![]() |
Kleedgeld
:) Heeij!!
Hoeveel kleedgeld krijgen jullie? En vanaf welke leeftijd kregen jullie dat? En werken jullie er nog extra bij, of maak je dat geld op aan andere dingen? En wat vind je van kleedgeld?? Ik vind zelf kleedgeld wel handig..je kan altijd zelf weten wanneer je wat wilt kopen en hoe duur!! Maar ik merk wel dat ik daardoor veel meer geld uitgeef!! |
Ik krijg 40 euro kleedgeld per maand. En dat krijg ik al vanaf mn,... uhm denk 15de of 14de ofzo, alleen kreeg ik toen wel minder.
En ik werk er niet bij, en ik mag er geen andere dingen van kopen, mn ouders controleerden ook altijd de bonnetjes enzo, maar dat doen ze nu niet meer, maar geef het echt alleen een kleding uit omdat ik het anders niet haal met mn geld. En kleedgeld vind ik handig ja, kan ik het zelf bepalen wat ik koop en wanneer. |
dit is echt al zooo vaak geweest..
maargoed 53 in de maand, wordt niet verhoogd, zakgeld wordt wel verhoogd (krijg nu bij elkaar 90), krijg het anderhalf jaar ofzo.. ik werk ook nog erbij.. ik vind het prima, je leert met geld omgaan. al is dat bij mij niet het geval aangezien ik nauwelijks kleren koop en ik dus teveel geld per maand krijg (dus bijbaantje +90) |
Citaat:
moet er veel zelf voor kopen. |
50 euro per maand, daar lukt het meestal ook wel redelijk mee.
K krijg er 20 euro zakgeld bij, dus da's 70 in de maand. Verder werk ik zelf dan nog voor ongeveer 70 per maand Kleedgeld krijg ik sinds m'n 12e, en nu wil ik er niet meer vanaf (in het begin wel). |
ik vind het zo vaag he als mensen naast hun kleedgeld ook nog eens zakgeld krijgen, hartstukke relaxed natuurlijk, maar dat die ouders daarin trappen zeg :confused:
ikzelf krijg 50 euro per maand en niks meer. daar moet ik dan ook echt alles van halen dus eigenlijk kom ik nooit uit, terwijl ik zelden dure kleding haal en heel weinig, erg raar, maar oke. ik heb nu wel een bijbaantje genomen dus nu kom ik tenminste niet meer echt tekort, maar het is ook weer niet zo dat ik nu elke maand geld over houd. :bloos: |
Citaat:
ontopic/ ik wil geen kleedgeld, meestal pin ik kleren zelf en dan krijg ik het thuis weer terug. |
Citaat:
|
Ik krijg 100 euro kleedgeld per maand. Maar daarmee moet ik ook cadeautjes voor vrienden, bioscoop, uitgaan etc betalen. Dus ik krijg gewoon zakgeld. Vanaf m'n veertiende kreeg ik per maand zakgeld, maar dat was geen kleedgeld. Ik vind dat ik nu voldoende zakgeld krijg. Ik werk ook (sinds kort) want mijn ouders betalen nu echt alles voor mij en ik wil werkervaring opdoen.
|
Citaat:
|
Ik krijg 70 kleedgeld in de maand.
Daarnaast nog 10 euro in de week.. Dus in totaal: 70*12=840 10*52=520 ---------------- 1360 1360/365=3,73 euro per dag voor kleren en eten en uitgaan ed :) Maar als mn ma in een goede bui is betaald ze wel ens mn schoenen of mn jas oid :) |
een paar maanden terug was het bij mij alsvolgt:
kleedgeld: 55 euro per maand zakgeld: 20 euro per maand salaris: 55 euro per maand oppasgeld: 30 euro per maand totaal: 160 euro per maand. daar van gaat 50 euro naar een spaarrekening en voor de rest hou ik veel over om leuke dingen van te kopen :) |
Kleedgeld kreeg ik...50 euro per maand maar daar kwam ik echt niet mee rond, al hoefde ik daar geen "grote" dingen als schoenen etc. van te kopen. Nu krijg ik gewoon wat geld in m'n hand gedrukt als ik wil shoppen...niet te vaak dus, maar meestal rond de 120 euro en dit bevalt me VEEL beter.
|
Ik krjig geen kleedgeld, me ouders betalen gewoon alles mits het een beetje normaal blijft. Wil ik bijv. iets heel duurs dan moet ik er zelf wat bij leggen, mar dat vindt ik ook niet erg.
Ben tegen kleedgeld omdat je volgens mij dan minder krijgt. |
krijg 75E kleedgeld per maand, en werk daarnaast ook nog, ongeveer 400E per maand, + 13e maand en vakantie geld, komt totaal op ongeveer 6000E per jaar
= +- 16,50E per dag voor alles(kleding ,schoolvoedsel,uitgaan) best veel lijkt het zo,maar t is ook zo weer op... |
Helemaal niets. :(
|
geen, heb ik ook liever niet. ik koop kleding en dan storten mn ouders het geld terug
|
Geen kleedgeld..:) Mijn zus had het op d'r 14e al (want die wilde altijd merkkleding, australian was toen in;) )
Ik mag alles kopen wat ik wil qua kleding, ik krijg het gewoon terug van mijn ouders. Als ik iets te duur vind koop ik het gewoon niet, tenzij ik het echt leuk vind.. Ik kan bijvoorbeeld heel moeilijk slagen voor schoenen / laarzen, en die waren dan ook best wel duur.. Maaar m'n ma was juist blij dat ik eindelijk schoenen had gekocht, dat de laarzen 120 kostten maakte niet uit :) |
Geen.
Wat ik koop wordt betaald. Maar dan overdrijf ik niet bij het kopen natuurlijk. :) |
heb noit kleedgeld gehad, mocht altijd met de pas van mijn moeder op stap
|
Ik weet het niet precies meer, maar kgloof dat ik vanaf mn 15e kleedgeld kreeg ofzo.
Ik weet alleen nog dat dat 50 euro euro was op mn 17e, exclusief schoenen en jassen. Kvond het prima. |
Helemaal niks, ook nooit gehad trouwens.
|
Ik krijg kleedgeld vanaf mijn dertiende.
Eerst kreeg ik 80 euro per maand, nu 100. Dat is ook zakgeld, en ik moet er dus alles van kopen, behalve dingen voor school, contributies en dergelijke :) |
Citaat:
ik krijg 65 en ik werk erbij (ook elke maand ongeveer 60 euro..soms iets meer > soms iets minder) en ik krijg nog 3 euro zakgeld.en ik kom wel uit.. maar ik heb helemaal niet egt veel kleren ofzo!! :rolleyes: want als je een broek koop dan is mijn geld alweer een heel eind op.. en jij moet dan zeg maar 2 maand sparen voor 1 broek!!! :eek: ik vind het wel knap dat je daarmee uitkomt! koop je nooit merkkleding dan?? ik heb het in januari een jaar. en ik vind het wel handig!! maar wel duur.. al je geld gaat gewoon op aan kleding! :( terwijl ik op zig wel veel geld heb.. maar het gaat gewoon allemaal op!! xxx |
Citaat:
|
Citaat:
:p !! |
Citaat:
das veel.. maar het maakt tog niet ujit..als je veeel hebtmaak je ook veel op.. das altijd.. :D |
Citaat:
als je een kee riets heel duurs wilt.. dan kan je dat gewoon doen!! :) |
Ik krijg 83 euro per maand, dat is inclusief zakgeld. Ik had een bijbaantje waar ik nog eens ongeveer 50 euro in de maand mee verdiende, maar daar ben ik mee gestopt.
|
Ik krijg 150,- per maand van m'n ouders. Dat heb ik nu een aantal maandjes. Ik werk wel extra bij, elke zaterdag in een discotheek achter de bar en dan verdien ik zo'n ongeveer 45,- per avond. Dat is dan wel een avond van 22:30 tot 4:00, dan nog eventjes opruimen en nadrinken; rond een uurtje of 6:00 thuis.:) Soms doe ik ook nog administratief werk, maar dat doe ik maar heel zelden als ik er tijd voor heb en ach het stelt eigenlijk niks voor. Kleedgeld was voor mij in het begin wel eventjes wennen omdat ik anders gewoon altijd met m'n mam een keer ging shoppen en hoefde ik me geen zorgen te maken om 't geld wat ik voor bepaalde dingen uitgaf. Ik kocht toen ook vaker duurdere luxedingetjes. Dat moet ik nu allemaal 'inplannen'. De eerste weekjes viel het wel een beetje tegen, maar nu gaat 't steeds beter.:)
|
Ik krijg 65 per maand aan kleedgeld. en 6 euro aan zakgeld
ik hoef zelf geen winterjas te betalen van mijn kleedgeld en ik krijg 2 paar schoenen per ajar..verder moet ik wel alles ervan kopen (met uitzondering van schoolspullen natuurlijk) |
Citaat:
Gaan ze je ook sponsoren als je gaat studeren ofzo? :rolleyes: |
Citaat:
|
Ik heb geen kleedgeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoeveel kleedgeld krijgen jullie? 80,-
En vanaf welke leeftijd kregen jullie dat? 15 (moest) En werken jullie er nog extra bij, of maak je dat geld op aan andere dingen? Ja En wat vind je van kleedgeld?? Wel chill, maar je kan minder dure kleding kopen |
Citaat:
|
Citaat:
En om dat nu allemaal zelf te moeten betalen..? Ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen..! |
Citaat:
|
Voor de laatste keer:
Hoeveel kleedgeld krijgen jullie? 70,- per maand, inclusief zakgeld. En vanaf welke leeftijd kregen jullie dat? Vanaf de 2e klas, 13 dus. En werken jullie er nog extra bij, of maak je dat geld op aan andere dingen? Nu even niet. En wat vind je van kleedgeld?? Wel handig, je leert met geld omgaan. |
Citaat:
|
:( ik krijg maar 35 kleedgeld per maand, plus 22 zakgeld, is dus 57 om per maand van rond te komen..
Maar goed, op die manier krijg je wel al snel een goed besef van hoeveel geld waard is. K ben ook al op mn 15e gaan werken (krantenwijk), daarna nog een jaar bij een supermarkt gewerkt.. en met 110 per maand extra erbij van je bijbaantje lukt t best, tog? Ik hield vaak ook nog geld over, t laatste jaar dan. van de 170 per maand hield ik elke keer iets van 80 over :) |
75 euro kleedgeld per maand + 5 euro zakgeld per week. Daar hoef ik geen schoenen en jassen van te betalen. Ik heb dit vanaf mijn 15e, nog niet zo lang dus, tot nu toe vind ik t wel ok.
|
Citaat:
ik krijg 70 euro kleedgeld en 32,50 euro zakgeld. ik moet hier wel bij vermelden dat ik op doktersadvies voorlopig niet meer mag werken (totdat ik met mn havo klaar ben) en mn ouders me dus een beetje tegemoet zijn gekomen. ik krijg al vanaf mn 13e kleedgeld. zakgeld al vanaf mn 10e geloof (1 euro per week :D). ik vind t wel fijn zo. mn moeder is, buiten dit vaste maandelijkse bedrag om, een beetje gierig en moeilijk te benaderen als t om geld gaat :o k durf dr tegenwoordig al niks meer te vragen. |
50 euro kleedgeld per maand. dat is dan ook alleen als kleedgeld bedoeld. ik hoef er geen schoenen van te kopen en jassen maar deels te betalen.
verder krijg ik 25 euro zakgeld per maand en werk ik waarmee ik ongeveer 50 euro per maand verdien. |
ik zie dat iedereen hier ongeveer 50 krijgt per maand aan kleedgeld..daarm kom ik belange ni mee toe :s .
Ik mag blij zijn als ik toekom met 1500 broerk: gemiddeld 110 (3nieuwe broeken per seizoen) Pull: gemiddeld 120 (3 nieuwe per seizoen) T-shirts: 55 ong (7 nieuwe per seizoen) Schoenen: ong 160( 4 nieuwe per jaar) hemden: ongeveer 100 (2 nieuwe per seizoen) :bloos: :s |
60 euro per maand kleedelden 25 euro voor overie dingen. Over een paar maaden, alsik studieinanciering krijg, word die financiering aangevuld tot 100 euro wa ik mag mesteden aan wat ik maar wil. ik werk niet, heb net niet nodig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |