![]() |
Marco Pantani stopt.
PANTANI: "VOEL ME NIET LANGER RENNER"
_______________________________________ De loopbaan van Marco Pantani is ten einde. Dat laat de Italiaan zelf uit- schijnen in een krant. Pantani is 33. Pantani, in Voce di Romagna: "Ik voel me geen atleet meer, ben 15 kilogram aangekomen. Ik heb geen ambitie meer en voel me niet langer wielrenner." In 1998 won Pantani zowel de Giro als de Tour. Een jaar later had hij in de Giro een te hoge hematocrietwaarde. Na zijn schorsing sukkelde Pantani in een depressie, die hij nooit helemaal te boven is gekomen. Hij was ook veel ge- blesseerd. Dat Pantani stopt, is wel nog niet officieel bevestigd. Bron: TV1 Teletekst Het zat er aan te komen. In de Giro leek hij weer op weg om terug wielrenner te worden, maar ten tijde van de Tour leek hij van de aarbodem verdwenen, ook voor zijn ploeg. Giro 1999 zagen we voor het laatst een goede Marco Pantani, maar toen werd hij betrapt op een te hoog hematocrietwaarde. De klimmer, die omdat hij net niet top was naar andere middelen greep, kon het kennelijk niet zonder doping. Of ga ik nu te ver? |
Jammer:( was een goed coureur:) hoewel we nooit zullen weten of hij die tour met doping heeft gewonnen:o ;)
|
tsja.. dat is een actieve legende minder
|
Zat er idd aan te komen, doet er ook goed aan om te stoppen dat schaadt hem alleen maar en schaadt de sport ook zolang die affaires er zijn.
|
Ja, jammer. :)
|
rip
|
*wuift dus ook naar Mercatone Uno dat had aangekondigd te stoppen met sponsoring indien Marco zou stoppen*
Weer 'n aantal goeie renners die op zoek moeten naar 'n nieuwe ploeg :( |
euh... wel jammer. Maar hij heeft al heel wat meegemaakt (met de pilletjes of wat dan ook), hij heeft een leeftijd, .... dus motivatie gaat sowieso moeilijk zijn.
|
Sunde und Jammer; maar t werd wel tijd..denk niet dat ie nog wat had kunnen maken van zn carriere
|
Tis jammer, maar de laatste jaren liet hij al zo weinig zien.
Afijn, hij volgens mij genoeg geld om te gaan rentenieren :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
er zitten allemaal jonge goeie renners zoals Eddy Serri, Luca Solari, Enrico Degano, Joseba Albizu hebben dit jaar allemaal van de betere wedstrijden gewonnen en daarnaast heb je ook nog de rotten Clavero, Fontanelli en die dus zitten zeker goeie renners Boogie. |
Ahhhhhh :(
|
Citaat:
Albizu won dit jaar de GP Friuli een semi-klassieker in Italie en won ook zo nog aantal koersen. |
Citaat:
|
Citaat:
en zoals ik al aangaf die Joseba Albizu gaat naar Euskaltel. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo wonnen ze 2 weken geleden 3 van de 5 ritten in de ster elektro toer en wonnen ze ook nog Friuli en nog wat eendagse koersen in italie die er mogen wezen. En nou Horner en Barbosa winnen idd veel wedstrijden maar om nu te zeggen die wedstrijden stellen niks voor wil ik niet zeggen ok ze hebben wel geen topstatus maar zijn soms wel zwaarder dan zo'n "top" wedstrijd. In dat geval vind ik het beleid van de uci in welke cat. deel je in wedstrijd in niet goed in elkaar gezet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31. |