Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   uhm.. heren? moet ik dit als compliment opvatten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=609714)

Sangria 25-09-2003 00:07

uhm.. heren? moet ik dit als compliment opvatten?

mijn nieuwe vriendje zei net tegen me: ik heb zin om met je te sexen.. nou vind ik dit niet al te charmant klinken.. maar hij vond het wel complimenteus omdat hij me zo *lekker* vond. Persoonlijk vind ik t vrij oppervlakkig klinken, alsof t maar om 1 ding draait.. Ben ik nou gewoon een zeur of..?

Tijdje terug zei n andere jongen dit ook al tegen me.. (daar had ik n x mee gezoend) en door die opmerking ben ik echt finaal op um afgeknapt (n), kan t niet subtieler??

Is dit voor mannen nou een poging tot het geven van een compliment?? :confused:

Manuzhai 25-09-2003 03:14

Hangt van toon en context af.

SeadDsk 25-09-2003 05:02

qua boodschap is het misschien el complimenteus
maar het kan inderdaad subtiler
maar je moet niet gelijk denken dat het hem alleen daarom draait

Sangria 25-09-2003 05:54

Citaat:

Manuzhai schreef op 25-09-2003 @ 04:14:
Hangt van toon en context af.
en in deze context? ;)

Some 25-09-2003 06:42

ik begrijp je. VAt het maar als een compliment op joh. Zelf had ik het niet zo gezegd denk ik.
Maarja zelf hoef ik het niet te zeggen want heb geen vriendin meer...

Demiurge 25-09-2003 06:57

sexen, om een 1 of andere reden vind ik dat woord vreselijk debiel klinken... bah

(n) :p

snoopy 25-09-2003 08:13

hij had beter n paar woorden weg kunnen laten en kunnen zeggen: "ik heb zin in je" oid.
maar ja. Hij vindt je gewoon mooi, is toch leuk?

@pie 25-09-2003 08:39

mja je bent een zeur :P mannen komen van mars, vrouwen van venus, dat geeft vertalingsproblemen :P

tsja compliment.. ik zou wel iets anders zeggen haha :) maar misschien klinkt het niet als een compliment omdat ie wilde peilen of jij ook zin had? als je er niet van gediend bent (en als je zulk taalgebruik dus niet gewend bent) moet je m dat duidelijk maken...

Susanne 25-09-2003 09:52

Ik zou naar huis gaan, of hem naar huis sturen, wat een lompe pummel! Zo hoort dat niet, vind ik. :nono:

nare man 25-09-2003 11:55

Kan maar in één omstandigheid geaccepteerd worden, en dat is wanneer je elkaar al hebt lopen opgeilen en je weet dat het binnen afzienbare tijd neuken wordt.

In elke andere situatie is het een opmerking die volkomen boers en lomp is.

Last Resort 25-09-2003 12:21

Ik weet niet hoe iemand het in zn bolle hoofd haalt zoiets te zeggen. Ik vind het getuigen van een ernstig gebrek aan manieren, respect en stijl. Beetje jammer.

little nemo 25-09-2003 12:36

Citaat:

Sangria schreef op 25-09-2003 @ 01:07:
mijn nieuwe vriendje zei net tegen me: ik heb zin om met je te sexen.. nou vind ik dit niet al te charmant klinken.. maar hij vond het wel complimenteus omdat hij me zo *lekker* vond. Persoonlijk vind ik t vrij oppervlakkig klinken, alsof t maar om 1 ding draait.. Ben ik nou gewoon een zeur of..?

Tijdje terug zei n andere jongen dit ook al tegen me.. (daar had ik n x mee gezoend) en door die opmerking ben ik echt finaal op um afgeknapt (n), kan t niet subtieler??

naja als je m niet dumpt omdat ie lomp is zou k m dumpen omdat ie te dom is....dat zeg je toch niet tegen je vriendin :eek:

Freyja 25-09-2003 14:08

Ik vind het sowieso al niks als hij 'sexen' zegt, wat een onbenullig rotwoord zeg. Staat dat wel eens in het woordenboek?

Wijzig: Nee dus.

Thomas 25-09-2003 14:16

Beetje sneu van die kerel.

koekiemonstertje 25-09-2003 14:44

Mijn vriendje zegt dat ook heel vaak! En ik krijg er alleen maar minder zin door!

Sarah 25-09-2003 14:53

*is het eens met nare man*

en daarnaast betekent sexen 'geslacht bepalen'. Hij had zin om met jou iemands geslacht te bepalen?

Maar verder overdrijf je wel een beetje eigenlijk :P

perseus 25-09-2003 15:06

'Lekker' :/.

Fuzzly 25-09-2003 17:08

Hij wilt je daarmee complimenteren,of hij had gewoon zin. :s
Maar sexen vind ik eerder dat kleuter dat woord gebruiken,kinderachtig gewoon.
Maar je overdrijft wel een beetje vind ik zelf. :nono:

Zeg het tegen hem dat hij het niet meer moet zeggen.
Zet zich zelf er alleen maar mee voorschut :o

FOOIJDONK 25-09-2003 18:42

het is een k*twoord!!

maar het betreft wel een goed plan (y)

hij maakt wel duidelijk wat hij wil!!

(y) FOOIJDONK (y)

ps. lief zijnn

maanmeisje17 25-09-2003 18:47

Ik vind je niet echt zeuren hoor...
het klinkt gewoon niet lief...
inderdaad als of het maar om een ding draait..
maar wat al eerder gezegt is "ik heb zin in je" mag weer wel :s
terwijl dat toch echt op het zelfde neer komt :p
beetje zeuren is het dus wel

Menahem 25-09-2003 19:28

Tuurlijk is dat een compliment!

Of dacht je dat mannen alleen met lelijke vrouwen willen neuken :rolleyes:

Het is wel niet erg charmant, maar een compliment is het zeker!

Qimm 25-09-2003 19:39

Misschien isset gewoon een zielig mannentje dat alleen maar aan sex kan denken. Maar ik ken hem verder niet :P
Verder vind ik het echt van de context afhangen waarin het gezegd wordt.

js0- 25-09-2003 19:59

t klinkt niet echt als een complimentje maar hij bedoeld het wel zo . leer et em maar af om je lekker te noemen;)

nirvana 25-09-2003 20:29

ik vind niet dat je overdrijft...ik vind het belachelijk dat ie dat zei...misschien ben ik dan een burgertrutje..maar ik ga ook niet echt om met mensen die dat soort dingen te zeggen, en ik zou het persoonlijk niet echt waarderen.

Pletterprater 25-09-2003 20:58

Citaat:

js0- schreef op 25-09-2003 @ 20:59:
t klinkt niet echt als een complimentje maar hij bedoeld het wel zo . leer et em maar af om je lekker te noemen;)
Is het wel een compliment? Wellicht dat het gewoon om een verwoording van een lust gaat. Ja, met "sexen"(een woord dat ik in heden dagelijks Nederlands niet in de mond zal nemen) gaat het er natuurlijk wel om, dat je in staat van opwinding kan komen door onder andere het uiterlijk van de partner en in dat geval kan het lichtelijk gezien worden als een compliment. Des al niet te min, dient hij in het vervolg zijn woorden beter te onderdrukken of wellicht beter te verwoorden.

Mogelijkheid: "Mijn schoonheid, laat mij uw lichaam nog eens aanschouwing zoals hij op de wereld is gezet. In pure schoonheid, zoals de natuur je gelevert heeft. Ik wil dit prachtig schepsel hier voor mijn ogen (in de juiste tonen kan dit goed klinken) aanschouwen, wellicht strelen, aanraken, om de echtheid te garanderen van deze droom die werkelijkheid is. Laat mij je genieten van mijn aanwezigheid en aanrakingen, als dank voor je tentoonstelling aan mij."

:D

Hehehehe, okee, beetje overdreven misschien... en nee, is niet iets dat ik mijn vriendin zou zeggen... verstaat ze toch niet ;). Nee, wij hoeven meestal weinig te zeggen over dergelijke zaken. (en nemen dus geen woorden in de mond als "sexen")

Qimm 25-09-2003 21:00

Ik vind trouwens 'ik wil je' veeeel leuker (geiler) klinken :P

Sangria 25-09-2003 21:09

Citaat:

Qimm schreef op 25-09-2003 @ 22:00:
Ik vind trouwens 'ik wil je' veeeel leuker (geiler) klinken :P
ik ook :o

Dukko 25-09-2003 21:13

:p tis niet mijn style. :o

Jampot 25-09-2003 21:23

dirty talk ;)

je bent vast niet in de stemming :)

Livjatan 25-09-2003 22:22

Citaat:

Ik vind het eigenlijk geen stijl!

poesiefox 25-09-2003 23:02

Ik wil je
Je bent lekker
Ik word zo geil van je
Ik wil met je naar bed
Neem me
Ik heb zin in je

Op zich verre van romantisch, maar wel eerlijk, en sex is ook een heel belangrijk onderdeel van de relatie. Ik zou er niet op afknappen.

Ik wil met je sexen is verkeerd taalgebruik en daarom een afknapper.

Domino 25-09-2003 23:07

hij had gewoon zin in sex.. klaar.

Marcade 26-09-2003 07:27

t'is altijd beter dan plompzakken ..

checko 26-09-2003 08:09

Citaat:

Domino schreef op 26-09-2003 @ 00:07:
hij had gewoon zin in sex.. klaar.
naja...dat weet je niet....oftie klaar was...;)

flauw...ik weet het.......kan het gewoon niet laten af en toe..

Wat wordt er btw bedoeld met plompzakken?? Nog nooit van gehoord...

Upke 26-09-2003 08:17

Uhm... Hij was geil, jij verpeste je lekkerste orgasme allertijde... OMDAT JE NEE ZEI!!!

Zeur... :bloos:

Cthulhu 26-09-2003 08:25

Hij had gewoon zin in seks. Is wel nogal normaal in een relatie. Is beter dattie het zegt dan dattie meteen met zijn poten aan je lijf zit.
Als jij hem zegt dat je zin hebt in seks (in welke stijl, taalgebruik dan ook), is het toch ook niet de bedoeling een compliment te geven?

Marloes_temp2 26-09-2003 15:32

Citaat:

Ja het klinkt echt dom vind ik ook hoor... Ik zou er ook op afknappen in ieder geval, en niet zo'n beetje

msgod 26-09-2003 15:45

dat is niet opervlakig maar recht door zee.
en daar is niks mis mee zou ik zeggen

alibabwe 26-09-2003 15:49

ik als jongen zijnde zal t iig niet zeggen, tis echt zo een opmerking van ik wil je neuken thats it. wat subtieler kon die t wel brengen. maar ja ik weet de situatie niet waar in die 't zei. dus tja. Heb je al sex met hem gehad, of is dit de 1e keer. Als t de 1e keer is, vind ik t al helemaal onbeschoft. Want als "grapje " wat verder in de relatie kan ik er enigszins nog inkomen.

DeGexxte 26-09-2003 15:55

uiteraard kan het veel subtieler
Maar ik niemand weet 'hoe' hij het heeft gezegd.

Misschien probeerde hij je uit
Misschien was hij gewoon rete geil
Misschien was het een 'grap'
Misschien wilde hij lollig overkomen door zo'n dom woord te gebuiken

Het is in ieder geval géén belediging...

stier 26-09-2003 16:13

Citaat:

nare man schreef op 25-09-2003 @ 12:55:
Kan maar in één omstandigheid geaccepteerd worden, en dat is wanneer je elkaar al hebt lopen opgeilen en je weet dat het binnen afzienbare tijd neuken wordt.

In elke andere situatie is het een opmerking die volkomen boers en lomp is.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Sangria 26-09-2003 16:59

Citaat:

alibabwe schreef op 26-09-2003 @ 16:49:
maar ja ik weet de situatie niet waar in die 't zei. dus tja. Heb je al sex met hem gehad, of is dit de 1e keer. Als t de 1e keer is, vind ik t al helemaal onbeschoft. Want als "grapje " wat verder in de relatie kan ik er enigszins nog inkomen.
nee, het kwaad was al geschied ;) vlak daarvoor zei hij dat hij onze laatste date zo leuk vond en dat we snel weer moesten afspreken en blabla.. Dus in die context was het..

sas_andrea 26-09-2003 18:44

nou, eerlijk gezegd zeg ik dat wel eens tegen mn vriendje. nou, hij maakt daar geloof ik niet zo'n probleem van. ;)

MeCute1983 26-09-2003 23:38

ach nouja, jullie hebben niet voor niets wat dus ik neem aan dat je hierdoor niet alsnog op hem afknapt.. Echt subtiel vind ik het trouwens niet, wel duidelijk.. En jullie hebben het al gedaan, dus blijkbaar vondtie t een succes.. Dat kun je wel als een compliment opvatten, dacht ik zo :d

AtHell 27-09-2003 09:36

Het is een compliment, zie het ook maar gewoon zo.

droomkoningin 28-09-2003 18:59

Citaat:

RazendeRoeland schreef op 25-09-2003 @ 07:57:
sexen, om een 1 of andere reden vind ik dat woord vreselijk debiel klinken... bah

(n) :p

Als je het gewoon over 'sexen' hebt, kei grappig.
Maar t klinkt een beetje lullig als je t zo te horen krijgt. 'Zullen we naar boven gaan? Gaan we sexen!' :p

Marengo 28-09-2003 19:58

*geeft um een klap int gezicht* :evil:

Scatterheart 30-09-2003 14:31

Citaat:

Susanne schreef op 25-09-2003 @ 10:52:
Ik zou naar huis gaan, of hem naar huis sturen, wat een lompe pummel! Zo hoort dat niet, vind ik. :nono:
:)

Bruut 30-09-2003 16:00

vind het behoorlijk debiel als je zoiets zegt!! :rolleyes:

pessimistje 30-09-2003 16:12

voor domme mensen wel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.