Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Marco Pantani stopt. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=608425)

Boogie 23-09-2003 20:55

Marco Pantani stopt.

PANTANI: "VOEL ME NIET LANGER RENNER"

Pantani, in Voce di Romagna: "Ik voel
me geen atleet meer, ben 15 kilogram
aangekomen. Ik heb geen ambitie meer
en voel me niet langer wielrenner."

In 1998 won Pantani zowel de Giro als
de Tour. Een jaar later had hij in de
Giro een te hoge hematocrietwaarde. Na
zijn schorsing sukkelde Pantani in een
depressie, die hij nooit helemaal te
boven is gekomen. Hij was ook veel ge-
blesseerd. Dat Pantani stopt, is wel
nog niet officieel bevestigd.

Bron: TV1 Teletekst

Het zat er aan te komen. In de Giro leek hij weer op weg om terug wielrenner te worden, maar ten tijde van de Tour leek hij van de aarbodem verdwenen, ook voor zijn ploeg. Giro 1999 zagen we voor het laatst een goede Marco Pantani, maar toen werd hij betrapt op een te hoog hematocrietwaarde. De klimmer, die omdat hij net niet top was naar andere middelen greep, kon het kennelijk niet zonder doping. Of ga ik nu te ver?

Mitros 23-09-2003 20:57

Jammer:( was een goed coureur:) hoewel we nooit zullen weten of hij die tour met doping heeft gewonnen:o ;)

Plusmarktboy 23-09-2003 21:02

tsja.. dat is een actieve legende minder

B@RTOLI 23-09-2003 21:34

Zat er idd aan te komen, doet er ook goed aan om te stoppen dat schaadt hem alleen maar en schaadt de sport ook zolang die affaires er zijn.

Thomas 23-09-2003 22:07

Ja, jammer. :)

Pibbo 23-09-2003 23:45

rip

Methuselah 24-09-2003 03:10

*wuift dus ook naar Mercatone Uno dat had aangekondigd te stoppen met sponsoring indien Marco zou stoppen*

Weer 'n aantal goeie renners die op zoek moeten naar 'n nieuwe ploeg :(

Tofke_H 24-09-2003 08:04

euh... wel jammer. Maar hij heeft al heel wat meegemaakt (met de pilletjes of wat dan ook), hij heeft een leeftijd, .... dus motivatie gaat sowieso moeilijk zijn.

Vandal 24-09-2003 08:54

Sunde und Jammer; maar t werd wel tijd..denk niet dat ie nog wat had kunnen maken van zn carriere

^Dragon^ 24-09-2003 08:55

Tis jammer, maar de laatste jaren liet hij al zo weinig zien.

Afijn, hij volgens mij genoeg geld om te gaan rentenieren :)

Boogie 24-09-2003 09:13

Citaat:

Methuselah schreef op 24-09-2003 @ 04:10:
*wuift dus ook naar Mercatone Uno dat had aangekondigd te stoppen met sponsoring indien Marco zou stoppen*

Weer 'n aantal goeie renners die op zoek moeten naar 'n nieuwe ploeg :(

Ja, dat is waar ook. Die ploeg zal dan ook wel stoppen. Die hebben veel te lang hoop gehad dat het nog wel goed zou komen met Pantani. IJdele hoop dus. Zitten daar goeie renners bij? Ik dacht het persoonlijk niet.

Methuselah 24-09-2003 10:15

Citaat:

Boogie schreef op 24-09-2003 @ 10:13:
Ja, dat is waar ook. Die ploeg zal dan ook wel stoppen. Die hebben veel te lang hoop gehad dat het nog wel goed zou komen met Pantani. IJdele hoop dus. Zitten daar goeie renners bij? Ik dacht het persoonlijk niet.
Mja, die zijn misschien ondertussen al vertrokken :o

B@RTOLI 24-09-2003 11:06

Citaat:

Boogie schreef op 24-09-2003 @ 10:13:
nou nou geen goeie renners hoe kom je daarbij??

er zitten allemaal jonge goeie renners zoals Eddy Serri, Luca Solari, Enrico Degano, Joseba Albizu hebben dit jaar allemaal van de betere wedstrijden gewonnen en daarnaast heb je ook nog de rotten Clavero, Fontanelli en die dus zitten zeker goeie renners Boogie.

Mr.Oizo 24-09-2003 11:07

Ahhhhhh :(

B@RTOLI 24-09-2003 11:08

Citaat:

B@RTOLI schreef op 24-09-2003 @ 12:06:

er zitten allemaal jonge goeie renners zoals Eddy Serri, Luca Solari, Enrico Degano, Joseba Albizu hebben dit jaar allemaal van de betere wedstrijden gewonnen en daarnaast heb je ook nog de rotten Clavero, Fontanelli en die dus zitten zeker goeie renners Boogie.

ow ja die Albizu gaat al naar Euskaltel want het is een spanjool.

Albizu won dit jaar de GP Friuli een semi-klassieker in Italie en won ook zo nog aantal koersen.

Boogie 24-09-2003 11:08

Citaat:

B@RTOLI schreef op 24-09-2003 @ 12:06:

Eddy Serri is de enige die nog wel eens een koers wint. Daniel Clavero heeft lang niet waargemaakt wat hij bij Vitalicio beloofde (qua talent). Maar misschien bloeien ze wel op als ze onder het juk van de dictaturale kopman vandaan zijn.

B@RTOLI 24-09-2003 11:13

Citaat:

Boogie schreef op 24-09-2003 @ 12:08:
Eddy Serri is de enige die nog wel eens een koers wint. Daniel Clavero heeft lang niet waargemaakt wat hij bij Vitalicio beloofde (qua talent). Maar misschien bloeien ze wel op als ze onder het juk van de dictaturale kopman vandaan zijn.
ja dat bedoel ik maar Serri, Solari, Degano, Ravaioli, Albizu, Bellotti, Manzoni en Moletta hebben dit jaar allemaal al wedstrijden gewonnen en daarnaast zijn er ook een paar die er dicht bijgeweest zijn.

en zoals ik al aangaf die Joseba Albizu gaat naar Euskaltel.

Boogie 24-09-2003 12:41

Citaat:

B@RTOLI schreef op 24-09-2003 @ 12:13:
ja dat bedoel ik maar Serri, Solari, Degano, Ravaioli, Albizu, Bellotti, Manzoni en Moletta hebben dit jaar allemaal al wedstrijden gewonnen en daarnaast zijn er ook een paar die er dicht bijgeweest zijn.

en zoals ik al aangaf die Joseba Albizu gaat naar Euskaltel.

Het gaat er natuurlijk om wat ze winnen. Chris Horner en Candido Barbosa winnen ieder jaar een hoop wedstrijden, maar die wedstrijden stellen niks voor. Friuli is natuurlijk een aardige koers, maar ze winnen geen wereldbekerwedstrijden, etappes in grote en minder grote rondes etc.

B@RTOLI 24-09-2003 12:48

Citaat:

Boogie schreef op 24-09-2003 @ 13:41:
Het gaat er natuurlijk om wat ze winnen. Chris Horner en Candido Barbosa winnen ieder jaar een hoop wedstrijden, maar die wedstrijden stellen niks voor. Friuli is natuurlijk een aardige koers, maar ze winnen geen wereldbekerwedstrijden, etappes in grote en minder grote rondes etc.
Nou ja etappes in minder grote rondes wel en ja in die andere koersen mogen ze gewoon niet starten omdat ze TT2 zijn dus wat ze winnen egaal wat voor wedstrijden is voor die jonge honden al heel wat.

Zo wonnen ze 2 weken geleden 3 van de 5 ritten in de ster elektro toer en wonnen ze ook nog Friuli en nog wat eendagse koersen in italie die er mogen wezen.

En nou Horner en Barbosa winnen idd veel wedstrijden maar om nu te zeggen die wedstrijden stellen niks voor wil ik niet zeggen ok ze hebben wel geen topstatus maar zijn soms wel zwaarder dan zo'n "top" wedstrijd.

In dat geval vind ik het beleid van de uci in welke cat. deel je in wedstrijd in niet goed in elkaar gezet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.