![]() |
een psycholoog die niet helpt
ik ga al tijdje naar een psycholoog...en krijg in totaal 12 sesies...maar ik heb er niks aan
vandaag was de 10e sessie maar ik heb er echt helemaal niks aan gehad.. ligt dat dan aan mij of aan die psycholoog |
Van allebei, denk ik, maar het is moeilijk om te oordelen
over iets waar ik zo weinig over weet. Wat ik wél weet is dat er iig motivatie van beide kanten nodig is, en dan de kennis/hulp van de psycholoog erbij... |
Misschien zet jij je er niet genoeg voor in, of misschien kan die psycholoog je niet goed helpen, wat ik betwijfel...
Psychologen weten meestal wel wat ze doen en proberen vanalles om je te helpen. Je moet trouwens wel kijken naar je 1e sessie en naar nu dus je 10e sessie. Waarschijnlijk zie je wel degelijk verbetering, maar heb je dat gevoel er niet echt bij. *sorry, ik ben vanavond niet op mn helderst..* Succes in ieder geval Kus |
Ik sluit me aan bij de post van Quiana.
|
Hoe verlopen de sessies?
Beantwoord je gewoon alle vragen die de psych stelt, of deel je ook meerdere gedachtes? Luister je maar half naar de stem van de psych en laat je de rede dwalen door jouw gedachten? anders... |
Dat ligt aan de psycholoog. Een psycholoog is namelijk iemand die onderzoekt doet naar de menselijke psyche. Als je geholpen wilt worden zul je naar een psychiater moeten gaan.
|
Citaat:
ik kan zo niet zeggen waar het aan ligt, dan zou je op ze minst toch meer moeten weten denk k.. |
Citaat:
|
Aan jou. Een psycholoog kan ook niets anders dan zijn visie op het geheel geven. Als hij tot de conclusie komt dat jij gek bent, kan hij daar weinig aan veranderen.
|
Citaat:
Bespreek je het probleem waarvoor je naar psych toe bent gegaan? Probeer je dingen te veranderen die verandert moeten worden? Waar vul je je sessies mee? |
wil jij wel geholpen woorden?
|
Citaat:
Mensen verwachten denk ik een beetje teveel van de medische zorg.' |
Citaat:
Of je geholpen wil worden is ergens wel relevant. Je kan nog zo vaak daar zitten, maar als je niets los laat kan een psycholoog ook niets voor je doen denk ik. |
Citaat:
|
Een psycholoog probeert wel degelijk te helpen, hij probeerd jouw leven beter te kennen jou beter te snappen en hierna jou begeleiding te geven bij het geneesproces. Volgens mij geeft een psycholoog wanneer hij geloofd dat er lichamelijk iets mis zit (of als een psychiater dit denkt nadat hij zegmaar gesprek heeft gehad over alle patienten van een psycholoog) een seintje aan de psychiater. In dit geval zal hij medicijnen voorschrijven in combinatie met gesprekken bij psycholoog/psychiater.
Het zou kunnen zijn dat de psycholoog nog in de "leren kennen fase" zit... Het zou kunnen dat jij gewoon het gevoel van verbetering niet voelt terwijl er wel langzaam kleine dingen veranderen in je denken. Het zou kunnen dat je eerst nog in een soort van moeilijke periode zit en dat je gewoon nog ver van beter bent... sommige dingen zijn niet meteen op te lossen. Het zou kunnen dat je zelf niet meewerkt en je eigenlijk niet echt beter wil worden. Conclusie het zou vanalles kunnen zijn... sorry hier heb je waarschijnlijk helemaal nixz aan... |
Citaat:
Een psycholoog kan wel degelijk iets doen; Hij kan je doorverwijzen naar een psychiater voor medicatie omdat je gewoon een stofje mist en je daarom ongelukkig voelt. Hij kan door te praten je zo helpen dat je zelf dingen beter op een rij kan krijgen en misshcien wel dingen kan oplossen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |