![]() |
[wachtwoord] bios enz..
Hey,
Ik zit weer eens met een probleem! Na een pc gekregen te hebben (hp vectra VLi8) voor op de basisschool moest ik die natuurlijk formateren enzo. Dus ik start de pc op heel mooi de POST afgewerkt krijg ik opeens een schermpje met wachtwoord ingeven dus ik dacht slim te zijn en iets in de bios te willen verandeen krijg ik daar ook hetzelfde wachtwoord venster. Ok simpel he ff jumper of batterij eruit halen. Na de batterij erop nieuw ingedaan te hebben kreeg ik nog steeds het rot wachtwoord venster!! Hoe kom ik hier vanaf?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
er zijn altijd bepaalde wachtwoorden die het altijd doen... zoek maar eens op internet
|
CMOS clear bewerkstellig je niet altijd door de batterij eruit te halen, er zitten namelijk condensatoren op je mobo die de stroom nog een lange tijd vast kunnen houden. Zoek naar de juiste manier om je CMOS te clearen, meestal via een jumper vlakbij de battery cel.
Maar jij hebt het ongeluk te moeten werken met een OEM-bordje, dus zal God je behoeden in je strijd tegen de evil OEM's. ;) |
Citaat:
EDIT: Interpunctie :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |