![]() |
De nacht
De nacht
Zodra de schaduw over de stoel glijdt En ik mezelf in mijn bed vlijd Sluit ik mijn ogen en wacht Op het einde van de nacht Dat vlot zal komen Maar eerst zal ik gaan dromen Ik weet niet wat of hoe Maar ik weet: ik voel me moe Morgen kan ik er weer tegenaan Zodra ik eenmaal ben opgestaan Dat laatste wordt een strijd Die gewonnen wordt bijna altijd Door mijn onbevredigde spieren Die de nacht nog wat langer willen vieren --- Het enige wat ik niet zo mooi vind persoonlijk is dat 'wordt bijna altijd'... :( maar ik heb er nix anders voor :( Iemand daar een idee voor? Maar je mag natuurlijk ook je mening geven, zoals bij de rest ;) |
ik schrijf zelf ook graag simpel, en kan simpele gedichtjes goed waarderen, maar dit is te simpel. de rijm heeft teveel weg van een sinterklaasgedichtje :(
|
Ik vind de rijm nogal gedwongen eerlijk gezegd, vind ik wel zonde, want doordat je regel 'moet' rijmen op de vorige wordt het ritme nogal aangetast, vooral deze twee zinnen vind ik niet echt lekker lopen:
Maar eerst zal ik gaan dromen en Die gewonnen wordt bijna altijd (zoals je zelf ook al zei ;)) Bij de laatste van deze twee zou ik dan sowiezo een komma na 'wordt' zetten; dat leest wat makkelijker. Verder vind ik de inhoud wel mooi; ik kan me goed inleven in het gedicht (y). |
Rijm idd te gedwongen, vind ik ook niet mooi. Verder laat je de hersens van de lezers niet echt kraken; het spreekt niet tot mijn verbeelding, ik heb er zo een plaatje van. Daar houd ik persoonlijk niet van. De zin die je aangeeft, klopt, klopt niet in metrum. Inhoud wel herkenbaar, maar kan je veel mooier weergeven, probeer het nog eens!.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39. |