![]() |
Uitleg 1+1=1.. (geen kul)
1+1=1 OF
1+0=1 0+0=0 1*1=1 EN 1*0=0 0*0=0 of wel : OF---> uitkomst is waar als tenminste een van de 2 waar is EN---> uitkomst is waar als ze beide waar zijn .. en zo kan 1+1=1 !!! gesnopen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Blont ! ! !
|
leg eens uit dan
|
flauw hoor. hoe bedenk je t
|
1 +1 = 1 of 1 + 0 = 1.
eerste klopt niet en tweede wel, daarom dat of :rolleyes: |
DIEPE ZUCHT ...
A + B = ---> OF functie uitkomst is 1 ( waar) als A of B 1 is A * B = ---> EN functie uitkomst is 1 ( waar ) als A en B 1 zijn |
Tuurlijk maar 1+1 is nog altijd 2 . ook al zit je nu met en en of te zeuren :nono:
|
Stel je een OF poort voor. (Iedereen die hier nog nooit van heeft gehoord haakt af en mag weer de Donald Duck gaan lezen)
Ingangssignaal [1] Is hoog: 1 Ingangssignaal [2] Is hoog: 1 Bij een OF-poort zou dit als uitkomst een hoog signaal geven dus een 1 Op die manier vormen 1+1 = 1. Twee hoge signalen zorgen dat er een hoog signaal wordt uitgespuugd. :rolleyes: |
duh ;)
|
nou nou nou, wat geweldig
|
Citaat:
|
Citaat:
Maareh, je kan altijd alles zo maken dat het waar is... dus mja, ik vind het geen bijzondere ontdekking ofzo.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor alle duidelijkheid
't topic waarom krijg ik geen serieus antwoord .. wat 1 + 1 is .. daar had ik dus gezegt dat 1+1 dus ook 1 kan zijn ... ( 2 had een ander geniaal persoon al als antwoord gegeven ) en toen werd er gevraagt leg eens uit .. maar 't topic was al dicht .. en deze visie wilde ik jullie toch niet onthouden .. Kennis is geen kunst de kunst is om van kennis wijsheid te maken :p |
Citaat:
En dit allemaal naar aanleiding van een of andere halve gare die een topic opende over "hoeveel is 1+1"... |
1 + 1 = 11 is wel mogelijk :) zolang er maar bepaalde voorwaarden gesteld worden
|
het ligt er maar net aan wat voor afspraak daarover gemaakt is in jou leefgemeenschap:)
(jeuj, wat leer ik toch leuke dingen op school:o) |
Citaat:
|
1 + 1 = 10
.. :p |
Citaat:
1+1 = 767 in mijn wereld. |
.....En nu hebben we weer een 1+1 topic.
Ik snap Aries nu wel, met de uitleg over de of-poorten, maar dat is niet echt een wiskundige uitleg. En waarom er bij "of" +jes staan en bij "en" *etjes is me ook niet zo duidelijk. |
De operator "+" is simpelweg op een andere manier gedefineerd door Aries. Op die manier kan je ieder antwoord kloppend maken....
|
Mwa het is triest Aries...Wat wil je nou laten zien? dat je 1 les elektrotechniek hebt gevolgd? klap klap...
|
Extact word vaak het doelwit van dubbelleden
|
Citaat:
Da's dus geen toeval .. ze hebben ECHT met elkaar te maken |
Citaat:
Heeee Hooo stop ... 't is electronica he .. digitale techniek zelfs. electrotechniek is heeeel wat anders. bovendien .. ik reageerde op een vraag aan mij nota bene . ik had gewoon ff 't fatsoen om antwoord te geven :p |
Citaat:
bovendien hangt elektrotechniek ook nauw samen met electronica. tis gewoon heel breed. Bovendien, dat 1+1=1 klopt als je met hoge en lage signalen gaat werken, maar dat betekent nog niet dat wiskundig gezien de waarde van het getal 1 + nog een keer de waarde van het getal 1 weer de waarde 1 heeft. nog ff een bewijsje dat 1 gelijk aan -1 kan zijn (volgens mij is ie al oud, maar goed...) 1 = sqrt(1) = sqrt((-1)(-1)) = sqrt(-1)*sqrt(-1) = i*i = i² = -1 ongetwijfeld zit hier ook een fout in, succes met het zoeken (ik weet wel waar hij zit, maar niet precies waarom dat fout is...) |
Spoiler
wat een spoiler toch weer... |
Citaat:
|
Die 1 die jij bedoelt in
Citaat:
Natuurkundig kan 1+1=1 kloppen, maar wiskundig is het vieze soep. |
Citaat:
|
Je zult altijd mensen blijven houden die volhouden dat de aarde plat is. En je zult altijd mensen blijven houden die volhouden dat 1+1=1.
Waarom is 1+1 dan 2? Omdat, als je 1 appel uit de fruitmand pakt, en je pakt er nog een bij, hoeveel appels heb je dan? Juist. (y) |
Citaat:
idd, tis gelul om niks, 1+1=2. Punt. |
Citaat:
|
Natuurkundige gezien is 1+1= 1,2 of 3:p
|
Citaat:
|
Citaat:
0,5 + 0,5 = 1 1,4 wordt ook afgerond op 1, 1,4 + 1,4 = 2,8 = 3(in 1 significant cijfer. en natuurlijk gewoon 1 + 1 = 2 |
dit gaat echt he-le-maal langs me heen.....*mept*
|
Lol dat "bewijs" van jou is toch totaal niet wiskundig...wiskunde is niet gebaseerd op argumenten maar op bewijzen....Het hoort steeds te kloppen :) Niet enkel met 0 en 1
|
Citaat:
jammer dat je er blijkbaar toch niet zo heel veel van af weet. dit is gewoon een boolean algebra vergelijking. a+b waar als a waar en/of b waar. |
@topicstarter, zo te zien heb jij je eerste les informatica net gehad. applaus.
impressive :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat (a,b) en (c,d) reële getallenparen zijn en definieer de equivalentierelatie (a,b)~(c,d) <=> a=c en b=d. Het getallenpaar (a,0) identificeren we met het reële getal a en het getallenpaar (0,b) definiëren we met het getal b*i dat we een imaginair getal zullen noemen, waarbij i de zogenaamde imaginaire eenheid voorstelt. We definiëren een optelling volgens (a,b)+(c,d)=(a+c,b+d) en een vermenigvuldiging volgens (a,b)*(c,d)=(a*c-b*d,a*d+b*c). Neem nu bij de vermenigvuldiging a=c=0 en b=d=1, dan geeft dit: (0,1)*(0,1)=(0-1,0)=(-1,0). Omdat (0,1) met i geïdentificeerd wordt en (-1,0) met -1 volgt hieruit dat de imaginaire eenheid i wordt gedefinieerd als een getal met de eigenschap i² = -1. |
Citaat:
Overigens kun je ook wiskundig bewijzen dat 1 gelijk is aan -1 en 0, hoewel ik helaas de vergelijking niet meer uit m'n hoofd weet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |