![]() |
bedplassen
Wie heeft hier wel eens last van en hoe ben je er (mogelijk) vanaf gekomen?
|
Niet helemaal wat je bedoeld, maar misschien heb je er toch iets aan: http://www.bedplassen.org/
|
Ik heb er nog af en toe last van. Mijn slaap is heel diep en daarom word ik niet wakker als ik moet plassen. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan, en die heeft mij nu pilletjes voorgeschreven die zorgen dat ik minder diep slaap. En tot nu toe helpen ze goed. :)
Misschien is het voor jou een goed idee om het er ook eens met je huisarts over te hebben, want er is meer tegen te doen dan je denkt. |
Toen ik klein was had ik er vaak last van. Alles geprobeerd ertegen maar uiteindelijk is het gewoon uit zichzelf overgegaan.:)
|
Ik heb tot 14 jaar nog in bed geplast :o
Bij mij kwam het door psychische problemen en stress. Het is na behandeling overgegaan gelukkig en sindsdien heb ik er geen last meer van Heb je er al met je huisarts over gehad?? en wat tips. 3 uur voor je bedtijd stoppen met drinken heb je al eens een plaswekker gehad?? die reageert als je plast waardoor je wakker word en naar de wc gaat. en 's nachts 1 keer de wekker zetten om te gaan plassen? ALs je meer wilt weten moet je maar een pm sturen |
Ik had het ook, alleen ik weet niet meer op welke leeftijd het ophield. Ik denk dat ik een jaar of 7 was...
het hield gewoon op, niet veel drinken en voor het slapen naar de wc. |
Citaat:
Toen ik nog wat jonger was had ik er ook wel eens last van (12/13), en ik kreeg neuspufje. Je lichaam hoort 's nachts een stof aan te maken die ervoor zorgt dat je, simpelgezegd, niet hoeft te plassen. Bij bedplassers wordt deze stof niet of nauwelijks aangemaakt. (Uiteraard zijn er ook andere veroorzakers, stress e.d.). Die neuspufjes bevorderen de aanmaak van deze stof. Dat lijkt mij persoonlijk gezonder dan door medicijnen uit je slaap gehouden worden. Misschien zou je eens moeten kijken of dat iets is. Dat spul heet MP-Desmopressine Acetaat neusspray. |
Citaat:
Ik moet btw best wel eens plassen 's nachts en volgens mij is dat heel normaal. Je blaas hoort je heresnen dan alleen wel een seintje te geven, zodat je wakker wordt. |
Er zijn trouwens inderdaad pilletjes die ervoor zorgen dat het niet gebeurd. Heel handig voor als je ergens gaat logeren, of als je op vakantie gaat.:)
Natuurlijk gaat t niet voor altijd over met pilletjes maar in de tussentijd is het wel erg handig:) De pilletjes kan je geloof ik via de huisarts krijgen |
Ik heb wel eens dat ik droom dat ik naar de WC loop en dan plas, gelukkig word dan net op tijd wakker :eek: :bloos:
|
Ik heb nog wel iets om ervanaf te komen.
- Doe het uiteinde van je bed omhoog zodat je benen wat omhoog liggen de reden hiervoor is dat er dan minder druk op je blaas komt en zo beter urine vasthoud. Een neefje van mij heeft dit geprobeerd en het werkte bij hem (natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook werkt maar toch proberen kan altijd) Ga niet opzettelijk veel minder drinken omdat je bang bent dat je in bed zal plassen, want je nieren hebben wel voldoende vocht nodig om alle afvalstoffen die je in je lichaam zitten te zuiveren. |
Ik heb het ook gedaan tot een jaar of 14/15, vrij laat dus.
Dat kwam doordat ik droomde dat ik op het toilet zat en mijn plas liet lopen, dat deed ik in werkelijkheid dus ook.. Het is erg vervelend en beschamend, toch doen meer mensen van die leeftijd het nog. Ik zou idd even langs de huisarts gaan, die kijkt er echt niet raar van op. |
Citaat:
Citaat:
|
ik heb dat gehad tot m n 14e.
m n blaas was erg klein en ik werd niet wakker om te plassen. dus ik moest erg veel drinken op een dag. had vroeger vaak een blaasontsteking. ben uiteindelijk zindelijk geworden door een plaswekker |
ik had er tot mijn 8e last van. ben er ook met de plaswekker vanaf gekomen.
|
ik heb op me 17tiende een keer in me bed geplast.... ik was zo lazerus dat ik te lui was om me bed uit te komen en naar de wc te lopen (n)
|
Bedankt voor jullie reacties.
Het is niet zo dat het regelmatig voorkomt, de afgelopen 6 maanden maar 2 keer, maar die keren zijn gewoon heel beschamend. Ik denk ook niet dat pillen of wekker ofzoiets zin hebben, aangezien het dus helemaal niet regelmatig voorkomt. Ook heb ik dit bericht niet voor mezelf geplaatst, het gaat om iemand anders en ik ben de enige die het weet. Diegene durft er ook absoluut niet mee naar de huisarts te gaan... Ik hoop maar dat het vanzelf stopt. |
Citaat:
Misschien is dat dus een tip? Zet de wekker na ongeveer 4 uur slaap en ga dan plassen, ook al heb je (of die persoon voor wie je dit vraagt) geen plas-gevoel; gewoon proberen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |