![]() |
Een kus ( in de verleden tijd )
Leeg ligt daar het veld,
Gevangen door de mist, En gesneden uit het het hart, Ligt daar mijn kus voor jou? Daar ergens in het gat, Van donker schaamte diep, Gezonken in het niets, De kus die jij toen gaf, Deed mij toen nog niets, Nu is het tij gekeerd, Ik wil het veld weer vullen, Met alles behalve mist, Laat het veld zich hullen, Liefst in liefde liefste... Maar kan ik er nog bij? Is het touw binnen bereik, Wil jij nog geven wat je had, Of is het telaat voor mij? Als een grote berg goud, Zo ligt aldaar mijn kus, Verborgen in het woud, Van verleden tijd en spijt... ---- Hmmmzzz voor iemand ergens in Gelderland :bloos: Wat kunnen jullie lezertjes ermee? groeten vaal. ---- |
De rijm en vorm vind ik leuk, een keer wat anders, leuke kleine alliteraties, hier en daar vind ik het niet helemaal lopen. In mooi taalgebruik de inhoud weergegeven.
|
Loopt goed; leest lekker snel en mooi weg (y)! Goede sfeer die je oproept, en een mooi beeld. Vooral dit stukje vind ik mooi:
Gezonken in het niets, De kus die jij toen gaf, Deed mij toen nog niets Ik gok dat die 'iemand ergens in Gelderland' hier wel blij mee gaat zijn :D :). (y). |
De eerste 3 strofes vind ik erg sterk, maar daarna zwakt het iets af, de rijm vind ik minder worden en het einde vind ik ietwat ongemakkelijk overkomen. Ze zijn niet slecht, maar in vergelijking met je eerste 3 strofes toch iets minder. Degene die dit krijgt zal er waarschijnlijk wel blij mee zijn, denk ik. Het is een mooi gedicht :) .
|
Citaat:
Vind hem mooi, mooie beeldspraak, ben echt verliefd op deze strofe ;) *kusje* |
eindelijk iets waarin ik me thuis kan voelen...goed taalgebruik, sterk en erg geromantiseerd...
|
......from the heart....
tis maar net wat je hebt meegemaakt, dus een gedicht kan niet per definitie slecht zijn...( uitzonderingen daargelaten haha) Dussie dussie... Gr. Vaal |
Citaat:
|
Das jammer dreamer fly want ik wil weten wie kleine meid is.....
:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04. |