Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   wie is er hier chaotisch in het hoofd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=608918)

C'est moi 24-09-2003 13:14

wie is er hier chaotisch in het hoofd?

beste mensen

ik heb het volgende last van. ik ben regelmatig last van dat ik chaotisch in mn hoofd ben.

hebben jullie daar ook last van?

ik woon op mezelf en kan dan niks of niet veel bv opruimen want dat moet je dan geschikt opruimen.

wat doen jullie eraan als je dan chaotisch bent?

mijn lukt het dan niet om het op te ruimen.

vriendelijke groet chretienne

Dreamerfly 24-09-2003 13:19

uhm ja, ik=grote chaoskip :D.

Voldoende rust nemen. Iemand vragen te helpen. (samen de boel opruimen?), proberen je te richten op 1 ding tegelijk. "Eerst doe ik dit, handel ik dit af en dan pas naar het volgende en niet ondertussen weer wat anders pakken of gaan doen."

Quiana 24-09-2003 15:11

Mijn hoofd is één grote chaos. Al heel lang, en nog steeds,
maar het gaat steeds beter.

Wat bij mij helpt is om m'n hoofd (letterlijk) uit te waaien,
op het strand... Sowieso hou ik al erg van het strand,
dus dat is mooi meegenomen. ;)

En schrijven. Blaadjes volkladderen met de dingen die
me zo bezig houden, lijstjes maken enz.

Verder helpt het me ook om dingen goed te plannen,
en om m'n omgeving netjes te houden. Dat scheelt voor
mij een hoop, als m'n omgeving rustig en ordelijk is,
word ik dat ook sneller...

En voldoende rust nemen, idd.

Maar ja, dat is vrij persoonlijk, heb geen idee of je
er iets aan hebt. :o

Eend 24-09-2003 15:21

Ik had er eerst totaal geen last van, ik verbande alles lekker uit mijn hoofd, haha :D

Maar nu wel jah...en of ik er blij mee ben? Ik krijg opeens een hele berg met emoties die ik gewoon nog moet verwerken, terwijl ik er liever niet meer aan wil denken.

Cytherea 24-09-2003 15:37

ik kan heel chaotisch zijn in mijn hoofd en me doen en laten enzo.. om mij heen is het ook een zooitje.. net als me leven trouwens..

wat voor mij werkt zijn lijstjes.. en gewoon je gedachten laten gaan.. als je bang bent dingen te vergeten moe tje het meteen op schrijven als je met emoties zit zou ik het ook op schrijven (in dagboek ofzo dan wordt het een stuk duidelijker voor jezelf omdat je dan alles kunt overzien)

Wat mij ook geweldig lijkt is zo'n interview dingetje met zo'n bandje erin ('note to myself' zeggen ze altijd in films enzo) dan kun je gewoon meteen zeggen wat in je gedachten springt en dan vergeet je het niet meer.. en is het ook meteen uit je hoofd..

C'est moi 25-09-2003 10:56

het is makkelijk gezegt 1 ding tegelijk opruimen maar zelfs dat lukt me niet. en bij mij is chaos in me hoofd niet dat het vol van dingen zit. maar gewoon een druk gevoel geeft en dat gaat door op mn ogen.

chretienne

Dreamerfly 25-09-2003 11:02

Citaat:

chretienne schreef op 25-09-2003 @ 11:56:
het is makkelijk gezegt 1 ding tegelijk opruimen maar zelfs dat lukt me niet. en bij mij is chaos in me hoofd niet dat het vol van dingen zit. maar gewoon een druk gevoel geeft en dat gaat door op mn ogen.

chretienne

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, mij lukt dat ook niet altijd, maar toch, kleine beetjes kunnen helpen soms.

Kan je dat drukke gevoel uitleggen?, ik weet niet precies hoe dat bij jou zit/ voelt....

pessimistje 25-09-2003 13:18

ik ben heel erg chaotisch het enige wat werkt is medicijnen bij mij dan teminste!

C'est moi 25-09-2003 14:09

mag ik ook vragen wat voor een medicijnen?

C'est moi 25-09-2003 14:10

dat drukken gevoel je moet het voorstellen als een grote vlies om me heen. die alles opneemt in me maar er niet meer uit kan gooien daar door word het 1 puin hoop en daardoor llukt het niet.

chretienne

Luna 25-09-2003 15:26

Ik ken het wel. Je hebt geen helder beeld voor je van wat je allemaal moet doen. Dat rommelige gevoel in je hoofd kan je helemaal gek maken en dan kun je niet meer denken en je nergens meer op concentreren. Voor mij helpt het om alles heel schematisch te doen als ik me zo voel.(voor alles schema's maken en alles inplannen. Klinkt heel saai:/ :p ) Heb het de laatste tijd gelukkig niet meer zo vaak.

Nona 25-09-2003 15:59

Ik ben heel chaotisch en heel plichtsgetrouw. Resultaat: ik doe mijn huiswerk om drie uur 's nachts. Niet op het juiste tijdstip, maar ik doe het mooi wel!

Opruimen doe ik niet zo vaak, alleen als het echt heel hard nodig is. Dat beloof ik mezelf dat ik het voor een bepaalde tijd moet doen (als ik weg moet dan) en dat begin ik vijf minuten van tevoren heel hard op te ruimen. :D

C'est moi 25-09-2003 21:45

Citaat:

vizz schreef op 25-09-2003 @ 16:26:
Ik ken het wel. Je hebt geen helder beeld voor je van wat je allemaal moet doen. Dat rommelige gevoel in je hoofd kan je helemaal gek maken en dan kun je niet meer denken en je nergens meer op concentreren. Voor mij helpt het om alles heel schematisch te doen als ik me zo voel.(voor alles schema's maken en alles inplannen. Klinkt heel saai:/ :p ) Heb het de laatste tijd gelukkig niet meer zo vaak.
lkinkt raar maar zelfs dat lukt dan echt niet. maar in de rest ja zo voel ik het ook ongeveer.

Severus 26-09-2003 10:12

Ikke. Ik heb last van een gespleten persoonlijkheid. :(

yatsie 26-09-2003 10:22

Ik heb ook dat gevoel. Je moet nog vanalles doen en er komt steeds meer en meer bij...en dan zie ik het gewoon niet zitten om eraan te beginnen. Ik laat alles zo een beetje aanslepen en zo wordt de warboel groter en groter en zie ik het nog veel minder zitten. Het is nu al zo ver gekomen dat ik vandaag niet naar school ga, want ik ben alweer niet in orde...
Vroeger zag ik het nog zitten om er 's nachts aan te beginnen, maar nu ben ik (school)moe en een beetje down. Ik zie het echt even allemaal niet zitten.
Het liefst zou ik alles uit mijn hoofd smijten, geen verantwoordelijkheden meer hebben en met een blanco blad beginnen. Helaas, dat is niet echt realistisch te verwezelijken.

Wat ik nu probeer te doen?
Lijstjes maken...en ja, ik heb er al een stuk of vijf, als het er niet meer zijn. Maar waar heb ik ze nu weer gelaten é?? Ook: op het ene lijstje staan dingen die ik nog moet dan, op het andere nog een paar puntjes...heel verwarrend.
Ik ben ook nogal een denker, dus ja, zit ik ook nog eens met het emotionele die mijn zo verward.
Mijn toekomstbeeld (zowel de nabije als verre) is gewoon zó super wazig dat ik niets meer zie zitten.
Ik heb structuur nodig...

Ook nog probleem: ik stel alles uit.

Ik denk dat ik maar even begin met mijn kamer op te ruimen...dat kan ook al eens helpen..(maar ja, als perfectionist een kamer opruimen...je moet het maar zien zitten é..).

Sorry voor mijn gezaag, het moest er even uit. :o

Dory 27-09-2003 21:31

soms ga ik gewoon alles opschrijven wat ik denk. Dat wordt dan dus een heeeel grote rotzooi :s Ik denk vage dingen...

C'est moi 27-09-2003 22:30

bij mij is dan juist het probleem ik heb dan niks in mn hoofd wat ik dan op kan schrijven.

Nar'Hyarmen 29-09-2003 17:48

Citaat:

chretienne schreef op 24-09-2003 @ 14:14:
beste mensen

ik heb het volgende last van. ik ben regelmatig last van dat ik chaotisch in mn hoofd ben.

hebben jullie daar ook last van?

ik woon op mezelf en kan dan niks of niet veel bv opruimen want dat moet je dan geschikt opruimen.

wat doen jullie eraan als je dan chaotisch bent?

mijn lukt het dan niet om het op te ruimen.

vriendelijke groet chretienne

ik ben altijd chaotisch in mijn hoofd, en dat weerspiegeld zich in mijn kamer (oftewel tis een gigantische troep ik vergeet alles, huiswerk slingert overal rond etc.) wat ik dan doe?

blowen en dan wor ik weer rustig :)
(maar ben dan te lam om op te ruimen)

sublime 29-09-2003 19:04

soms word ik gewoon bang van de chaos in mijn hoofd... weet niet wat je er aan kunt doen, soms helpt t om dingen op te schrijven (vind ik) > gewoon willekeurig gedachten opschrijven zonder enige logica.

ik ben ook 'gewoon' chaotisch; mijn kamer is altijd een gigantische chaos, zodat ik daar ook niete cht rust kan vinden en alles wat ik moet doen plan ik chaotisch waardoor ik me weer zorgen maak en me nog chaotischer voel in mn hoofd...

*tis een groot probleem*

C'est moi 29-09-2003 20:25

ik zie me in het laatste verhaal wel in

bassgirl 29-09-2003 20:35

ik ook, denk overal overna... en zeg 't nooit tegen iemand dus blijft alemaal maar in mn hoofd rondspoken... mensen vertellen me veel geheimen enzo heb ik opzich geen moeite mee maar 't hangt allemaal in mn hoofd zeg maar.

Silver rain 30-09-2003 17:59

1 woord: mediteren. Tja, bij mij werkt het goed en ik voel me dan ook veel gelukkiger en rustiger

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.