![]() |
[Letter-invoer] Rare manier van plaatsen van accentjes.
Hallo,
Ben er niet zeker van of dit bij hard- danwel software hoort, maar leek mij meer aan de softwarematige kant. Excuses als verkeerd... :) Mijn probleem: ik heb een nieuwe pc (dat is niet het probleem), maar als ik een é wil hebben, dat ik dat graag op de n00b-manier doe. Geen hele discussies over hoe n00b het wel niet is of dat je het beter anders kunt doen.... Ik bedoel dus, dat ik (voor een é) graag achtereenvolgens de '-toets en de "e" in wil drukken. Mijn instellingen: Taal: Nederlandsch Toetsenbordindeling: VS (internationaal) Dit zou moeten werken. Mooi niet dus. Sterker nog, als ik éénmaal op de '-toets druk, is dit het resultaat: ''. Oftewel: twee losse dingen. Met shift erbij zou je " verwachten, maar je krijgt er ook twee, dit dus: "". Dit laatste is op te lossen door een andere toetsenbordindeling te kiezen, maar dan nog heb ik niet die fijne n00b-instelling, als je begrijpt wat ik bedoel. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen? Bvd, Joost |
n00b instelling? Dat is toch gewoon normaal.
Overigens zou ik niet weten waarom je toetsenbord je bitcht. Drivertjes ofzo? |
Citaat:
Hehe, nou ja, volgens mij hoor je vaak dat mensen dat n00b vinden.... ;) Ach.. :) Citaat:
|
Niemand?? :eek: :(
|
Citaat:
die andere instelling is de n00b manier, dwz mensen die hun instellingen niet zo zetten dat het handig is ;) wat je dan vervolgens krijgt, zijn mensen die papiertjes op hun monitor plakken met de ascii-codes van special chars :):D |
Citaat:
é = alt+130 ë = alt+137 etc ;) |
Mjah oke, zit wat in..... Maar wat nog n00b-er is, is dan wanneer mensen op hun beeldscherm briefjes plakken met:
é = ' e :D |
Is simpel stel je toetsenbord in op:
Nederlands - Verenigde staten internationaal. Dan moet ut kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Taal: Nederlands Toetsenbordindeling: Nederlands - VS Internationaal? |
Citaat:
|
zoals ik altijd tegen mijn gebruikertjes zeg: Hier werkt het gewoon, dus is er geen probleem :p.
Heb je al eens ALT en SHIFT ingedrukt? doe dat eens één keer terwijl je bezig bent in een word document ofzo. probeer het dan nog eens? |
Citaat:
Citaat:
|
errr, formatteren en opnieuw beginnen :confused:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54. |