nee, daar bedoel ik niet mijn ouders mee) bij mij thuis kuikentjes kregen noemde ik ze allemaal Harry :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |