![]() |
wat zijn de nadelen van de vredesmissie in irak.
Ik kan het slecht uitleggen, maar ik ben helemaal niet zo zeker dat nederland mee moet doen met de vredesmissie in irak.
Ik vertrouw het nix, de bevolking 'laat' zichzelf toch niet zo gemakkelijk opbouwen door militairen..? |
Nee, natuurlijk niet. Democratie brengen is een illusie. De Amerikanen denken daar zo simpel over: bombardeer het oude regime plat, hou ze een paar maanden onder de duim, installeer vervolgens een interimregering en zodra ze zelf aan de macht zijn zal iedereen op een ordentelijke wijze keurig naar de stembus gaan.
Complete onzin natuurlijk. De hele infrastructuur van dat land is niet geschikt voor democratie. Ik durf er zelfs mijn hand voor in het vuur te steken dat een groot deel van de mensen daar niet eens wéét wat democratie is. Ohja, de nadelen: er gaan lui dood. |
- Het levert ons niks op (kost geld)
- Er kunnen Nederlanders dood gaan. |
Volgens mij zitten die Irakezen ook helemaal niet te wachten op Nederlandse militairen. De orde zal er toch gehandhaafd moeten worden dus ben ik voor een uitbreiding van de Irakeze politie en in plaats van Westerse soldaten kunnen er veel beter mensen soldaten uit de regio komen, wat mij betreft op kosten van de Amerikanen en eventueel de Engelsen. Zij zijn immers verantwoordelijk voor het omver helpen van het regime van Saddam Hoessein en de gevolgen daarvan.
|
Citaat:
Maar goed, als Nederland voor humanitaire redenen mee wil doen, vind het best. |
die humanitaire reden klinken idd heel erg mooi, maar wat houd het precies in? als wij mee doen aan de vredesmissie wat dan? Sturen wij geld en militairen die het land weer opbouwen. Dus wij laten ze leven zoals wij het zouden doen. We bouwen scholen en steken geld in de gezondheidszorg (gaat al het geld daar wel direct naar toen?) ...?
|
Wij bouwen het land niet op, we helpen het bezetten. Hoe kan er sprake zijn van een vredesmissie in een illegaal bezet land. De bezetter moet ervoor opdraaien en dat is de VS. Het deugt allemaal gewoon niet.
De gehele vredesmissie kent alleen nadelen. Het kost handen vol geld, het is een gevaar voor de nederlandse soldaten, verder word een illegale agressie oorlog getolereerd en in een zekere mate ook ondersteund. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben ik mee eens, haal die militairen terug totdat de VN meer kan doen.
Anyway effe Ontopic: -Kost veel geld. -Kans dat Nederlandse soldaten sneuvelen -Reputatie van Nederland zal geschaad zijn tegenover landen die tegen de oorlog in Irak waren. -Meer kans op terroristische aanslagen(terroristen zien als goed bondgenoten van de VS) -Reputatie in de VN is beetje geschaad, want wij steunen een land die tegen de regels zijn ingegaan. En toch denken wij(regering van Nederland) dat we het goede doen en dat de Amerikanen gelijk hebben, ik snap de regering echt niet. Ze houden eens in discussie gaan met mensen op deze Forums(voor- en tegenstanders) |
Citaat:
|
wat zijn de voordelen dan? ik dacht dat er alleen maar nadelen waren? :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er dramt hier maar 1 iemand. Maar goed ik ga me er niet meer mee bezig houden, echt 200% oninteressant.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: