![]() |
kunstmatige intelligentie
he, is er iemand hier die kunstmatige intelligentie volgt? hoe bevalt het? en waar kun je dath et beste volgen? het lijkt me wel wat maar ik wil eerst even wat "first-hand"-ervaringen horen
dank u :evil: |
wat heb je op?
|
Citaat:
|
Citaat:
toch? |
Citaat:
|
Als je op de site kijkt van universiteit utrecht en dan kijkt bij kunstmatige intelligentie dan staat er linksonder in beeld, mail een student.. Dan kan je dus in contact komen met een student..
|
Kan je dat studeren? :o
|
Ja blijkbaar :s
|
Citaat:
Ik heb niets op... Kunstmatige Intelligentie is gewoon een universitaire studie hoor.. |
Van de site van universiteit utrecht:
http://www.studiekiezers.uu.nl/schol...B49A/index.cfm Cognitieve kunstmatige intelligentie Ben je gefascineerd door de mogelijkheden van de computer en de werking van de menselijke hersenen? Houd je van filosofie, wiskunde, psychologie, informatica en Nederlands (vooral de grammatica)? Wil je een actueel vakgebied bestuderen dat zich blijft vernieuwen? Dan is cognitieve kunstmatige intelligentie misschien iets voor jou. Binnen cognitieve kunstmatige intelligentie bestudeer je kennis op filosofisch, psychologisch en taalkundig gebied. De computer speelt daarbij een belangrijke rol. Zo kun je onderzoeken in hoeverre een computerprogramma de menselijke manier van denken en redeneren kan imiteren. Of in hoeverre computers ons iets kunnen leren over het menselijk denken. Cognitieve kunstmatige intelligentie is bij uitstek een multidisciplinaire studie. Er worden dwarsverbanden gelegd tussen psychologie, kennisleer, logica, taalkunde en informatica. De opleiding is evenwichtig opgebouwd uit deze vakgebieden: ze zijn dus allemaal even belangrijk. Ben me ook er ook een beetje op aan het orienteren... |
Citaat:
|
Nou.. vooruit, zand erover ;)
|
Citaat:
|
Je kunt het ook in Maastricht studeren, dat is wel een goede opleiding volgens mij.
|
Hmmm ik vind Maastricht iets te ver voor mij (ik woon in Leeuwarden)..
|
Ik studeer (Cognitieve) Kunstmatige Intelligentie. In Utrecht, ja. Ben pas net begonnen, dus veel kwijt erover kan ik nog niet. Het verschil met KI (dus zonder de C) is dat het meer gericht is op de menselijke kant van intelligentie.
Er zijn ook een paar mensen die met KI zijn gestopt om CKI te gaan studeren, louter omdat de sociale vaardigheden van de mensen hier tenminste aanwezig zijn (en de verhouding mannen - vrouwen is wat beter). 't Is ook gewoon een studie die gamma leuk combineert met beta. |
Rollo Tomasi studeert dat, als ik het goed heb. :)
|
Op de VU hebben ze ook KI/AI... Ik doe daar informatica. Lopen wel wat goede mensen rond, leden van het W3C enzo.
|
Mijn vriend heeft CKI gestudeerd op de UU, maar is er na een half jaar mee gestopt. Waarom precies weet ik eigenlijk niet meer, ik zal het hem eens vragen :)
Edit: Oja, hij vond het te abstract: allemaal vage vakken, die pas nuttig zijn na een aantal jaar als je dan pas de relatie inziet. Kortom, gewoon niet boeiend genoeg, als je er niet héél erg gemotiveerd voor bent. En het alleen maar doet omdat je de KI op Discovery Channel wel interessant vindt :| |
Ik ken iemand die dat doet in Utrecht.
|
Een vriend van mij studeert Kunstmatige Intelligentie aan de Rijksuniversiteit Groningen. De studie bevalt hem goed, maar dat zal voor iedereen weer persoonlijk zijn.
|
Citaat:
Er is alleen 1 ding wat me weerhoudt ervoor te kiezen: Wat kan je er later mee doen? Als werk? Kan iemand me dat vertellen? |
mijn vriend studeert KI in groningen. Het is voor hem tot nu toe alleen maar heel veel met computers.. linux programma's enzo... en iets met logica.. maargoed hij is nog maar 4 weken bezig
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |